Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
roest bij deurgreep schuifdeur
roest bij deurgreep schuifdeur
Op dit forum en ook op duitse fora al eerder aan bod gekomen: mijn t5 uit 2004 had roestplekken bij de deurgrepen van beide schuifdeuren omdat door een constructiefout bij het openen de greep de deur kan raken. De deuren heb ik inmiddels laten overspuiten en zien er weer uit als nieuw. Maar het problem is niet verholpen natuurlijk.
Ik heb begrepen dat VW het ontwerp (iets) heeft veranderd waardoor het problem is verholpen.
Nu blijken er echter in de loop der jaren 4 verschillende typenummers te zijn verschenen: 7 H0 843 703 A, B, C en D.
Ik kan nu aan het type C komen in de juiste kleur. Het lijkt erop dat dit type een rubber plaatje heeft dat staal op staal contact voorkomt. Geen idee om mijn grepen dit ook al hebben (ik zie zo op het oog niets).
Heeft iemand enig idee wat de verschillen zijn tussen de types A t/m D en of type C inderdaad de juiste is? (waarom is dan overgegaan op type D?)
Ik heb begrepen dat VW het ontwerp (iets) heeft veranderd waardoor het problem is verholpen.
Nu blijken er echter in de loop der jaren 4 verschillende typenummers te zijn verschenen: 7 H0 843 703 A, B, C en D.
Ik kan nu aan het type C komen in de juiste kleur. Het lijkt erop dat dit type een rubber plaatje heeft dat staal op staal contact voorkomt. Geen idee om mijn grepen dit ook al hebben (ik zie zo op het oog niets).
Heeft iemand enig idee wat de verschillen zijn tussen de types A t/m D en of type C inderdaad de juiste is? (waarom is dan overgegaan op type D?)
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Re: roest bij deurgreep schuifdeur
De juiste deurgreep is de 7H0 843 703D 3FZ (zwart niet in kleur) of de 7H0 843 703D GRU (in grondkleur)
Alle andere grepen zijn niet de juiste en hebben dus de verkeerde toleranties.
Alle andere grepen zijn niet de juiste en hebben dus de verkeerde toleranties.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: roest bij deurgreep schuifdeur
Huh? Er wordt toch áltijd doorgecodeerd in het (bestelsysteem) waardoor je altijd het meest recente onderdeelnummer krijgt? Wanneer het een modificatie betreft is alleen het meest recente onderdeelnummer verkrijgbaar, de voorgaande nummers vervallen en coderen om naar de meest actuele of ben ik kippig?
Re: roest bij deurgreep schuifdeur
Als je goed leest staat er:
Ik kan aan een greep komen IN DE JUISTE KLEUR dus ik ga uit van een gebruikte greep met een C
Ik kan aan een greep komen IN DE JUISTE KLEUR dus ik ga uit van een gebruikte greep met een C
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: roest bij deurgreep schuifdeur
Dank voor de reactie. Wel opvallend dat VW pas bij het 4e type het probleem onder de knie kreeg...
Ik kan geen reden bedenken waarom de typen B en C zijn uitgebracht. Ze passen allemaal op de sloten van de T5 vanaf 2003.
Ik kan geen reden bedenken waarom de typen B en C zijn uitgebracht. Ze passen allemaal op de sloten van de T5 vanaf 2003.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Re: roest bij deurgreep schuifdeur
Erdem50 schreef:Als je goed leest staat er:
Ik kan aan een greep komen IN DE JUISTE KLEUR dus ik ga uit van een gebruikte greep met een C
Als ik dít goed lees is het ook niet meer dan jouw interpretatie...

Re: roest bij deurgreep schuifdeur
Dus lees je niet goed, Heemskerk. Het was ook mijn interpretatie. Erdem50 zit mijns inziens goed. Laat Freek het maar uitleggen.heemskerk schreef:Erdem50 schreef:Als je goed leest staat er:
Ik kan aan een greep komen IN DE JUISTE KLEUR dus ik ga uit van een gebruikte greep met een C
Als ik dít goed lees is het ook niet meer dan jouw interpretatie...
