4 Jaar geleden heb ik een account op

In die 4 jaar heb ik weinig tot niks gedaan. Heb me voorgesteld en tevens enkele foto's van "onze" T4 geplaatst.
Echter is dit de T4 van mijn ouders en was ik toen nog niet in het bezit van een rijbewijs.
Mijn ouders hebben een T4 (102pk waarschijnlijk gechipt door de vorige eigenaar)
Heb dit geprobeert uit te zoeken en denk wel dat het zo is de beste man zelf kan ik het helaas niet meer vragen kort na de aankoop is hij overleden.
Maar de garage waar hij altijd zijn onderhoud heeft gehad heeft dit bevestigd.
Lang verhaal verder niet belangrijk.
Na zo'n jaar of 4 alleen maar hebben kunnen kijken naar deze bus heb ik inmiddels al enkele jaren mijn rijbewijs.
Heb de nodige kilometertjes met grijns van oorlel tot oorlel kunnen maken dus ik durf met een gerust hart hardop te zeggen

Maar ik ging van een peugoet 306 '99 1.4 injectie naar een Caddy '96 1.9SDI (1.1/2 jaar in gestuurd met veel plezier) een hele vooruitgang vond ik zelf. Inmiddels rij ik een Polo Variant '01 1.9SDI maar ook deze ben ik zat (rij er al 3/4 jaar in

Nu ben ik toch steeds meer info aan het inwinnen over de T4.
Het liefst heb ik een 151pk maar deze werd mij afgeraden ivm zijn variabele turbo (vgt)
Aangezien hier gebruikers ervarenen aanwezig zijn zou ik graag willen weten wat jullie advies is.
Gewoon 102pk en dan chippen of evt iets efficenter maken(151 pk maken)
of 151pk?
Wat is kwalitatief, verbruiktechnisch en financieel beter? (voor zover je bij zulke fantastische bussen van beter kan spreken)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en hier wat van kunnen maken.
Bvd