Eerst even voorstellen zoals dat hoort... Ik ben Marc, 24 jaar en sinds een jaar in het bezit van een T4 Reimo camper uit '94.
Afgelopen zomer ben ik ermee op vakantie geweest in Frankrijk en Spanje, vooral voor het surfen. Heel erg veel plezier beleeft met de bus.
Nu kreeg ik alleen laatst de aanbieding of ik misschien een 2.5TDI (ACV) wilde hebben, uit een donor, een oud lesmodel van een technische school. Dat leek mij wel wat, aangezien ik met 45kW een beetje slecht door de bergen kwam in Spanje.
Het blok is volledig werkend uit de donor gekomen. Toen het blok eruit lag, de distributie vervangen ( Hier ging het misschien fout, kom ik later op terug.) Maargoed, blok overbouwen is dus compleet met subframe, de voortrein, alles gebeurd en heb ik nu in mijn bus hangen.
Mijn gedachtegang over de elektrische aansluitingen was: Als ik alle kabels die uit de motorruimte komen, de kabelboom van de motor, computer en alles in die streng... bij mijn zekeringkast inprik, dus alles gemarkeerd waar het zat e.d., dan zal de motor toch wel aan moeten slaan??
Dus niet. Relais 103 en 109 heb ik ook conform technische handleiding meegenomen vanuit de donor. Dus elektrisch kan er denk ik weinig nog missen. Nu las ik wel dat de brandstofinspuitpomp een slag verkeerd kan staan.Betekent dit dat in 1 volledige arbeidscyclus, de BIP dus twee keer voorbij zijn merkteken komt? Anders kan ik dat misschien vanavond eens proberen... Nokkenastandwiel los aan de kant van de bip, krukas vervolgens 360 tornen en dan weer afstellen met een meetklokje.
Verder vroeg ik mij nog af in hoeverre ik de kabelboom van de donor over moet zetten op mijn bus? Mijn bus heeft namelijk nog geen OBD en dat soort dingen en nog het oude dashboard (mijn tellerkabel paste wel op de bak van de 2.5 gelukkig) dus ik vroeg me af in hoeverre dat meemoet om het blok te laten werken.
Ik hoor graag jullie adviezen / tips.. Ik ben zelf ook EAT opgeleid maar dat is al een aantal jaar geleden, alles is een beetje weggezakt omdat ik niet meer in die branche werk

groetjes!