Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nokkenassensor

vragen over de T5
Plaats reactie
HYBU
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 aug 2015, 17:41

Nokkenassensor

Bericht door HYBU »

Ik ben op moment bezig met mijn multivan nou heb ik bijna alles onder controlle alleen de 5de verstuiver geeft een verkeerd signaal af en geeft misfire aan dus ben van plan daar een nieuwe in te zetten .

alleen nu komt het rare ik krijg geen signaal van de nokkenassensor nu heb ik het de sensor al vervangen hielp niet de afstelling van de motor gecontroleerd alles staat op tijd , kabels door gemeten ook goed , stroom is alleen op de +- is 5 volt :bonk dat zou als ik alles goed heb 12 moeten zijn ... iemand enig idee of dit klopt ?
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: Nokkenassensor

Bericht door Pim 328 »

Als jouw nokkenas sensor niet zou werken dan zou je ook heel lang door moeten starten voordat de motor aanslaat.
Signaal kan goed maar 5Volt zijn is een bloksignaal.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
HYBU
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 aug 2015, 17:41

Re: Nokkenassensor

Bericht door HYBU »

Wat bedoel je met een bloksignaal :muur het klopt ook als ik hem start met de nokkenas sensor dan start hij ook niet ,alleen met de stekker eraf dan loopt hij weer :gekte
HYBU
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 aug 2015, 17:41

Re: Nokkenassensor

Bericht door HYBU »

Zo weer iets verder de auto loopt nu mooi op 5 cylinders alleen het nokkenassensor probleem is er nog steeds ....
als ik de auo start zonder de stekker er op start hij druk daarna de stekker er weer op blijft de storing weg krijg ik daar geen melding meer van iemand enig idee ??

zou dit ook kunnen komen door de ecu dat hij lange tijd zonder stroom heeft gestaan ?
Plaats reactie