Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
beschrijving van het climatronic Multivan T5
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 02 sep 2014, 17:33
beschrijving van het climatronic Multivan T5
Geachte leden.
Ik heb volgende vraag ik heb multivan T5 van 2003 128kw, alle boekjes erbij behalve brochure 3.1.2 of handleiding climatronic ligt niet tussen en daar staat hoe je climatronic moet gebruiken, Mijn vraag is aan jullie wie kan mij hierbij helpen en misschien heeft iemand deze boekje over die mij blij kan maken graag hoor ik het van jullie, Ik heb ook andere vraag. mijn T5 multivan is uitgerust met 2e verdamper en 2e verwarming wat houdt het op? en op climatronic bedieningspaneel zit een knopje er op en staat REST op ik zou echt niet weten wat dat inhoudt kan ik iemand mij dat vertellen zodat ik wijzer kan worden alvast bedankt,
Mvg Multivan
Ik heb volgende vraag ik heb multivan T5 van 2003 128kw, alle boekjes erbij behalve brochure 3.1.2 of handleiding climatronic ligt niet tussen en daar staat hoe je climatronic moet gebruiken, Mijn vraag is aan jullie wie kan mij hierbij helpen en misschien heeft iemand deze boekje over die mij blij kan maken graag hoor ik het van jullie, Ik heb ook andere vraag. mijn T5 multivan is uitgerust met 2e verdamper en 2e verwarming wat houdt het op? en op climatronic bedieningspaneel zit een knopje er op en staat REST op ik zou echt niet weten wat dat inhoudt kan ik iemand mij dat vertellen zodat ik wijzer kan worden alvast bedankt,
Mvg Multivan
Re: beschrijving van het climatronic Multivan T5
Ik heb zelf een ander type climatronic, maar wel een knopje REST.
Dit kun je gebruiken om de restwarmte van je auto te gebruiken.
Als je de mootor uit zet, maar zelf nog niet uitstapt, kun je de warmte van het systeem nog blijven gebruiken...
Ik meen dat de pomp en ventilator beide nog blijven doorlopen.
Vandaag staat mijn bus bij de garage, dus ik kan even niet in de boekjes kijken...
Dit kun je gebruiken om de restwarmte van je auto te gebruiken.
Als je de mootor uit zet, maar zelf nog niet uitstapt, kun je de warmte van het systeem nog blijven gebruiken...
Ik meen dat de pomp en ventilator beide nog blijven doorlopen.
Vandaag staat mijn bus bij de garage, dus ik kan even niet in de boekjes kijken...
Mijn T5 Caravelle is inmiddels ingeruild op een Passat.
Re: beschrijving van het climatronic Multivan T5
Klopt. Ik heb er geen ervaring mee, maar zo zou het moeten werken.JanP schreef:Ik heb zelf een ander type climatronic, maar wel een knopje REST.
Dit kun je gebruiken om de restwarmte van je auto te gebruiken.
Als je de mootor uit zet, maar zelf nog niet uitstapt, kun je de warmte van het systeem nog blijven gebruiken...
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
- ratlookcalifornia
- Berichten: 353
- Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10
Re: beschrijving van het climatronic Multivan T5
weer wat geleerd,...ga ik eens uitproberen ;-) had geen idee waar die Restore voor was ... 

Re: beschrijving van het climatronic Multivan T5
Het knopje is idd voor de restwarmte en werkt ook als je uitgestapt bent. Hij draait maximaal een uur door of stopt als je accu te ver leeg raakt. Ik gebruik hem vaker als ik in de winter even wat inkopen moet doen.
Stap je toch weer lekker in een warme auto als je terug komt
Stap je toch weer lekker in een warme auto als je terug komt

- ratlookcalifornia
- Berichten: 353
- Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10
Re: beschrijving van het climatronic Multivan T5
............weer eens wat anders als de standkachel aanzetten ........



Re: beschrijving van het climatronic Multivan T5
@Multivan T5: je hebt een PB 
Kopie gemaakt van een Duitse MV uit 2004...

Kopie gemaakt van een Duitse MV uit 2004...
Mijn T5 Caravelle is inmiddels ingeruild op een Passat.
-
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 27 aug 2014, 20:11
Re: beschrijving van het climatronic Multivan T5
Ja relaxed...ik had de functie van deze knop ook ontdekt.
Ik ben mu niet in de mogelijkheid om uit te proberen, daarom maar de vraag hier.
Werkt dit alleen met de motor”warmte” of ook met de airco”koeling”?
Ik ben mu niet in de mogelijkheid om uit te proberen, daarom maar de vraag hier.
Werkt dit alleen met de motor”warmte” of ook met de airco”koeling”?
- Gerard 136
- Berichten: 309
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08
Re: beschrijving van het climatronic Multivan T5
Alleen voor de restwarmte van de motor. Voor de airco moet de motor draaien om de compressor aan te drijven.
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.
Gerard.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.
Gerard.
-
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 27 aug 2014, 20:11
Re: beschrijving van het climatronic Multivan T5
Had al zo’n vermoeden, maar wel jammer.
Dank voor je snelle reactie
Dank voor je snelle reactie

-
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 27 aug 2014, 20:11
Re: beschrijving van het climatronic Multivan T5
Ik zit nu zo’n 10 minuten in de bus te wachten op een collega.
Ik heb het knopje “rest” gebruikt.
Er blaat op dit moment alleen koude lucht en de verwarming staat ingesteld op 18° automatisch.
Het lijkt er dan op dat er toch niet alleen motor warmte wordt geblazen.
Ik heb het knopje “rest” gebruikt.
Er blaat op dit moment alleen koude lucht en de verwarming staat ingesteld op 18° automatisch.
Het lijkt er dan op dat er toch niet alleen motor warmte wordt geblazen.
- chrisjemol
- Berichten: 249
- Lid geworden op: 26 aug 2016, 20:32
- Locatie: G-town
Re: beschrijving van het climatronic Multivan T5
was de motor wel warm dan?
VW T5 caravelle highline, 2,5 tdi 210pk ABT Sportsline
-
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 27 aug 2014, 20:11
Re: beschrijving van het climatronic Multivan T5
Ja had zo’n 15 minuten gereden en stond op ca 90 graden