
Veel rij plezier met die nieuwe motor hopen dat ie lang mee gaat


Eerst kop opgelast om meer vlees te krijgen., daarna erin gekrompenheemskerk schreef:Jacob; Even over de revisiekop die je nu op het schap hebt liggen; waren de bussen daar in geperst of gekrompen? De eerste generatie revisiekoppen waren met geperste bussen, later werden ze er in 'gekrompen'. Deze eerste generatie bleven lekken. Mogelijk verband?
Als je iemand kent die non-destructive testing zou kunnen, of bijvoorbeeld iemand die werkt bij een Röntgen technische dienst,jacobsentertainment476 schreef:De revisie kop die op de plank ligt is eentje zonder bussen. De kop met een scheurtje is verbust en "schroot" Wellicht dat ik die op de zaak eens doormidden zaag. en zodoende kan zien waar de scheur zit. Ik heb dus eigenlijk een nagenoeg nieuwe onbewerkte kop op de plank liggen.
NDO magnetisch of penetrant kan ik zelf ook maar het punt is dat de scheur in het inlaat traject van de kop zit. En op een plek waar ik het net niet kan zien. De kop is toch al kapot / schroot, dus waarom niet de zaag er inzetten en kijken wat de toleranties zijn om er maar lukraak in te gaan boren etc etc.Multivan Generation schreef: Als je iemand kent die non-destructive testing zou kunnen, of bijvoorbeeld iemand die werkt bij een Röntgen technische dienst,
maar er zijn nog andere methoden,
dan hoef je hem wellicht niet door te zagen..
Is inderdaad wel een optie. Moet alleen even tijd zien te vindenktmkrik schreef:Misschien een tip als je toch gaat zagen Olaf om ook even te kijken wat er onder/naast het verstuiver gat (olie/koelvloeistof kanalen) zit met betrekking tot extra bevestiging aan de rechterkant van de verstuiver waar we het toen ook eens over hebben gehad!
Ik heb de verbuste kop niet gezien & kan het dus van hieruit ook niet goed beoordelen....maar m'n eerste gedachte is:jacobsentertainment476 schreef:De revisie kop die op de plank ligt is eentje zonder bussen. De kop met een scheurtje is verbust en "schroot" Wellicht dat ik die op de zaak eens doormidden zaag. en zodoende kan zien waar de scheur zit. Ik heb dus eigenlijk een nagenoeg nieuwe onbewerkte kop op de plank liggen.
Eerder met de eigenaar van de bus, zo denk ik...InfoMuis schreef:Zou er iets met de tolerantie zijn van de bus waar de scheur is gekomen ?
Dit is wel een oordeel geven zonder dat je de achtergrond exact kent Peter, niet erg netjes en een tikje voorbarig...zo denk ik!Multivan Generation schreef:Eerder met de eigenaar van de bus, zo denk ik...InfoMuis schreef:Zou er iets met de tolerantie zijn van de bus waar de scheur is gekomen ?