Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vraagje over cv

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jurgendocx
Berichten: 113
Lid geworden op: 31 jan 2007, 08:39
Locatie: mechelen

vraagje over cv

Bericht door jurgendocx »

ik heb op marktplaats 2klapsleutels besteld . nu is mijn vraag waar steekt de centrale doos in een t4 van de cv en is dit een negatieve(-) of positieve(+) gestuurde cv van volkswagen :groteogen
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Bericht door Oskar 725 »

Hallo,
de centrale doos zit achter de teller klok op een steun geschroefd, het systeem is + gestuurd. :toppie
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
jurgendocx
Berichten: 113
Lid geworden op: 31 jan 2007, 08:39
Locatie: mechelen

Bericht door jurgendocx »

ok merci dat word weer schroeven :muur
Gebruikersavatar
jurgendocx
Berichten: 113
Lid geworden op: 31 jan 2007, 08:39
Locatie: mechelen

Bericht door jurgendocx »

heb geen centrale doos gevonden . maar heb even een vriend opgebeld die bij vw werkt en heeft in de boeken gaan snuffelen en bij mijn bouwjaar heeft geen stuurdoos en dus heb ik 1 deurpaneel eraf gehaald en 45min stak het er al in . :jump
dus nu heb ik 2 leuke klapsleutels met lock en unluck systeem en mijn koffer gaat niet automatisch open dan heb ik het maar op mijn mistlichten aangesloten extra zoek functie. :happy
zou het bestaan 2hydrolische kofferdekselpompen zodanig mijn koffer op afstand kan openen ,zou leuk zijn :klappen
Gebruikersavatar
jurgendocx
Berichten: 113
Lid geworden op: 31 jan 2007, 08:39
Locatie: mechelen

Bericht door jurgendocx »

ander probleem nu . nu was ik zo fier op mijn klapsleutels , :gekte ben net terug van bij de slotenmaker om ze te laten slijpen maar nu start hij niet allé het is te zeggen hij slaagt aan maar valt direct stil :muur :muur :muur :muur
hoe wie wat waar zit die chip en hoe verander ik die :bonk
Thomas
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:40
Locatie: Mierlo

Bericht door Thomas »

Dan ben je denk ik vergeten om de transponder over te zetten van je orginele sleutel
kun je zo overzetten de oude sleutel openmaken dan zie je de transponder zitten overzetten (vastzetten met lijm) en dan moet het werken
Gebruikersavatar
jurgendocx
Berichten: 113
Lid geworden op: 31 jan 2007, 08:39
Locatie: mechelen

Bericht door jurgendocx »

moet ik die oude sluitel open snijden ik denk dat dit in één geheel is
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Bericht door Oskar 725 »

OK,
wat is dan het bouwjaar van uw bus? en is de centrale vergrendeling origineel VW of achteraf inbouw? Misschien dat we dan tot iets komen. :knipoog
Groet, Oskar.
Thomas
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:40
Locatie: Mierlo

Bericht door Thomas »

het bouwjaar en of de cv achteraf ingebouwd en/of orgineel is doet er niet toe de transponder moet je overzetten anders start de bus niet ( is de startbeveiliging) dus de transponder overzetten en je zult zien dat hij dan start en blijf lopen
en de sleutel is 2 delen kun je met een scherp iets openmaken
Gebruikersavatar
jurgendocx
Berichten: 113
Lid geworden op: 31 jan 2007, 08:39
Locatie: mechelen

Bericht door jurgendocx »

yes yes yes het is gelukt heb de oude sleutels met een broodmes opem geklikt en wat zag ik een TRANSPONDER die ik met fluwelen handschoenen zorgvuldig heb over gebouw EN het WERKT :happy :happy :happy :gekte
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

dat met fluwelen handschoenen is verstandig van je maar echt niet zo nodig...

Ik heb er zelfs een hoekje afgevijld omdat ie anders niet in mijn klapsleutelbehuizing paste....

het is een gesloten hardkunststof behuizing die echt niet in no-time kapot is, hooguit zou statische ontlading een probleem kunnen zijn, maar daar heb je met fluwelen handschoenen misschien nog wel meer kans op dan zonder :jump
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Bericht door Oskar 725 »

Zeker Thomas, heeft het starten van de auto niets te maken met origineel of achteraf inbouw van C.P.V. en inderdaad als de transponder overgezet wordt start de auto. Maar werkt de afstand bediening van de C.P.V. nu ook?
Ik begreep uit het verhaal dat het gaat om originele klapsleutels die aangeleerd moeten worden op een origineel C.P.V. systeem, en daar zijn twee systemen in en niet allebei geschikt voor klapsleutels(origineel). Dus vandaar mijn vraag.
Als ik in het verhaal iets gemist heb of niet goed begrepen,...... probeer alleen maar mee te denken. :groteogen :toppie
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

jurgendocx schreef:heb geen centrale doos gevonden . ..........

mijn bouwjaar heeft geen stuurdoos en dus heb ik 1 deurpaneel eraf gehaald en 45min stak het er al in . :jump
dus nu heb ik 2 leuke klapsleutels met lock en unluck systeem en mijn koffer gaat niet automatisch open dan heb ik het maar op mijn mistlichten aangesloten extra zoek functie. :happy

uit dit stukje begrijp ik dat hij de ontvanger dus heeft ingebouwd........ achteraf inbouw systeem dus, lijkt mij......
niets inleren, alleen transponder overzetten van originele sleutel naar klapsleutel
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
jurgendocx
Berichten: 113
Lid geworden op: 31 jan 2007, 08:39
Locatie: mechelen

Bericht door jurgendocx »

ik heb een kitje gekocht op marktplaats voor denk 69euro en ik dacht dat op een stuurdoos moest aangesloten worden maar het ging ook anders :jumpklap
Plaats reactie