Collega vw rijders, zoals geschreven de Standkachel op herhaling. Er is al heel wat over geschreven. Ervaringen lees ik minder. Ik zou deze graag ombouwen, ik bestel de kit en ga aan het werk. Dit staat ook al mooi op wjw. Mijn vragen eidenlijk maar eens.
Wie heeft ervaringen met gebruik van de thermo top c als Standkachel.
En hoe zorg ik ervoor dat de 2 accu alleen voor de Standkachel word gebruikt, deze accu wil ik alleen maar mee sleuren als ik hem nodig heb Voor de Standkachel.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Op herhaling Webasto thermo top c
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 29 apr 2015, 09:10
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3457
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: Op herhaling Webasto thermo top c
Af fabriek zit er geloof ik een relais tussen. Hij laad de 2de accu wel bij, maar de startaccu kan geen stroom wegtrekken van de 2de accu.
Heeft bij mij nog nooit problemen gegeven. Alleen dat de standkachel heel snel de accu leeg trekt.
Heeft bij mij nog nooit problemen gegeven. Alleen dat de standkachel heel snel de accu leeg trekt.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Re: Op herhaling Webasto thermo top c
Bij mij ook een omgebouwde TT-C (met afstandsbediening).
Ik heb maar 1 accu, en daar nog geen problemen mee gehad.
De standkachel wordt alleen gebruikt om te ontdooien (dus 15-30 minuten), daarna ga ik altijd rijden (en dus accu laden).
Er zit ook geen thermostaatfunctie op, dus als de kachel langer aanstaat wordt het te heet in de bus.
De standkachel stopt vanzelf als de accu te ver ontladen zou raken.
Deze ontladings grens is ook nog instelbaar (via Vagcom/VCDS).
Ik heb maar 1 accu, en daar nog geen problemen mee gehad.
De standkachel wordt alleen gebruikt om te ontdooien (dus 15-30 minuten), daarna ga ik altijd rijden (en dus accu laden).
Er zit ook geen thermostaatfunctie op, dus als de kachel langer aanstaat wordt het te heet in de bus.
De standkachel stopt vanzelf als de accu te ver ontladen zou raken.
Deze ontladings grens is ook nog instelbaar (via Vagcom/VCDS).
Mijn T5 Caravelle is inmiddels ingeruild op een Passat.
Re: Op herhaling Webasto thermo top c
Begrijp ik het goed dat je die tweede accu er dan steeds in- en uit wilt halen omwille van de gewichtsbesparing? Meestal wordt een tweede batterij onder de bestuurdersstoel geplaatst (zijn originele consoles voor te koop (E-bay.de). Wel een gedoe om deze steeds te verwijderen. Bovendien: Het ontdooien van de ramen (en verwarmen van het interieur) is niet alleen maar in de winterperiode van toepassing toch?ad vromans schreef:Collega vw rijders, zoals geschreven de Standkachel op herhaling. Er is al heel wat over geschreven. Ervaringen lees ik minder. Ik zou deze graag ombouwen, ik bestel de kit en ga aan het werk. Dit staat ook al mooi op wjw. Mijn vragen eidenlijk maar eens.
Wie heeft ervaringen met gebruik van de thermo top c als Standkachel.
En hoe zorg ik ervoor dat de 2 accu alleen voor de Standkachel word gebruikt, deze accu wil ik alleen maar mee sleuren als ik hem nodig heb Voor de Standkachel.
Af-fabriek gemonteerd is de interieurtemperatuur regelbaar door deze van te voren in te stellen met de kachelknop.