Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T4 375k: repareren of inruilen?
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T4 375k: repareren of inruilen?
Wat betreft het smeren van de schakelbolletjes enz : ga even onder de auto liggen en smeer de hele schakeltoren van onderaf eens goed in , je zal niet weten wat je overkomt als je dan gaat schakelen . Meestal word dit vergeten , en lopen al die bewegende en wrijvende delen gewoon droog waardoor het schakelen heel stroef gaat .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: T4 375k: repareren of inruilen?
dank voor de reacties allemaal. Ik begin met smeren van de schakel-links en als dat niet helpt laat ik de koppeling doen.
Mijn heerlijke t4 blijft!
groet Serge
Mijn heerlijke t4 blijft!
groet Serge
Re: T4 375k: repareren of inruilen?


Verstandig & wijs besluit.
Als jer niet uitkomt ga je toch lekker naar Ismet in Vijfhuizen. Vanuit Amsterdam ook niet zo ver.

Er zijn diverse WjW die er vaste klant zijn met hun T4's
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Re: T4 375k: repareren of inruilen?
mijn busje heeft nu ongeveer 345000 km op de teler en ik laat hem binnenkort herspuiten, dus de busjes zijn het waard volgens mij
grtz Lemmy

grtz Lemmy
Ik ben niet oud.....ik ben een KLASSIEKER !!
Re: T4 375k: repareren of inruilen?
wat voor bak zit er onder je bus? bij een km stand van ca 375.000 heeft m'n 5e versnelling het begeven (EWB) omdat bij mijn type bak de 5e eigenlijk teweinig smering krijgt. Ook omdat de versnellingsbak & olie buiten het VW onderhoudsschema lopen.
je maakt 99% van je km met de 5e. als je wilt voorkomen dat je ook aan de beurt bent voor een ruilbak, inspecteer het tandwiel van de 5e en vol de bak af met 3L olie (ipv 2.5L standaard)
je maakt 99% van je km met de 5e. als je wilt voorkomen dat je ook aan de beurt bent voor een ruilbak, inspecteer het tandwiel van de 5e en vol de bak af met 3L olie (ipv 2.5L standaard)
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Re: T4 375k: repareren of inruilen?
Een 102PK ACV, heeft een AFK of DXZ versnellingsbak eronder hangen.koensch schreef:wat voor bak zit er onder je bus? bij een km stand van ca 375.000 heeft m'n 5e versnelling het begeven (EWB) omdat bij mijn type bak de 5e eigenlijk teweinig smering krijgt. Ook omdat de versnellingsbak & olie buiten het VW onderhoudsschema lopen.
je maakt 99% van je km met de 5e. als je wilt voorkomen dat je ook aan de beurt bent voor een ruilbak, inspecteer het tandwiel van de 5e en vol de bak af met 3L olie (ipv 2.5L standaard)
En deze zijn bere sterk, kijk dit filmpje maar van deze Fin, genaamd Shadowmaker:
http://www.youtube.com/watch?v=hkSTslJf7Z4
Zo sterk is de basis van een ACV

Een 88pk EWB versnellingsbak kan dit echt niet aan

ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Re: T4 375k: repareren of inruilen?
dank, goeie tip!koensch schreef:wat voor bak zit er onder je bus? bij een km stand van ca 375.000 heeft m'n 5e versnelling het begeven (EWB) omdat bij mijn type bak de 5e eigenlijk teweinig smering krijgt. Ook omdat de versnellingsbak & olie buiten het VW onderhoudsschema lopen.
je maakt 99% van je km met de 5e. als je wilt voorkomen dat je ook aan de beurt bent voor een ruilbak, inspecteer het tandwiel van de 5e en vol de bak af met 3L olie (ipv 2.5L standaard)