mooi; gister weer 2 dingen "afgemaakt" de aangepaste console voor mijn ass stoel geplaatst en omdat ik een andere gordelhouder nodig had, was ik op de sloop....en wat vind ik daar

.....een deurpaneelbak RECHTERZIJDE!!! okee welliswaar smerig maar dat is schoon te maken.... hij was dan ook vreselijk duur....€10,--!!!!
de deur zoals hij was...
deurpaneel waar de bak afkwam.... zo ontzettend ROETzwart; reden; de accu onder de bestuursstoel was gesmolten...
je kan dan ook duidelijk de afscheiding zien van waar de bak heeft gezeten.... ik heb het paneel dan ook gebruikt om de schoonmaak middelen op te testen.... uiteindelijk alles reiniger puur erop, "weken" afsponsen met HEET water (auw)en weer etc.etc.
de deurbak eenmaal schoongemaakt
en de bak gemonteerd.....
Mijn ASS stoel;
het frame via matje verkregen ( nogmaals bedankt matje!!

)
en dan.. uitvogelen hoe veel aan te passen....
eerst eens er op leggen en uitmeten
dan vast schroeven op een plaatje, zodat het stabieler is tijdens aftekenen etc.
daarna het ASS frame in het midden / evenwijdig etc. afgesteld en met behulp van een balkje en lijmtang vastgezet.
daarna met zelftappers het frame bevestigd...
even een "proefpassing" van het frame en console gemonteerd aan de ass stoel tbv maat bepaling.....
ik had ook foto's van hoe afgetekend etc. maar die waren echt te donker.....
daarom een verder vervolg stukje hier is de console al ingekort, maar kan je nog wel een van de ( ingekraste) aftekenlijnen zien
en dan, de aangepaste console met frame ( gelast! , gespoten en wel) in de bus geplaatst.... kijk naar de handrem op de achtergrond en de passagiers stoel, dan zie je hoeveel ( ca 4 cm!!) de console ingekort is.....
op dat moment kon je goed zien dat het wel ERG LAAG is geworden.... ( oeps... )...
en dan de stoel erop gemonteerd.....
oeioeioei... dat zit HEEL anders.... ik ben bang dat ik opnieuw e.e.a. moet gaan aanpassen.....voor mijn gevoel zit ik wel opeens ERG laag......maar, nu eerst een weekje rijden zo, om te zien of het wel goed is.....
btw; ik was uitgegaan van de ruimte tussen het stuur en de stoel rand in.....maar vermoedelijk had ik beter het "zitvlak" als "maat"moeten nemen matje, wellicht heb ik dus eerdaags een andere console nodig...
een cm "kan ik natuurlijk zowiezo winnen" door ringen onder de bevestigingspunten te leggen.
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)