Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Multivan ombouw naar California
Re: Multivan ombouw naar California
Torrertje heeft gisteren weer gelopen met alles erop en eraan. Er zal een powerbox tussen geknutseld, deze verwijderd en de bedrading weer origineel gemaakt, op zn tijd gaat hij op de rollenbank afgesteld worden.
Ondertussen is al het RVS binnen en starten we deze week met de uitlaat etc, zodra er wat is zal ik foto's plaatsen. Uit Oosterijk ook bericht gehad dan de kabelboom voor het camperdeel deze week op de post gaat. En zo ben ik lekker aan de rommel :)
De vrouw vind het prima, die is ook gek op (VW) auto's.
Ondertussen is al het RVS binnen en starten we deze week met de uitlaat etc, zodra er wat is zal ik foto's plaatsen. Uit Oosterijk ook bericht gehad dan de kabelboom voor het camperdeel deze week op de post gaat. En zo ben ik lekker aan de rommel :)
De vrouw vind het prima, die is ook gek op (VW) auto's.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: Multivan ombouw naar California
Dan kan ze die mooie blauwe Passat W8 laten glimmen.. 

Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: Multivan ombouw naar California
Hahaha ik zal het wel 'even' doorgeven
Turboflens opgemeten en de turbo zei
Daar kan geen fatsoenlijke flens op om 63,5mm buis op te zetten, dan kun je de 3 moeren niet meer erop krijgen, maximum is 60,3mm. Ik snap niet dat zo een grote bus zo een schattige kleine turbo heeft
Al veel turbo downpijps gemaakt en het kleinste was 63,5mm tot 89mm
Dus opbouw wordt 60,3mm dan op het flexibele deel welke 63,5mm is, vanaf de uitgang flex-deel wordt het 63,5mm. In de toekomst met een grotere turbo kan het eerste stuk vanaf turbo zonodig ook 63,5mm worden.

Turboflens opgemeten en de turbo zei

Daar kan geen fatsoenlijke flens op om 63,5mm buis op te zetten, dan kun je de 3 moeren niet meer erop krijgen, maximum is 60,3mm. Ik snap niet dat zo een grote bus zo een schattige kleine turbo heeft


Dus opbouw wordt 60,3mm dan op het flexibele deel welke 63,5mm is, vanaf de uitgang flex-deel wordt het 63,5mm. In de toekomst met een grotere turbo kan het eerste stuk vanaf turbo zonodig ook 63,5mm worden.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: Multivan ombouw naar California
Top man , gaat de goede kant op als hij helemaal klaar is kunnen jullie mee op vakantie in juni naar zuid frankrijk met de ploeg hahahaha
Rob & Lize
Re: Multivan ombouw naar California
Waarheen Rob?
Wij gaan ook weer die kant op...2a 3 weken naar de Cote en dan nog 2 weken Ardeche....
grt.Harry
Wij gaan ook weer die kant op...2a 3 weken naar de Cote en dan nog 2 weken Ardeche....
grt.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: Multivan ombouw naar California
Vakantieplannen? Lekker hoor mannen!
Net thuis van een avond ploeteren aan de uitlaat. Zal proberen morgen foto's online te zetten.
Net thuis van een avond ploeteren aan de uitlaat. Zal proberen morgen foto's online te zetten.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: Multivan ombouw naar California
:)
Gisteren met de uitlaat bezig geweest. Het eerste stuk van de originele downpijp vervangen, de flens op het eind moet nog vervangen worden voor een rvs exemplaar.
Door naar achteren met 1 grote demper alleen om het eind. Het eindstuk word 76mm rond 45gr.






Mooie eindpiep!

Gisteren met de uitlaat bezig geweest. Het eerste stuk van de originele downpijp vervangen, de flens op het eind moet nog vervangen worden voor een rvs exemplaar.
Door naar achteren met 1 grote demper alleen om het eind. Het eindstuk word 76mm rond 45gr.






