Nog even verder over nagedacht:
Sinds ongeveer een jaar horen we een hinderlijk geluid ergens "rechts-voor". Het begon plotseling, terwijl we voor een stoplicht stonden. We keken elkaar meteen aan, zo van, "hè, wat is dat nou?"
We zijn toen meteen even langs de garage gereden, (lag op de route) maar zij hoorden het geluid niet. Later, bij een servicebeurt hebben ze nog eens flink met al die slangen onder de motorkap gehusseld, in de veronderstelling dat er ergens een lek o.i.d. moest zitten, maar ze zijn er niet uitgekomen. Maar, nogmaals, zij konden het geluid niet zo goed horen. (Ik ben bang dat dat iets over hun gehoor zegt. Maar ja, daar kunnen zij natuurlijk niets aan doen)
Het geluid is er dus nog steeds. Het is alsof het uit de meest rechtse ventilatie-opening in het dashboard komt, maar dat is niet echt zo (denken we.) Het is een enigszins gierend geluid, alsof de wind ergens langs gaat. Of we de ventilatie open of dicht hebben, maakt geen verschil.
Ikzelf vind het een enorm irritant geluid, Rob kan er beter tegen.
Nu we het mos dus "ontdekt" hebben, zowel aan/in de auto als op dit forum, beginnen we te denken dat het één met het ander te maken heeft. De garage meldt desgevraagd dat dat niet kan. Het mos-plekjes verhaal kende hij wel, maar hij zag geen verband met het geluid.
Hij wil het mos met de hogedrukspuit wegspuiten.
Wij zijn niet van die zelf klussende techneuten, dus de monteur van de garage is toch degene die het zal moeten verhelpen. Ik heb hier op het forum begrepen dat schoonspuiten niet de oplossing is.
Is er hier iemand die dit herkent? En zo ja, heeft dat geluid met het "mos-probleem" etc. te maken?
(Ik hoop het maar, dan is er tenminste iets aan te doen!)
Bij voorbaat dank voor jullie reactie!
Rob & Mijni