Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Alarm
- jacobsentertainment476
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
- Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
- Contacteer:
Re: Alarm
Blijf eens in de auto zitten als je deze op slot(alarm) zet. Zou na ongeveer een minuut actief zijn, en heb jij voor en achter sensoren in de hemel bekleding ? Voor zitten ze weg gewerkt in de console en achter zit die in het midden in de hemel vrij opzichtig.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl

Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl

Re: Alarm
Formeel hebben alle Tranporters een af-fabriek alarm in de vorm van een klasse I alarm: de startonderbreking met transponder in de sleutel (daarom ook allemaal een LED in de deur)
Wanneer het een klasse III fabrieks-alarm betreft zou je ook onderaan de linker B-stijl (ter hoogte het onderste gordelbevestigingspunt) een knop moeten hebben waarmee de interieurbeveiling (de ultrasoondetectie waar jacobsentertainment 476 het over heeft) en de hellingshoekdetectiefunctie uitgeschakeld kunnen worden.
Je hebt twee keer je bericht geplaatst; verwijderen kan je eenvoudig zelf doen ;-)
Wanneer het een klasse III fabrieks-alarm betreft zou je ook onderaan de linker B-stijl (ter hoogte het onderste gordelbevestigingspunt) een knop moeten hebben waarmee de interieurbeveiling (de ultrasoondetectie waar jacobsentertainment 476 het over heeft) en de hellingshoekdetectiefunctie uitgeschakeld kunnen worden.
Je hebt twee keer je bericht geplaatst; verwijderen kan je eenvoudig zelf doen ;-)
- Bijlagen
-
- schakelaar hellingshoek.JPG (11.68 KiB) 3584 keer bekeken
-
- knop alarm t5.JPG (11.28 KiB) 3611 keer bekeken
Laatst gewijzigd door heemskerk op 12 mei 2015, 17:05, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1627
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22
Re: Alarm
dan heb ik type 2 denk ik
want heb enkel een led in de deur en 1 op het dashboard.
die op de das geeft de melding zeg maar
ook als het heel hard waait of heel hard regent dan gaat ie ook loeien.
want heb enkel een led in de deur en 1 op het dashboard.
die op de das geeft de melding zeg maar
ook als het heel hard waait of heel hard regent dan gaat ie ook loeien.
Re: Alarm
Die LED in het dashboard is vermoedelijk van een niet origineel alarm Ronald. Heb je wel sensoren in de console tussen de zonnekleppen?ronald tdi schreef:dan heb ik type 2 denk ik
want heb enkel een led in de deur en 1 op het dashboard.
die op de das geeft de melding zeg maar
ook als het heel hard waait of heel hard regent dan gaat ie ook loeien.
-
- Berichten: 1627
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22
Re: Alarm
Nee dat ook niet.
Het geheel werkt wel op/met de sleutel.
Het geheel werkt wel op/met de sleutel.
Re: Alarm
Klop je kenteken hier eens in:
http://www.kiwascm.nl/frame.aspx?id=65 daar geven ze aan of je een officieel goedgekeurd alarm hebt
http://www.kiwascm.nl/frame.aspx?id=65 daar geven ze aan of je een officieel goedgekeurd alarm hebt
-
- Berichten: 457
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:38
- Locatie: Purmerend
- Contacteer:
Re: Alarm
mm ik heb dus blijkbaar een klasse 3 fabriek alarm. Maar geen goedgekeurd alarm als ik mijn kenteken invoer, is een fabrieks alarm niet goed gekeurd ??
Fred
-
- Berichten: 1627
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22
Re: Alarm
bij mij staat er ;
Er is een SCM certificaat geregistreerd
Er is een SCM certificaat geregistreerd
Re: Alarm
Ben er met de dealer een tijdje mee aan het steggelen geweest. Per 1 januari 2015 zijn de SCM certificeringseisen aangescherpt waardoor het fabrieksalarm (klasse3) op een Transporter niet meer aan de (verzekerings)voorwaarden voldoet. Ik heb mijn Transporter in 2014 besteld maar is geleverd in 2015 dus geen goedkeur meer. Breekpunt is dat de fabrieks-startblokkering niet met de originele deurvergrendelingszapper uitgeschakeld mag worden. Om toch in aanmerking te komen voor de certificaten van SMC (voorwaarde om drie jaar lang de nieuwwaarde uitgekeerd te krijgen bij diefstal bij mijn verzekeraar) moet ik een aparte startblokkering + klasse 5 systeem in laten bouwen naast het huidige alarmsysteem. Ik had juist gekozen voor de fabrieksoptie omdat ik geen twee aparte handzenders aan de sleutelbos wilde hebben....
Het is dus correct dat je geen certificering (meer) tegenkomt op de desbetreffende website.
@ Ronald: klopt, dan heb je een achteraf ingebouwd (Geen Volkswagen) alarm, zie bovenstaande.