Mooie eindpiep!

T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: Multivan ombouw naar California
Gaat helemaal de goede kant op..
Mooi werk man!
Mooi werk man!

Vriendelijkste groet,
Patrick
Never get so busy making a living that you forget to make a life..
Patrick
Never get so busy making a living that you forget to make a life..
Re: Multivan ombouw naar California
1 demper maar ik had wel aan beide zijde 1 verwacht van jouw , en wat voor eend stuk gaat het worden
Rob & Lize
Re: Multivan ombouw naar California
idd richting cote a zur zijn nog op zoek naar leuk en mooi camping aan strand
Harry 341 schreef:Waarheen Rob?
Wij gaan ook weer die kant op...2a 3 weken naar de Cote en dan nog 2 weken Ardeche....
grt.Harry
Rob & Lize
Re: Multivan ombouw naar California
Inderdaad 'maar' 1 demper. Ik heb een bepaalde 'look' in mijn hoofd voor deze bus waar ik graag naartoe wil werken en dan vind ik 1 demper er beter bij passen. Het eindstuk wordt 76mm enkelwandig rvs bocht op 45gr gezaagd, dus 1 eindstuk.
Kort samengevat wil ik een combi van het groen en zwart maken. Het dak is daarom ook zwart. 18 inch lichtmetaal in zwart, donkere ramen heb ik reeds. Ter hoogte van de ramen wil ik de stijlen zoals B en C ook zwart folieen zodat het doorloopt in elkaar. En een flink stuk omlaag.
Kort samengevat wil ik een combi van het groen en zwart maken. Het dak is daarom ook zwart. 18 inch lichtmetaal in zwart, donkere ramen heb ik reeds. Ter hoogte van de ramen wil ik de stijlen zoals B en C ook zwart folieen zodat het doorloopt in elkaar. En een flink stuk omlaag.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: Multivan ombouw naar California
embleem loze grille , mooie koplampen en knipperlichten en donkere achterlichten ,side skirts, renault voor spoiler, eibach verlaging , origineel california shocks , achter stabilisator
remklauwen spuiten , raster in rechter spatscherm voor de inlaat, achter vw embleem zwart,om maar niet over binnen te beginnen
ja er staat nog genoeg te doen op je lijstje denk ik hahahaha
remklauwen spuiten , raster in rechter spatscherm voor de inlaat, achter vw embleem zwart,om maar niet over binnen te beginnen
ja er staat nog genoeg te doen op je lijstje denk ik hahahaha
Rob & Lize
Re: Multivan ombouw naar California
Stabi zit er al op achter zag ik :)
Mooimakerij komt allemaal nog wel. Eerst de techniek op orde brengen.
Zo een Eibach setje, gaat dat knap laag of niet want wil toch wel een stuk zakken. Beetje als voorbeeld mn andere auto-hoogtes

Mooimakerij komt allemaal nog wel. Eerst de techniek op orde brengen.
Zo een Eibach setje, gaat dat knap laag of niet want wil toch wel een stuk zakken. Beetje als voorbeeld mn andere auto-hoogtes


T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
- Multivan Generation
- Berichten: 34474
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Multivan ombouw naar California
Vraag Pascal-141 is de tip die ik je kan geven.
Re: Multivan ombouw naar California
eibach zak maar iets van 4 cm je kan ng een cm winnen met de rubber schijven maar eibach is wel het beste om met camper te rijden
een andere optie is dan lucht veren achter die kan je nog laag zetten en nog demping creeeren
ik weet dat ze in de uk ook een soort schroef setjes gebruiken maar dat rjd zo stug dat je keuken blok de auto uit komt zetten hahaha
een andere optie is dan lucht veren achter die kan je nog laag zetten en nog demping creeeren
ik weet dat ze in de uk ook een soort schroef setjes gebruiken maar dat rjd zo stug dat je keuken blok de auto uit komt zetten hahaha
Rob & Lize