Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Motor en wielbasis afwijkend van RDW gegevens
Motor en wielbasis afwijkend van RDW gegevens
Ik zag gister een bus voorbij komen die helemaal omgebouwd is. Zo te zien vanaf een 292 102PK Transporter van 1998 naar een 332 150PK 'Caravelle' van 2001. Nu vind ik het interieur niet heel spannend, kan er alleen maar beter op worden en is de rest ook vast met alle beste bedoeling gedaan om een betere en mooiere bus te krijgen. Maar wat ik mij afvraag is hoe het mogelijk is dat de RDW het heeft over een 292 102PK en het feitelijk om een 332 150PK gaat, lijkt me dat dit problemen op gaat leveren (of tenminste wat uit te leggen, zeker in het buitenland)... Iemand ervaringen hiermee?
VW Transporter Syncro 2.5TDI 2000 (ACV)
- Multivan Generation
- Berichten: 34479
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Motor en wielbasis afwijkend van RDW gegevens
Omgekatte bus?
Ik kan niets anders verzinnen wat rechtvaardigd om van een korte wielbasis een lange wielbasis te maken met behoud van het zelfde chassisnummer.
Of wellicht valse kentekenplaten waar een conclusie aangehangen wordt zonder het chassisnummer te verifiëren.
Verkeerd afgelezen kan ook natuurlijk.
In mijn ogen fout of niet zuivere koffie..
groeten Peter
Ik kan niets anders verzinnen wat rechtvaardigd om van een korte wielbasis een lange wielbasis te maken met behoud van het zelfde chassisnummer.
Of wellicht valse kentekenplaten waar een conclusie aangehangen wordt zonder het chassisnummer te verifiëren.
Verkeerd afgelezen kan ook natuurlijk.
In mijn ogen fout of niet zuivere koffie..
groeten Peter
Re: Motor en wielbasis afwijkend van RDW gegevens
Hey, ja 62-VB-SJ dat klopt, wilde hem niet direct vermelden hier. Heb wel het idee dat het een hele nette bus is en het leek zo wat ik hoorde niet iets heel erg geks mee aan de hand te zijn, maargoed wat ik en de verkoper vindt is misschien iets anders dan wat mag en kan in Nederland ;-).
VW Transporter Syncro 2.5TDI 2000 (ACV)
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Motor en wielbasis afwijkend van RDW gegevens
In de advertentie staat zowel 102PK als 150PK vermeld ??
En is die bus soms met een heftruck opgelicht geweest of zo ? De drempels onderaan lijken beschadigd op de foto ...
En is die bus soms met een heftruck opgelicht geweest of zo ? De drempels onderaan lijken beschadigd op de foto ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Motor en wielbasis afwijkend van RDW gegevens
Is het niet zo dat een Caravelle uitvoering normaal gesproken zwaarder weegt als een normale uitvoering. Mijn T4 weegt 1840 kg, heeft minder opties. Caravelle van mijn vriend weegt 1940 kg, korte wielbasis. Heb even een mailtje gestuurd naar de beste man, van hoe het nou zit.
Groetjes,
Mevlüt
Groetjes,
Mevlüt
Re: Motor en wielbasis afwijkend van RDW gegevens
Je zult er vast niks meer van horen denk ik... Apart vind ik het wel. Neem aan dat je er gewoon gezeik mee krijgt bij een aanhouding of een iets te grondig controlerende garagist bij een beurt?
VW Transporter Syncro 2.5TDI 2000 (ACV)
Re: Motor en wielbasis afwijkend van RDW gegevens
Ik ga vanavond voor deze bus kijken daar ik het ook een mooie bus vond en ik ben blij dat dit forum er is en mensen zijn die er verstand van hebben. Ik heb dat dus niet zo en had die dingen dus niet gezien. Waar moet ik nog meer specifiek op letten en zou ik eerst met de RDW bellen hoe dat zit? Ik hou jullie op de hoogte.
Mvg,
Peervw
Mvg,
Peervw
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Motor en wielbasis afwijkend van RDW gegevens
Als je naar de bus gaat kijken , schrijf dan het chassisnummer op (staat bij het raam vooraan , in de goot) , en ga dan met dat chassisnummer naar een VW dealer en vraag daar de (technische) gegevens en onderhoudshistoriek op . En PON moet via het chassisnummer perfect kunnen zeggen als wat die auto toen nieuw geleverd werd (korte of lange chassis , en welke uitvoering , zoals Transporter of Caravelle of zo)peervw schreef:Ik ga vanavond voor deze bus kijken daar ik het ook een mooie bus vond en ik ben blij dat dit forum er is en mensen zijn die er verstand van hebben. Ik heb dat dus niet zo en had die dingen dus niet gezien. Waar moet ik nog meer specifiek op letten en zou ik eerst met de RDW bellen hoe dat zit? Ik hou jullie op de hoogte.
Mvg,
Peervw
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Motor en wielbasis afwijkend van RDW gegevens
This toch wel gek,
op kenteken geeft Havam's http://www.havam.nl/ online catalogus Partsbase het weer als een lange versie.
Terwijl in het online RDW kentekenregister OVI, deze staat vermeld als korte versie. Zou de RDW een invoerfout hebben gemaakt?
In Partsbase kun je ook onderdelen zoeken op chassisnummer.
Dan zou het toch niet zo moeilijk moeten zijn om het uit te vogelen, in welke vorm deze bus toentertijd de fabriek verlaten heeft
Significant detail: http://www.autoweek.nl/kentekencheck kun je lezen bij het kopje REGISTRATIE:
Wijze invoer VKR (Versnelde Kenteken Regeling)
Google hier maar eens op VKR (Versnelde Kenteken Regeling) ..............vermoed dat het daar ooit een keer fout is gegaan.
op kenteken geeft Havam's http://www.havam.nl/ online catalogus Partsbase het weer als een lange versie.
Terwijl in het online RDW kentekenregister OVI, deze staat vermeld als korte versie. Zou de RDW een invoerfout hebben gemaakt?