T5 2.5 AXD 2004 515.000km
Re: roest bij deurgreep schuifdeur
Ik zou niet weten hoe ik het duidelijker kan zeggen....freek schreef: Ik kan nu aan het type C komen in dejuiste kleur .
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Re: roest bij deurgreep schuifdeur
freek schreef:Ik zou niet weten hoe ik het duidelijker kan zeggen....freek schreef: Ik kan nu aan het type C komen in dejuiste kleur .
Nieuw of gebruikt? Dat vertelde Freek er niet bij... Ook genoeg nieuw te verkrijgen en al op kleur, niet alleen maar in de grondverf....
Re: roest bij deurgreep schuifdeur
Soms kun je spiegelkappen in kleur krijgen maar voor de rest niks.
Maarja de C is dus niet de juiste :)
Maarja de C is dus niet de juiste :)
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 04 dec 2013, 06:15
Re: roest bij deurgreep schuifdeur
is dit probleem ook bij de achterdeur
Dank deze info zal greep voor de schuifdeur bestellen
Dank deze info zal greep voor de schuifdeur bestellen
Gr.
Evert M
Evert M
Re: roest bij deurgreep schuifdeur
Het ging om een 2e handse. Ik neem aan dat de dealer alleen nog maar type D heeft omdat deze op alle t5's past. Maar alleen dus in zwart of in de grondverf. Moet je zelf een spuitbus regelen.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Re: roest bij deurgreep schuifdeur
Heel herkenbaar,
We hebben het zelfde probleem met het schuren van de schuifdeur heb ik ook wat van de handvat af gehaald.
het lijkt dat het probleem daar mee op gelost.
k'Moet net een laatste deklaagje aan brengen.
Groet,
Jakob.
We hebben het zelfde probleem met het schuren van de schuifdeur heb ik ook wat van de handvat af gehaald.
het lijkt dat het probleem daar mee op gelost.
k'Moet net een laatste deklaagje aan brengen.
Groet,
Jakob.

Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
- pipodeclown
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 06 feb 2014, 10:57
Re: roest bij deurgreep schuifdeur
kan iemand hier foto's/beschrijving maken hoe dit op te lossen?
Re: roest bij deurgreep schuifdeur
Hoi Pip,pipodeclown schreef:kan iemand hier foto's/beschrijving maken hoe dit op te lossen?
Foto's heb je misschien niet zo veel aan, maar deze beschrijving wel.
Zie maar even wat bij jouw van toepassing is.
Wat ik gedaan heb grof schuurpapier tussen de deur en kruk dan een laagje van de kruk geschuurd, dan de schuurpapier tussen de deur en de kruk plaatsen, een doek tussen de kruk plaatsen zo dat hij in de open stand blijft staan, dan weer een klein laagje er afschuren, dat weer herhalen met fijn schuurpapier, dan een afwerken met beschermende lak.
Dan de de deur bijwerken tot er geen roest meer is, wel je er van overtuigen dat de roest ook niet aan de binnen kant is verder gegaan, anders begint het weer opnieuw roesten.
Ziet de roest dieper in het plaatwerk moet het zaakje gestraald worden heel goed zelf te doen, er zijn straal apparaatjes waar een zakje onder aan hangt waar je grit of zand in kan doen, met verschillende mondstukjes zodat je kleine plekjes kan behandelen, en de zand op grit weer op word gezogen en weer in het zakje terecht komt.
Dan kan je besluiten het zaakje te vertinnen, er is ook smeertin te verkrijgen daar mee werk je deuken mee weg, word gebruikt om kostbare oldtimers op te knappen, als ontroesten en vertinnen goed gebeurd gaat het nooit opnieuw roesten, terwijl bekent is dat roest het altijd wint.
http://www.rustbuster.nl/Solderen_enzo/Vertinnen.htm
Dit bedrijf heeft veel goede producten, mogelijkheden en handleidingen. (zeer leerzaam)
Wij hebben een T3-campertje gehad die willen ook heel goed roesten, dus we hebben er ervaring mee, roest van binnen uit kregen we ook niet meer, ik al het plaatwerk van binnen in gesmeerd met "de allerbeste kabelvet die er maar is". dus dat blijft maar door werken.
Zo wat tips waar je altijd wat aan kunt hebben.
Groet,
Jakob.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.