Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Update t4 88 pk 1999
Re: Update t4 88 pk 1999
Wij hebben een Renault Trafic 2.5 dCi van 2005 en die houd ik met de standaard 102 pk tdi van 1996 ook gewoon bij. Nu met de roetbox erin win ik het van dat ding. Alleen met de kar achter de Trafic gaat het makkelijker, maar dat komt omdat die al koppel heeft vanaf 1400 toeren. Voor de rest voelt hij leeg redelijk lui aan. Voor de rest is het een beste bus voor weinig geld.
Maar wel leuk om te zien dat je met al die investeringen een "nieuwe" bus het snot voor de ogen rijd toch?
mvg Rick
Maar wel leuk om te zien dat je met al die investeringen een "nieuwe" bus het snot voor de ogen rijd toch?
mvg Rick
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39
Re: Update t4 88 pk 1999
Dat klopt idd. Ik heb zelf ook een vivaro 2.5 cdti gehad met 130 pk. Na chippen 156.
Maar met de t4 heb je elke keer weer het plezier als je de 5 cilinder laat werken.
Wat een paar upgrades niet kunnen doen he.
Maar met de t4 heb je elke keer weer het plezier als je de 5 cilinder laat werken.
Wat een paar upgrades niet kunnen doen he.
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39
Re: Update t4 88 pk 1999
Vandaag eindelijk tijd gevonden om de rvs downpijp pas te maken en te plaatsen onder de t4 en aansluitend op de 76 mm rvs pijp.
De motor pakt veel soepeler op nu en de turbo fluit mooi door de uitlaat heen. Ook het geluid is veel dieper geworden en een stuk sportiever.
Eind van de maand maar weer eens naar de auto show in essen om te kijken of er nog leuke upgrades zijn.
De motor pakt veel soepeler op nu en de turbo fluit mooi door de uitlaat heen. Ook het geluid is veel dieper geworden en een stuk sportiever.
Eind van de maand maar weer eens naar de auto show in essen om te kijken of er nog leuke upgrades zijn.
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39
Re: Update t4 88 pk 1999
Inmiddels in de vakantie een paar dingen veranderd aan de t4. Als eerste het inlaat spruitstuk gedemonteerd en schoongemaakt . De vervuiling viel uiteindelijk wel mee.
Tevens van traanplaat vloer matten gemaakt .
En als laatste waren de nieuwe injectoren binnen via Ron uit Engeland. De injectoren heb ik gisteren erin gezet en ben heel erg verbaast van het verschil met de originele. Ik kan het iedereen aanraden eigenlijk. De bus rijd super relaxed nu. Door trekken kan als je wilt maar het is niet nodig. Zelfs in de 5 trekt hij gewoon door.
Heb alleen nog veel zwarte rook nog maar dat was vermeld en zal opgelost moeten worden door de chip aan te passen.
Tevens van traanplaat vloer matten gemaakt .
En als laatste waren de nieuwe injectoren binnen via Ron uit Engeland. De injectoren heb ik gisteren erin gezet en ben heel erg verbaast van het verschil met de originele. Ik kan het iedereen aanraden eigenlijk. De bus rijd super relaxed nu. Door trekken kan als je wilt maar het is niet nodig. Zelfs in de 5 trekt hij gewoon door.
Heb alleen nog veel zwarte rook nog maar dat was vermeld en zal opgelost moeten worden door de chip aan te passen.
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39
Re: Update t4 88 pk 1999
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
-
- Berichten: 485
- Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
- Locatie: bollenstreek
Re: Update t4 88 pk 1999
Klinkt lekker en idd snel op toeren....
wat MIJ opvalt tussen jou rpm en snelheidsmeter, dat tussenvak, bij jou geeft e.e.a. weer....dat is bij mijn 88pk tdi 2002 niet.....
was dat al zo? Of heb je e.e.a. aangepast oid?
wat MIJ opvalt tussen jou rpm en snelheidsmeter, dat tussenvak, bij jou geeft e.e.a. weer....dat is bij mijn 88pk tdi 2002 niet.....
was dat al zo? Of heb je e.e.a. aangepast oid?
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39
Re: Update t4 88 pk 1999
Dat is idd naderhand aangepast. Een andere teller unit gekocht met mfa display en een mfa ruitenwisser hendel en een draad boom via ebay om de boel aan te sturen.
Wel een leuke gadget. Ook de buiten temperatuurmeter moet natuurlijk nog ingebouwd worden
Wel een leuke gadget. Ook de buiten temperatuurmeter moet natuurlijk nog ingebouwd worden
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Re: Update t4 88 pk 1999
Vette bus man!
Trekt lekker door, Super.
Wat kost nu zo een setje verstuivers eigenlijk?
Trekt lekker door, Super.
Wat kost nu zo een setje verstuivers eigenlijk?
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39
Re: Update t4 88 pk 1999
Een set pp1 ultra flow verstuivers komt op 450 pounds. En 15 pounds shipping.
Deze vergen wel aanpassing van de software.
Ze hebben nu ook pp 0.5 verstuivers waar geen software aanpassing voor nodig is.
Deze vergen wel aanpassing van de software.
Ze hebben nu ook pp 0.5 verstuivers waar geen software aanpassing voor nodig is.
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Re: Update t4 88 pk 1999
Mooie upgrades!
Als ik goed begrijp ben je van de originele 1-traps verstuivers naar de 2traps gegaan zonder ecu aan te laten passen?
Dan gaat het alleen nog maar beter worden.... als je dat ook geregeld hebt
PS; een vraag mbt wat ik aan mijn bus nog wil doen; heb je een downpipe geflenst vanaf het turbohuis?
Of heb je die gekke bocht (gietdeel) laten zitten?
Als ik goed begrijp ben je van de originele 1-traps verstuivers naar de 2traps gegaan zonder ecu aan te laten passen?
Dan gaat het alleen nog maar beter worden.... als je dat ook geregeld hebt

