Zo dat was een dag met 2 gezichten,
sommige dingen gingen best gemakkelijk,
terwijl andere zaken echt frustrerend waren.
Even een paar plaatjes bij het praatje..
Nog een plaatje van gisteren avond toen ik de ventilatoren los wilde halen van het frame:
Een nieuwe radiateur die ik gekocht had als een voor een 150 pk, ja ja ---> past dus niet he.
Blijkt er een voor een 102 pk te zijn. Dus ik heb nu een nieuwe radiateur voor een 102 pk over. Iemand interesse hier in?
Thermostaat huis losgemaakt dus de thermostaat is nu zichtbaar:
Het thermostaat huis zat wat kalkachtige drap in, dus gaan we goed schoonmaken of vervangen.
De trillingsdemper op de krukas zag er nog heel erg goed uit
Scheelt weer muntjes..
Oliepeilstok geleidebuis van een AXG gemonteerd en hier een vergelijking tussen eentje van een AJT/ACV(rechts) en eentje van een AXG(links).
En de nieuwe geleide buis gemonteerd:
En een afbeelding van mijn olie peilstok(omdat het anders als anders is

):
Oliekoeler pakking vervangen:
En even een plaatje om het verschil tussen een oude/gebruikte en een nieuwe pakking te zien rechts is de nieuwe
Daarna de multiriem spanner vervangen.
Ik dacht even de hele beugel er onder uit te sleutelen.
Tsja, dat viel heel vies tegen. Uiteindelijk eerst het hydrolager maar vervangen.
Het oude hydrolager:
kijk naar het rubber in het midden, helemaal naar boven geknald.
En de nieuwe waarbij het rubber ongeveer 1 cm dieper zit:
Nieuwe geplaatst:
Daarna de multiriemspanner vervangen, mag ook wel na bijna 360.000 km trouwe dienst
Nou en vervolgens de versnellingsbak steun met demper vervangen want er zat een scheur in (wel bekend).
En dan aan de onderzijde de carterpan verwijderen.
En daarbij heeft gereedschap van Oskar zijn dienst echt wel bewezen
Er wilden 2 boutjes t.h.v. de rechter aandrijfas dus echt niet los, heeft me bijna 3 kwartier gekocht .. Stomme boutjes.
Oskar DANK

En David natuurlijk ook
Wat zaten al die boutjes eigenlijk achterlijk vast
Filmpje gemaakt:
https://www.youtube.com/watch?v=9edIq7Ncowg
Onze bus is af-fabriek geleverd met vloeibare pakking tussen de carterpan en het blok. Nou dat laagje was echt flinterdun
De olie aanzuigbuis(die UFO in het midden) en de onderzijde van de peilstok links op de foto te zien:
En Eliane heeft nóg een filmpje gemaakt wat leuk is om te zien:
https://www.youtube.com/watch?v=IM6i2QTZ3ks
Dat zie je anders (bijna) nooit.
Voor de anderen,
dat karton op de vloer, ligt er omdat ik niet hele grote vlekken op de garage vloer wil hebben
Niet voor de kou, daartegen werk je gewoon wat harder dan krijg je het vanzelf wel warm..
Morgen wordt de kop afgeperst(en weten we meer, ook wat het misschien extra moet gaan kosten) en gaan we de dag gebruiken om onderdelen te bestellen en verzamelen.
Leuke dag geweest vandaag en ik ben blij dat al het oude zeer van lekkages etcetera nu eens allemaal aangepakt kan worden..
We kunnen lekker overal bij..
Wordt vervolgd..