Multivan Generation schreef:Auto zelf:
Stap 1: Meet eerst maar eens op welke pinnen je nu daadwerkelijk spanning hebt.
Stap 2: Schrijf deze op.
Stap 3: vergelijk de pin bezetting van je huidige koplamp stekker met het schema van een xenon koplamp.
Stap 4: eventuele aanpassing gemaakt, dan nameten.
Koplampen testen:
Stap 3: Open de koplamp en volg de 2 kabels vanaf de stekker richting het voorschakelkastje.
Stap 4: Je weet nu op welke van de 2 draden je spanning moet zetten om de xenon aan te sturen (niet de bruine of de zwarte want dat is de massa).
Stap 5: pak een 12 V accu en zorg dat die vol genoeg is.
Stap 6: sluit de + aan op de pin dit naar het voorschakelkastje gaat.
Stap 7: sluit de massa aan op de pin die massa geeft.
Stap 8: is er licht? zo ja: dan zit het in de auto, zo nee, dan kan de lamp zelf defect zijn, of het voorschakel kastje of geen massa op de lamphouder.
Stap 9: geen licht: dan moet je gaan uitsluiten.
Als je er zo aan begint, dan weet je al een beetje waar je het moet zoeken.
En neem eens contact op met inbouwer,
die woont in jouw buurt en heeft ook xenon lampen, dus kun je zo de stekkers vergelijken.
Succes
Groeten Peter
Ik heb ze getest. Op de accu werken de lampen
De spannings draad op de stekker komt overeen met de pin die spanning moet hebben om licht te geven ... Pin7
Maar hoe nu verder.......
Ik heb nog nergens een schema kunnen vinden voor de t5.1 uit 2007 met project zwo