Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Distributieriem stuk. stoters ook stuk ???

vragen over de T4
Plaats reactie
Hucky
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 jan 2007, 20:30
Locatie: Medemblik

Distributieriem stuk. stoters ook stuk ???

Bericht door Hucky »

Hallo t4 vrienden. rij ik vd week met mn bussie, stopt ie er zomaar mee.
blijkt dat er een stukje uit mn dis riem was gebroken en tussen de snaar is gekomen en zo alles van tijd af. heb vandaag alles vernieuwd wat distributie betreft maar hij maakt een raar ratelent/tikkend geluid in het kleppendeksel.
motor loopt wel heel mooi rond en op 5 poten dus kleppen zijn gelukkig nog heel. kunnen de hydr. stoters soms stuk zijn gegaan doordat de kleppen de zuigers hebben geraakt?
Ik hoop dat iemand het weet.
Groeten van mij aan jullie.
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Bericht door Pim 328 »

Deze kunnen hierdoor zeker kapot zijn gegaan, maar als de stoter kapot gaat is de klep waarschijnlijk ook krom.
Het kan zijn dat deze nu wel dicht wordt getrokken door de klepveer, maar op een begeven moment breekt de klep af of een stukje breekt eruit. en dan heb je veel meer schade dan wat je nu hebt. Dan mag er waarschijnlijk een nieuwe motor in ivm beschadigen van de cilinderwand en zuigers.
Tevens kunnen je zuigerveren kapot zijn gegaan en kan die olie gaan drinken.
Gebruikersavatar
Rob RD
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:30
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Bericht door Rob RD »

Het kan ook zijn dat-ie uberhaupt nog niet op tijd staat, maar ik ben bang dat Pim gelijk gaat krijgen.
Kleppen zitten recht boven de zuigers met daar weer de nokkenas recht boven, ieder contact is desastreus, de vorm van de zuigerkop werkt er nog in mee dat de kleppen bij het eerste contact gelijk krom zijn.

Jammer genoeg moet ik uit ervaring melden dat zoiets aardig wat schade tweeg kan brengen. :ie
Das Auto
Gebruikersavatar
HARLEYMAN
Berichten: 77
Lid geworden op: 13 jul 2007, 00:13
Locatie: den-haag
Contacteer:

Re:

Bericht door HARLEYMAN »

Rob RD schreef:Het kan ook zijn dat-ie uberhaupt nog niet op tijd staat, maar ik ben bang dat Pim gelijk gaat krijgen.
Kleppen zitten recht boven de zuigers met daar weer de nokkenas recht boven, ieder contact is desastreus, de vorm van de zuigerkop werkt er nog in mee dat de kleppen bij het eerste contact gelijk krom zijn.

Jammer genoeg moet ik uit ervaring melden dat zoiets aardig wat schade tweeg kan brengen. :ie
is wel een jaar later de reactie maar......ik heb wel een paar keer meegemaakt nieuwe klepstoters
+alles op tijd zetten...+nw distr.riem...en jawel de motor draaide weer perfect..!!!

is dit dan gewoon geluk of ..????

al 3x gedaan he, ...en na 30.000 km nog perfect..!! :nuts
we zijn er weer..!!!!!!!!!!

voorheen john 457
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Distributieriem stuk. stoters ook stuk ???

Bericht door Harry 341 »

Kan nog gekker....op de terugweg van de meeting in belgie 2004....snaar aan brokken.
Volgens de meneer van de ww ,motor stuk.(is normaal toch zo?)
Maar nadat de volgende dag een paar kanjers van wjw alle snaren + accu + waterpomp etc. vernieuwd hadden liep ie weer!!
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
HARLEYMAN
Berichten: 77
Lid geworden op: 13 jul 2007, 00:13
Locatie: den-haag
Contacteer:

Re: Distributieriem stuk. stoters ook stuk ???

Bericht door HARLEYMAN »

Harry 341 schreef:Kan nog gekker....op de terugweg van de meeting in belgie 2004....snaar aan brokken.
Volgens de meneer van de ww ,motor stuk.(is normaal toch zo?)
Maar nadat de volgende dag een paar kanjers van wjw alle snaren + accu + waterpomp etc. vernieuwd hadden liep ie weer!!
grtz.Harry
ja dat weet ik nog van het forum..dat was toen echt schikken he,
we zijn er weer..!!!!!!!!!!

voorheen john 457
Gebruikersavatar
sirmaat
Berichten: 139
Lid geworden op: 29 nov 2008, 07:36

Re: Re:

Bericht door sirmaat »

HARLEYMAN schreef:
Rob RD schreef:Het kan ook zijn dat-ie uberhaupt nog niet op tijd staat, maar ik ben bang dat Pim gelijk gaat krijgen.
Kleppen zitten recht boven de zuigers met daar weer de nokkenas recht boven, ieder contact is desastreus, de vorm van de zuigerkop werkt er nog in mee dat de kleppen bij het eerste contact gelijk krom zijn.

Jammer genoeg moet ik uit ervaring melden dat zoiets aardig wat schade tweeg kan brengen. :ie
is wel een jaar later de reactie maar......ik heb wel een paar keer meegemaakt nieuwe klepstoters
+alles op tijd zetten...+nw distr.riem...en jawel de motor draaide weer perfect..!!!

is dit dan gewoon geluk of ..????

al 3x gedaan he, ...en na 30.000 km nog perfect..!! :nuts
2 jaar later :bifun
Gebruikersavatar
HARLEYMAN
Berichten: 77
Lid geworden op: 13 jul 2007, 00:13
Locatie: den-haag
Contacteer:

Re: Re:

Bericht door HARLEYMAN »

sirmaat schreef:
HARLEYMAN schreef:
Rob RD schreef:Het kan ook zijn dat-ie uberhaupt nog niet op tijd staat, maar ik ben bang dat Pim gelijk gaat krijgen.
Kleppen zitten recht boven de zuigers met daar weer de nokkenas recht boven, ieder contact is desastreus, de vorm van de zuigerkop werkt er nog in mee dat de kleppen bij het eerste contact gelijk krom zijn.

Jammer genoeg moet ik uit ervaring melden dat zoiets aardig wat schade tweeg kan brengen. :ie
is wel een jaar later de reactie maar......ik heb wel een paar keer meegemaakt nieuwe klepstoters
+alles op tijd zetten...+nw distr.riem...en jawel de motor draaide weer perfect..!!!

is dit dan gewoon geluk of ..????

al 3x gedaan he, ...en na 30.000 km nog perfect..!! :nuts
2 jaar later :bifun
ja.EN..!!!!!!!!!!! zie jij het nog naar 1-liter bacardi.. :ie :groteogen :bifun
we zijn er weer..!!!!!!!!!!

voorheen john 457
Plaats reactie