Ik ben me aan het orienteren op de aanschaf van een t5 nu hoeft niet per se een 'buffel' te zijn, maar ik heb graag wat extra's op zak aan koppel/vermogen. (moet zo af en toe nog wel eens een paardentrailer of glas-aanhanger meeslepen). Verder is een dubbele cabine een must, dus de langere uitvoering is wel een pre om nog wat mee te kunnen nemen. Ik wil de wagen gemixt prive en zakelijk gebruiken. Zodat deze wagen nog eens ingezet kan worden voor het schilderen/glaszetten.
Helaas heb ik niet erg veel te besteden, dus ben ik al snel aangewezen op een 2dehandsje. Heb tot ca. € 8500,= te besteden.
Natuurlijk is het wel leuk om een wat chiquere bus te rijden, maar ja: daarvan mag je eigenlijk niet veel verwachten voor die prijs.
Nu zijn er zo hier en daar wel leuke bussen te koop voor dat geld, maar dan hebben ze over het algemeen al aardig wat (230.000+) op de teller!!
Ik denk zelf dat een 1.9 al wel voldoende is, maar dan moet ie wel getuned zijn of worden om wat extra's te hebben.
Her en der op internet vind ik redelijk veel negatieve verhalen bij km-standen rond 220.000. Ik heb natuurlijk ook geen zin om meteen hoge onderhoudskosten te betalen.
Wellicht dat er hier mensen zijn die me kunnen adviseren welk type motor best gekocht kan worden met een hoge tellerstand.
Natuurlijk is de omgang met de wagen het meest bepalend voor hoe goed deze nog is bij een hogere km-stand, maar dat is dan toch ook wel terug te zien aan de uiterlijke staat van een wagen?
Ik laat me graag adviseren door ervaren T5 rijders/kenners

Groeten, Harold