kan ik zelf van de t4 2.4 5 cilinder de gloeibougie vervangen ( 4 stuks 5e kun je slecht bij )
zo ja waar moet ik op letten
aandraaien met moment sleutel ???
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
zelf gloeibougie vervangen
zelf gloeibougie vervangen
EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
Re: zelf gloeibougie vervangen
Ik heb ze altijd vastgedraaid met een gewone sleutel. Vast is vast. Altijd goed gewerkt. Voor die 5de (achter de pomp) heb ik mijn vrouw ingeschakeld. Dunnere vingers. Ik heb 2 dieselleidingen verwijderd. Voordat je de moeilijkste bougies inschroeft, alvast het kleine moertje er een stuk op draaien. Vervangen duurde bij mij, als amateur, in totaal bijna zeven uur.
Succes.
Succes.
een goede doppendoos ook met lange doppen is heel handig bij deze klus is mijn ervaring.Herman744 schreef:Ik heb ze altijd vastgedraaid met een gewone sleutel. Vast is vast. Altijd goed gewerkt. Voor die 5de (achter de pomp) heb ik mijn vrouw ingeschakeld. Dunnere vingers. Ik heb 2 dieselleidingen verwijderd. Voordat je de moeilijkste bougies inschroeft, alvast het kleine moertje er een stuk op draaien. Vervangen duurde bij mij, als amateur, in totaal bijna zeven uur.
Succes.
dacht dat ik al lang werk had met 2½ - 3 uur moeilijk is het niet je kunt er alleen zo

maar maakt niet uit.. wat je zelf kunt moet je zelf doen.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Inderdaad. Klopt, diepe dop of kniksleutel.