Het is dus correct dat je geen certificering (meer) tegenkomt op de desbetreffende website.
@ Ronald: klopt, dan heb je een achteraf ingebouwd (Geen Volkswagen) alarm, zie bovenstaande.
Re: Alarm
De dealer kan er niets aan doen, die eisen zijn gewoon aangescherpt. Met een originele sleutel van de auto mag je gewoon geen alarm meer uit kunnen zetten. Autofabrikanten lopen altijd jaren achter op alarmtechniek en een beetje crimineel kan dan simpel het alarm omzeilen. Er zijn ook systemen met een losse card om het alarm uit te zetten die je bij je draagt.
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Alarm
Jij wenst iemand een gehoor beschadiging toe?jacobsentertainment476 schreef:Blijf eens in de auto zitten als je deze op slot(alarm) zet. Zou na ongeveer een minuut actief zijn, en heb jij voor en achter sensoren in de hemel bekleding ? Voor zitten ze weg gewerkt in de console en achter zit die in het midden in de hemel vrij opzichtig.
Of valt het geluid in het interieur wel mee?
Re: Alarm
Stekeltje schreef:De dealer kan er niets aan doen, die eisen zijn gewoon aangescherpt. Met een originele sleutel van de auto mag je gewoon geen alarm meer uit kunnen zetten. Autofabrikanten lopen altijd jaren achter op alarmtechniek en een beetje crimineel kan dan simpel het alarm omzeilen. Er zijn ook systemen met een losse card om het alarm uit te zetten die je bij je draagt.
Ik weet 't. Er bestaat echter een overgangsregeling/gedoogconstructie voor bestaande en grensgevallen hieromtrent bij verschillende verzekeraars. Wanneer in 2014 (of eerder) geleverd neemt de verzekering het voor lief en is diefstal (vwb 3jaar lang nieuwwaarde uitkeren) wel gedekt. Vanaf januari 2015 dus niet meer met het standaard klasse I of III fabrieksalarm.
- Gerard 136
- Berichten: 309
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08
Re: Alarm
Het af fabriek VW alarm is volgens mij nog nooit SCM goedgekeurd geweest. Zo staat het tenminste al jaren in de optielijst vermeld....
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.
Gerard.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.
Gerard.
Re: Alarm
Gerard 136 schreef:Het af fabriek VW alarm is volgens mij nog nooit SCM goedgekeurd geweest. Zo staat het tenminste al jaren in de optielijst vermeld....
Wat ik er van meegekregen heb (van het plaatselijk SCM certificeringsstation alhier): Voor het klasse I alarm (startonderbreking) kan/kon wel een SCM certificaat afgegeven worden, dit is voor mijn verzekeringsmaatschappij echter niet (meer) voldoende, men wil een klasse 5 (van het goedgekeurde type) alleen nog maar accepteren.
Nu dus inderdaad een track en trace systeem ingebouwd naast het bestaande klasse 3 fabrieksalarm wat nog niet voldoende bleek. Er moet nu dus een extra (apart uit te schakelen) startonderbreker naast komen, met zapper of card..
Ik heb daarnaast ook een eigen beveiligingsfactor toegevoegd om het ingewikkelder te maken voor het gilde...
Overigens schijnt willekeur een rol te spelen volgens de Volkswagen dealer alhier; er zijn/waren originele fabrieksalarmsystemen van Volkswagen (ik meen dat hij de Tiquan noemde) welke wel een SCM typegoedkeuring hebben gekregen terwijl het om hetzelfde systeem gaat welke ook in de Transporter wordt gemonteerd ( de versie waarmee het alarm tegelijkertijd met de centrale vergrendeling wordt ge(de)activeert...