De bus waar ik aan bezig ben is van een vriend die graag eens een VW bus wilde rijden nadat ie mij al die jaren rond zag tuffen in m'n bussie...
koopt ie dus een bus, en vraagt ie mij het onderhoud te doen voordat ie er echt mee gaat rijden.
dus, dan begin je maar eens met distributie, alle filters stukje uitlaat vervangen e.d.
toen ik dus vanmiddag het dieselfilter vervangen had, en opnieuw aan het starten was, wilde ie moeilijk starten.
toen ie eenmaal liep, wat schetst mijn verbazing toen ik in het midden onder de voorbumper een straal vloeistof op de grond zag lopen.
Bij nadere inspectie blijkt dit de keerring van de gashendel te zijn die bovenin de deksel van de inspuitpomp zit.
Op dit asje zit nu enige speling, en het is een behoorlijke straal dielsel die eruit loopt.
zijn er hier mensen die dit al eens aan de hand gehad hebben, en hoe hebben jullie dat gerepareerd?
Wat ik alleen niet snap, ik heb die gashendel niet eens aangeraakt, hoe die is gaan lekken????

Misschien kon dit wel eens een gevalletje zijn van achterstallig onderhoud (die hele bus dan hé?)
Bart