PS; een vraag mbt wat ik aan mijn bus nog wil doen; heb je een downpipe geflenst vanaf het turbohuis?
Of heb je die gekke bocht (gietdeel) laten zitten?
T4 2.5 TDI AJT zelfbouw camper -> verkocht
T5 GP 140pk
T5 GP 140pk
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39
Re: Update t4 88 pk 1999
Idd. De ecu moet nog aangepast worden van een trapt naar twee teams verstuivers.
Ik weet niet of het dan beter word of alleen maar mooier gaat lopen. Nu nog veel roet met rijden maar dat kan ook niet anders.
Ik heb de flens laten zitten. Die rechtstreekse aan sluiting is idd recenter. Ik had deze pijp al een tijd liggen.
Ik weet niet of het dan beter word of alleen maar mooier gaat lopen. Nu nog veel roet met rijden maar dat kan ook niet anders.
Ik heb de flens laten zitten. Die rechtstreekse aan sluiting is idd recenter. Ik had deze pijp al een tijd liggen.
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Re: Update t4 88 pk 1999
Anders maak je ook een filmpje NA de ecu aanpassing voor het vergelijk.
Mbt uitlaat, ik twijfel of ik hetzelfde doe (alleen met diameter 63,5) en ook pas vanaf de originele vervelende klemverbinding begin.
Of dat ik vanaf de turbo met een zelfgemaakte flens en dan een flexibel gevlochten stuk verder een downpipe maak. Veel veel meer werk en of dit de moeite wel waard is....
Mbt uitlaat, ik twijfel of ik hetzelfde doe (alleen met diameter 63,5) en ook pas vanaf de originele vervelende klemverbinding begin.
Of dat ik vanaf de turbo met een zelfgemaakte flens en dan een flexibel gevlochten stuk verder een downpipe maak. Veel veel meer werk en of dit de moeite wel waard is....
T4 2.5 TDI AJT zelfbouw camper -> verkocht
T5 GP 140pk
T5 GP 140pk
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Update t4 88 pk 1999
S E B A S schreef:Mooie upgrades!
Als ik goed begrijp ben je van de originele 1-traps verstuivers naar de 2traps gegaan zonder ecu aan te laten passen?
Dan gaat het alleen nog maar beter worden.... als je dat ook geregeld hebt![]()
PS; een vraag mbt wat ik aan mijn bus nog wil doen; heb je een downpipe geflenst vanaf het turbohuis?
Of heb je die gekke bocht (gietdeel) laten zitten?
De verstuivers die getoond worden zien er uit als Stanadyne 1 traps verstuivers.mastercraft schreef:Idd. De ecu moet nog aangepast worden van een trapt naar twee teams verstuivers.
Ik weet niet of het dan beter word of alleen maar mooier gaat lopen. Nu nog veel roet met rijden maar dat kan ook niet anders.
Ik heb de flens laten zitten. Die rechtstreekse aan sluiting is idd recenter. Ik had deze pijp al een tijd liggen.
Vergelijk ze maar eens met deze:
2traps verstuivers van bijvoorbeeld Bosch hebben meestal een andere aansluiting voor de retourleidingen:

En de verstuiver met de sensor:

Dus ja,
dat je bus met een set-up met .216 nozzles(die van een standaard 150 pk) en een turbodruk van max 0,7 bar overdruk nu rookt kan ik me wel voorstellen.
Deze persoon is een tijdje geleden bij me langsgeweest linkje. Stuur hem eens een PB.
Die had namelijk eerst hetzelfde fenomeen als in het filmpje getoond wordt.
groeten Peter