Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Regels en kosten voor camper kenteken.
Regels en kosten voor camper kenteken.
Ik zie door de bomen het bos niet meer,
kan iemand mij uitleggenwat er allemaal MOET om je t4 op camper kenteken tekrijgen.
Ik wil ook graag 6 zitplaatsen houden ,kan dat nog ?
en wat zijn de kosten bij de rdw voor de omkeuring ....
hoop dat hier mensen zijn met ervaring en mij verder kunnen helpen.
mvg
Emiel
kan iemand mij uitleggenwat er allemaal MOET om je t4 op camper kenteken tekrijgen.
Ik wil ook graag 6 zitplaatsen houden ,kan dat nog ?
en wat zijn de kosten bij de rdw voor de omkeuring ....
hoop dat hier mensen zijn met ervaring en mij verder kunnen helpen.
mvg
Emiel
Re: Regels en kosten voor camper kenteken.
stoel en bank voorin, 2de rij stoel en bank(op plek dc), achterin je keukenblok , rdw 45 euro omkeuring
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: Regels en kosten voor camper kenteken.
Dat is toch niet genoeg voor kwart tarief, zonder stahoogte/hefdak? Of lees ik de vraag verkeerd?matje86 schreef:stoel en bank voorin, 2de rij stoel en bank(op plek dc), achterin je keukenblok , rdw 45 euro omkeuring
Groeten, Bert
Re: Regels en kosten voor camper kenteken.
Hoi Emiel
Kijk even op de site van de RDW.
Staat het precies.
Gr Hans
Kijk even op de site van de RDW.
Staat het precies.
Gr Hans
Re: Regels en kosten voor camper kenteken.
ik heb al diverse keren gezocht op de rdw site , en daar staat weer niks over maten of hoogte .
ik wil alles zwart op wit zien voordat ik mijn bus compleet ombouw en dan afgekeurd wordt .
ik wil alles zwart op wit zien voordat ik mijn bus compleet ombouw en dan afgekeurd wordt .
Re: Regels en kosten voor camper kenteken.
Emiel, zie onder deze link een complete brochure van RDW over zelf camper bouwen.
Dit gaat over de (technische) eisen om een kampeerauto op kenteken te zetten. Daar niks over stahoogte.
Om de auto ook op kwarttarief voor kampeerauto's te krijgen stelt de Belastingdienst strengere eisen, o.a. wél over stahoogte. Zie hiervoor onder deze link.
Succes!
Dit gaat over de (technische) eisen om een kampeerauto op kenteken te zetten. Daar niks over stahoogte.
Om de auto ook op kwarttarief voor kampeerauto's te krijgen stelt de Belastingdienst strengere eisen, o.a. wél over stahoogte. Zie hiervoor onder deze link.
Succes!
Laatst gewijzigd door bvddobb op 10 aug 2014, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Regels en kosten voor camper kenteken.
Dat klopt,vw_camper schreef:Dat is toch niet genoeg voor kwart tarief, zonder stahoogte/hefdak? Of lees ik de vraag verkeerd?matje86 schreef:stoel en bank voorin, 2de rij stoel en bank(op plek dc), achterin je keukenblok , rdw 45 euro omkeuring
maar dat was zijn vraag ook niet, wat hij er allemaal voor moet doen om hem op kwarttarief te krijgen..
Re: Regels en kosten voor camper kenteken.
hij vraagt wat hij moet doen om bij de rdw 6 persoons op kenteken te krijgen(kampeerwagen)vw_camper schreef:Dat is toch niet genoeg voor kwart tarief, zonder stahoogte/hefdak? Of lees ik de vraag verkeerd?matje86 schreef:stoel en bank voorin, 2de rij stoel en bank(op plek dc), achterin je keukenblok , rdw 45 euro omkeuring
wil je kwart tarief dan is de eis van de belastingdienst de sta hoogte(handig als je dat meteen mee laat keuren anders moet je 2 x naar de rdw)
je krijgt nl voor de inrichting van de rdw goedkeuring(ook als er geen dak op zit)echter de belastingdienst wil die sta hoogte en kastruimte zien(alleen de grote is de vraag?)
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: Regels en kosten voor camper kenteken.
kijk daar heb ik wat aan ,en ja ik was vergeten te melden dat ik ook voor kwarttarief ga ,wat bedoelen ze met kast ruimte ?
hebben mensen daar ervaring mee ????
moet het topic eigenlijk veranderen in " wat moet je allemaal doen voor kwarttarief" :)
hebben mensen daar ervaring mee ????
moet het topic eigenlijk veranderen in " wat moet je allemaal doen voor kwarttarief" :)
Re: Regels en kosten voor camper kenteken.
sorry jan , ik heb dus niet goed gezocht 

Re: Regels en kosten voor camper kenteken.
spit deze maar ff door viewtopic.php?f=12&t=34278" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: Regels en kosten voor camper kenteken.
