ik heb t4 verlengd en ik wil een platte hef dak er op hebben(fsl).
het zien er mooi uit!
kan iemand mij vertellen of ik het wel moet doen of niet? (kwaliteit,lekkage,wind,zelfmonteren,afwerking,ect.)
ent.andere opties!!!
mvg hilman

Dit verhaal zegt meer over degene die het dak ingebouwd heeft als over het dak zelfDik schreef:Ik heb sinds anderhalf jaar een FSL hefdak. Ik zou er nu niet meer aan beginnen. Problemen met lekkage, zowel bij geopend als gesloten dak, het sluit niet heel netjes, de afwerking is matig, en roestplekjes in de lak omdat de staalsplinters niet goed verwijderd waren na het uitzagen van het dak. Het geheel maakt de indruk dat het met grote haast en onzorgvuldig gemonteerd is. Het nadeel van zo'n supervlak dak is dat het van zichzelf weinig stevigheid heeft, vandaar ook dat het niet netjes sluit. Je krijgt weliswaar een jaar garantie maar daar heb je weinig aan als de constructie gewoon niet echt deugt. Jammer om een goede bus zoiets aan te doen. Een eenvoudig pop-up dak is minder mooi maar goedkoper en beter.
Succes met je ombouwplannen,
Dik
dus altijd wel problemen gehad?Taptransporter schreef: nooit geen problemen gehad
Dik schreef:Ik heb sinds anderhalf jaar een FSL hefdak. Ik zou er nu niet meer aan beginnen. Problemen met lekkage, zowel bij geopend als gesloten dak, het sluit niet heel netjes, de afwerking is matig, en roestplekjes in de lak omdat de staalsplinters niet goed verwijderd waren na het uitzagen van het dak. Het geheel maakt de indruk dat het met grote haast en onzorgvuldig gemonteerd is. Het nadeel van zo'n supervlak dak is dat het van zichzelf weinig stevigheid heeft, vandaar ook dat het niet netjes sluit. Je krijgt weliswaar een jaar garantie maar daar heb je weinig aan als de constructie gewoon niet echt deugt. Jammer om een goede bus zoiets aan te doen. Een eenvoudig pop-up dak is minder mooi maar goedkoper en beter.
Succes met je ombouwplannen,
Dik
Al je punten komen me idd bekend voor! Ik heb dat jaar garantie goed moeten gebruiken, en kreeg zelfs meer coulance, maar het is nooit goed gekomen. Nu het fsl-dak is gedemonteerd tbv van ombouw naar vast hoog dak, ben ik ook meer dingen tegengekomen waardoor ik zeg, doe het je goede bus niet aan. (bv. roestvorming in de dakuitsnede en minder-dan-nette aanleg van elektra)Multivan Generation schreef:@ Dik,
je bent zeker niet de enige die dezelfde problemen heeft