Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ervaring met OSRAM Night Breaker, Philips Xtremevision of vergelijkbaar

vragen over de T4
Remco181
Contacteer:

Re: Ervaring met OSRAM Night Breaker, Philips Xtremevision of vergelijkbaar

Bericht door Remco181 »

Deze week OSRAM Night Breakers gemonteerd... wat een wereld van verschil! :gekte
Vooral dimlicht is veel beter geworden! Waar ik voorheen al heel snel grootlicht nodig had, kan ik nu veel langer veilig met dimlicht blijven rijden. :driveT4

Grootlicht blijft wel een beetje een issue, zeker op donkere landweggetjes bovenin Groningen... dus daar ga ik vóór volgend jaar winter zeker nog wat aan doen... :wjw
Volkswagen T5 HighLine 2006 2.5 Tdi 340 dubbele cabine
Volkswagen Caddy 2008 1.9 Tdi
Kubota 7100 3-cyl 4WD
Volkswagen Transporter schaalmodellen op www.mini-bulli.nl
leen

Bericht door leen »

Zelfde goede ervaring met Osram night breaker zeker dimlicht super Groot licht ook prima
Had eerst ook Philips Extreme maar vind de Osram toch een stuk beter.
RobS

Bericht door RobS »

Sinds 2 jaar rij ik rond met een setje Osram Night Breaker plus naar aanleiding van een wat langere trip naar straatlantaarnvrije landen. Veel hogere lichtopbrengst dan modale lampjes. Op onverlichte buitenwegen maakt dat het verschil tussen zichtbaar zijn en zelf ook wat kunnen zien. Nog geen gesneuvelde lampjes gehad. Levensduur lijkt dus ook OK. Voor mij nooit meer wat anders dan premium lampjes. Zowel Philips als Osram updaten hun product regelmatig (Night Breaker unlimited en Xtreme vision 130) en dan weten ze er weer wat extra licht uit te persen. Philips is momenteel de winnaar maar lijkt ook stevig duurder te zijn. Beide zijn via eBay behoorlijk goedkoper dan via de automaterialenhandel.

Philips extreme power is volgens de specbladen een voorloper van de Xtreme Vision 130 met slechts 60% output tov de moderne lampen. Dat Bluevision spul gaf de begeerde Xenon-look-a-like blauwe gloed en was gericht op de Polorijdende medemens met petje, maar gaf geen extra licht.
VW T6.1 | kastenwagen Ivoor | 7 januari 2022
̷V̷W̷ ̷T̷4̷ | ̷1̷.̷9̷T̷D̷ ̷A̷B̷L̷/̷A̷Y̷E̷ ̷-̷ ̷k̷a̷s̷t̷e̷n̷w̷a̷g̷e̷n̷ ̷-̷ ̷P̷a̷p̷r̷i̷k̷a̷r̷o̷t̷ ̷ ̷-| ̷5̷ ̷s̷e̷p̷t̷e̷m̷b̷e̷r̷ ̷1̷9̷9̷0̷
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

RobS schreef:... Op onverlichte buitenwegen maakt dat het verschil tussen zichtbaar zijn en zelf ook wat kunnen zien. ...
Zowel Philips als Osram updaten hun product regelmatig (Night Breaker unlimited en Xtreme vision 130) en dan weten ze er weer wat extra licht uit te persen.
Philips extreme power is volgens de specbladen een voorloper van de Xtreme Vision 130 met slechts 60% output tov de moderne lampen. Dat Bluevision spul gaf de begeerde Xenon-look-a-like blauwe gloed en was gericht op de Polorijdende medemens met petje, maar gaf geen extra licht.
Bijna helemaal met je eens.
Wat me persoonlijk jáaren geleden wel opviel,
is dat het leek alsof verkeersborden beter 'oplichten' / reflecteerden..

Sinds in omgebouwd heb naar Xenon lampen met bi-xenon lenzen had ik eerst philips D1S lampen er in,
en nu de Osram cool blue intense. En dat gaf een enorm verschil t.o.v. elkaar :gekte
RobS

Bericht door RobS »

Bijna helemaal met je eens.
Wat me persoonlijk jáaren geleden wel opviel,
is dat het leek alsof verkeersborden beter 'oplichten' / reflecteerden..
Ja, dat geloof ik. Blauw licht reflecteert beter op blauwe objecten dan op andere objecten. Je krijgt daardoor de beleving dat blauwe wegwijzers lijken te "irridiseren". Het contrast van witte letters vs blauw bord zal wel iets lager uitvallen en de rode kleur van de rand van verbodsborden wordt met blauw licht helaas onderdrukt. Praktisch zal het verschil igv gloeilampen nooit problematisch worden. NB Cool Blue intense geeft "slechts" 20% extra licht. De Philips Xtreme geeft 130%.
VW T6.1 | kastenwagen Ivoor | 7 januari 2022
̷V̷W̷ ̷T̷4̷ | ̷1̷.̷9̷T̷D̷ ̷A̷B̷L̷/̷A̷Y̷E̷ ̷-̷ ̷k̷a̷s̷t̷e̷n̷w̷a̷g̷e̷n̷ ̷-̷ ̷P̷a̷p̷r̷i̷k̷a̷r̷o̷t̷ ̷ ̷-| ̷5̷ ̷s̷e̷p̷t̷e̷m̷b̷e̷r̷ ̷1̷9̷9̷0̷
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

RobS schreef:.... NB Cool Blue intense geeft "slechts" 20% extra licht. De Philips Xtreme geeft 130%.
Ik had het over deze Xenon lampen, welke in mijn ogen onvergelijkbaar zijn met halogeen lampen waar dit topic over ging :knipoog
linkje

We praten dan over bijna 3500 Lumen :gekte
Ik heb ze namelijk in 4300 K :lach

Maar back on topic, ik begrijp dus dat de Osram Night breakers, voor de mensen met gewone koplampen een enorme verbetering zijn :toppie
Deze test is ook interessant:
http://www.autobild.de/bilder/lichtsyst ... html#bild1
Plaats reactie