In Partsbase kun je ook onderdelen zoeken op chassisnummer.
Dan zou het toch niet zo moeilijk moeten zijn om het uit te vogelen, in welke vorm deze bus toentertijd de fabriek verlaten heeft

Significant detail: http://www.autoweek.nl/kentekencheck kun je lezen bij het kopje REGISTRATIE:
Wijze invoer VKR (Versnelde Kenteken Regeling)
Google hier maar eens op VKR (Versnelde Kenteken Regeling) ..............vermoed dat het daar ooit een keer fout is gegaan.
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Re: Motor en wielbasis afwijkend van RDW gegevens
Ik ben benieuwd, was volgens mij zo goed als de eerste die de verkoper sprak over de bus. Op zich had hij wel een soort van plausibel verhaal, maar omdat ik het toch niet 100% kon verklaren durfde ik het niet aan
. Is inderdaad mooi busje verder, zoek ook zoiets.

VW Transporter Syncro 2.5TDI 2000 (ACV)
Re: Motor en wielbasis afwijkend van RDW gegevens
Misschien handig voor Peter om alvast het chassisnummer op te vragen en even een VW dealer lastig te vallen, vanavond gaat dat niet meer lukken...
VW Transporter Syncro 2.5TDI 2000 (ACV)
Re: Motor en wielbasis afwijkend van RDW gegevens
Volgens mij is de bus verkocht....
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: Motor en wielbasis afwijkend van RDW gegevens
Als het goed is is de bus gereserveerd voor mij en heeft de verkoper hem van het net afgehaald omdat hij er zoveel reacties op kreeg. Ik ga vanavond gewoon kijken en het chassisnummer noteren en checken enz. Verkoper had geen haast met de verkoop en kon hem ook pas in januari missen. Ik heb er ook geen haast mee dus dat komt goed uit. Heb al wel een mooie bus gekocht deze week maar als deze mooier is of beter voor mijn situatie is dan verkoop ik die weer maar zoals gezegd hou ik jullie op de hoogte.
Re: Motor en wielbasis afwijkend van RDW gegevens
Heeft al 18 eigenaars gehad, dat is wel vreemd
Home is where the Van is.
Volkswagen California Club 1994
Volkswagen California Club 1994