Hallo allemaal,
Ik was aan het googlen naar de juiste instellingen voor de brandstofpomp. Op een ander forum wordt gezegd dat er enkel voor de 1.9 en 2.4 motoren een meetklok voor de voorinstelling gebruikt dient te worden.
Betekent dit dat bij mijn 2.5 TDI acv het merkteken voldoende moet zijn, aangezien je hem daarna met de Spanrollen toch dynamisch af gaat stellen?
Groetjes, Marc
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Meetklok voor alle types brstpomp?
- Multivan Generation
- Berichten: 34523
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Meetklok voor alle types brstpomp?
Merktekens zijn bij een 2,5 TDI lastig op een lijn te zien.
Die komt doordat de pomp console een beetje in de weg zit.
Bij een 2,5 TDI komt het erg kritisch, ietsje te ver verkeerd betekend niet willen starten.
Er zijn mensen die het gebruik van een meetklokje erg fijn vinden,
maar bij een 2,5 TDI zitten de verstuiver leidingen en de ruimte dan in de weg.
Je zult dan al een iets ander, lees langere verlenging voor het klokje moeten hebben om tussen uit de verstuiver leidingen aansluiting te komen, maar ook een hele kleine diameter van het klokje, anders loop je hiermee aan de andere zijde weer vast.
Het geeft een indicatie, en kan er toe bijdragen dat je in ieder geval in staat bent om te kunnen starten,
zodat je de kans krijgt om dynamisch af te gaan stellen.
Die komt doordat de pomp console een beetje in de weg zit.
Bij een 2,5 TDI komt het erg kritisch, ietsje te ver verkeerd betekend niet willen starten.
Er zijn mensen die het gebruik van een meetklokje erg fijn vinden,
maar bij een 2,5 TDI zitten de verstuiver leidingen en de ruimte dan in de weg.
Je zult dan al een iets ander, lees langere verlenging voor het klokje moeten hebben om tussen uit de verstuiver leidingen aansluiting te komen, maar ook een hele kleine diameter van het klokje, anders loop je hiermee aan de andere zijde weer vast.
Het geeft een indicatie, en kan er toe bijdragen dat je in ieder geval in staat bent om te kunnen starten,
zodat je de kans krijgt om dynamisch af te gaan stellen.
Re: Meetklok voor alle types brstpomp?
Bij mij gaat het anders prima met een meetklok, kon er de laatste keer ook weer goed bij komen van onder,
ruimte zat bij de pomp (in tegenstelling tot de spanrollen, man wat een geklooi tussen al die slangen door)
Moet wel zeggen dat ik de dynamo er ook uit had.
Ik heb eigenlijk nooit niet dynamisch na hoeven te stellen met uitlezen, standaard inspuitmoment op 55.
Zal nog ff fotootje plaatsen
Gr, Marcel
ruimte zat bij de pomp (in tegenstelling tot de spanrollen, man wat een geklooi tussen al die slangen door)
Moet wel zeggen dat ik de dynamo er ook uit had.
Ik heb eigenlijk nooit niet dynamisch na hoeven te stellen met uitlezen, standaard inspuitmoment op 55.
Zal nog ff fotootje plaatsen
Gr, Marcel
VW T4 111KW
Re: Meetklok voor alle types brstpomp?
Bedankt voor alle info! Op die manier is het inderdaad makkelijk bijkomen, met dat verlengstuk voor de klok! Ik heb er een met een sterke magneetvoet, die klemt dan op het verdeelblok van de verstuiverleidingen. Misschien toch maar een keer een officieel setje proberen te vinden, de mijne staat nu nogal laat namelijk, een goede ouderwetse dieselklop is hoorbaar. Maar die ga ik nog even opnieuw afstellen dan.
groetjess
groetjess
Re: Meetklok voor alle types brstpomp?
Weet niet hoe handig je bent (je hebt iig een meetklok om te beginnen) maar ik heb de mijne zelf gemaakt.
Gedeelte wat je in de pomp schroeft is M10x1, fijne draad dus.
Op T4 wiki staat ook ergens een tekeningetje van zo'n verlengstuk onder het kopje "Spezialwerkzeug"
Gedeelte wat je in de pomp schroeft is M10x1, fijne draad dus.
Op T4 wiki staat ook ergens een tekeningetje van zo'n verlengstuk onder het kopje "Spezialwerkzeug"
VW T4 111KW