Dat is me helder. Een hefdak (laten) inbouwen kan dus na de omzetting,wat gewicht scheelt.bvddobb schreef:.... een complete brochure van RDW over zelf camper bouwen.
Dit gaat over de (technische) eisen om een kampeerauto op kenteken te zetten. Daar niks over stahoogte.
Om de auto ook op kwarttarief voor kampeerauto's te krijgen stelt de Belastingdienst strengere eisen, o.a. wél over stahoogte. ...
Maar moet de RDW dat geplaatste hefdak dan niet keuren? In dat geval zou je twee keer naar de rdw moeten.
Eerst voor de omzetting naar camperkenteken. Dan zo min mogelijk aanpassingen en zo laag mogelijk gewicht.
En de tweede keer een veiligheidskeuring voor het hefdak,waarna het kwarttarief kan worden aangevraagd?
Impressie van ons T5-campertje 'Wad-Heerlijk': https://goo.gl/photos/9X9B2zApM8rKuerN9
Re: Regels en kosten voor camper kenteken.
1 x keuren, incl. dak, is voldoende.
Op kentekenbewijs van mijn T5 camper staan 6 zitplaatsen.
Groet
Anno
Op kentekenbewijs van mijn T5 camper staan 6 zitplaatsen.
Groet
Anno
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Re: Regels en kosten voor camper kenteken.
Ik weet dat 1 keuring genoeg is, de meesten doen het met 1 keuring.
Maar het is blijkbaar volkomen legaal om de bus te laten keuren voordat het slaaphefdak er op zit.
Het slaaphefdak geeft een gewichtsvermeerdering van 100 kg. In mijn geval komt er dan 36 euro belasting per jaar bij. Door de bus eerder te laten euren bespaar je dat gewicht en daarmee 36 euro belasting per jaar.
Zelfs als een extra keuring nodig zou zijn betaal je die binnen 2 jaar terug. Ik hoop dat de bus langer mee gaat
Ik ga de bus daarom zo licht mogelijk inrichten. Zodat ik net aan de eisen van de rdw voldoe. Dan keuren en registratie als camper op het kenteken.
Daarna komt het hefdak en eventuele andere aanpassingen zodat ik aan de eisen van de belastingen voldoe.
En dan vraag ik het kwarttarief aan.
Mijn bus is al geregistreerd als personenwagen (geel).
Maar het is blijkbaar volkomen legaal om de bus te laten keuren voordat het slaaphefdak er op zit.
Het slaaphefdak geeft een gewichtsvermeerdering van 100 kg. In mijn geval komt er dan 36 euro belasting per jaar bij. Door de bus eerder te laten euren bespaar je dat gewicht en daarmee 36 euro belasting per jaar.
Zelfs als een extra keuring nodig zou zijn betaal je die binnen 2 jaar terug. Ik hoop dat de bus langer mee gaat

Ik ga de bus daarom zo licht mogelijk inrichten. Zodat ik net aan de eisen van de rdw voldoe. Dan keuren en registratie als camper op het kenteken.
Daarna komt het hefdak en eventuele andere aanpassingen zodat ik aan de eisen van de belastingen voldoe.
En dan vraag ik het kwarttarief aan.
Mijn bus is al geregistreerd als personenwagen (geel).
Impressie van ons T5-campertje 'Wad-Heerlijk': https://goo.gl/photos/9X9B2zApM8rKuerN9
Re: Regels en kosten voor camper kenteken.
Titus schreef:Dat is me helder. Een hefdak (laten) inbouwen kan dus na de omzetting,wat gewicht scheelt.bvddobb schreef:.... een complete brochure van RDW over zelf camper bouwen.
Dit gaat over de (technische) eisen om een kampeerauto op kenteken te zetten. Daar niks over stahoogte.
Om de auto ook op kwarttarief voor kampeerauto's te krijgen stelt de Belastingdienst strengere eisen, o.a. wél over stahoogte. ...
Maar moet de RDW dat geplaatste hefdak dan niet keuren? In dat geval zou je twee keer naar de rdw moeten.
Eerst voor de omzetting naar camperkenteken. Dan zo min mogelijk aanpassingen en zo laag mogelijk gewicht.
En de tweede keer een veiligheidskeuring voor het hefdak,waarna het kwarttarief kan worden aangevraagd?
Dat is het rare, naar het hefdak word niet gekeken bij RDW, je krijg als hij aan de inrichting voldoet een camper kenteken, er komt niet op het kenteken te staan dat er een hefdak op zit. Het kwarttarief moet je als je het kenteken hebt zelf aanvragen bij belasting en dit onderbouwen met foto's, dus ook foto van het dak wat aangeeft dat er voldoende stahoogte is.
Zit al jaren voor mijn beroep uit het raam te kijken