Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
soorten DC
soorten DC
Dag WJW-ers,
Welke types/merken van dubbele cabines bestaan er voor een T4?
Ikzelf had dacht ik een OMOS? Maar deze heeft geen gordels.
Met een kindje in de aantocht, wil ik toch weer een DC gaan inbouwen, uiteraard met gordels.
Naar welke moet ik op zoek gaan? Is er een verschil voor of na 1996? Of passen ze allemaal.
Bestaan er ook metalen of enkel uit kunststof?
Wil zo weinig moglijk ruimte verliezen.
groeten
Stijn
Welke types/merken van dubbele cabines bestaan er voor een T4?
Ikzelf had dacht ik een OMOS? Maar deze heeft geen gordels.
Met een kindje in de aantocht, wil ik toch weer een DC gaan inbouwen, uiteraard met gordels.
Naar welke moet ik op zoek gaan? Is er een verschil voor of na 1996? Of passen ze allemaal.
Bestaan er ook metalen of enkel uit kunststof?
Wil zo weinig moglijk ruimte verliezen.
groeten
Stijn
Re: soorten DC
In mijn bus zit ook een Omos...mét gordels..in de laadruimte zitten bovenaan de verstevigingen...
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: soorten DC
De mijne is denk ik nog anders.
Is inderdaad ook met 1 doorlopende rugleuning en zitting.
Maar de mijne heeft geen metalen onderstel.
Is compleet uit kunsstof. bestaat uit 2 delen die met popnagels aan elkaar bevestigd waren.
Ze was gekit op de bodem en de vloer komt gelijk met de vloer vooraan.
Kan ik bv deze bank vervangen door een met gordels? alhoewel ik niet zie hoe ik de gordels stevig kan vastmaken zonder frame
Is inderdaad ook met 1 doorlopende rugleuning en zitting.
Maar de mijne heeft geen metalen onderstel.
Is compleet uit kunsstof. bestaat uit 2 delen die met popnagels aan elkaar bevestigd waren.
Ze was gekit op de bodem en de vloer komt gelijk met de vloer vooraan.
Kan ik bv deze bank vervangen door een met gordels? alhoewel ik niet zie hoe ik de gordels stevig kan vastmaken zonder frame

- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: soorten DC
omos (nederlands)Stintjen schreef:Dag WJW-ers,
Welke types/merken van dubbele cabines bestaan er voor een T4?
snoeks (nederlands)
ACT (Belgisch)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: soorten DC
en alle andere uitvoeringen welke geeen merknaam hebben
profiglass
http://www.profiglass.nl/volkswagen-tra ... 09-13.html


Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: soorten DC
Iemand een voorbeeld van zo'n ACT DC?
Aangezien ik een Belg ben :)
En zijn deze met gordels?
De mijne lijkt sterk op die van profiglass
Aangezien ik een Belg ben :)
En zijn deze met gordels?
De mijne lijkt sterk op die van profiglass
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: soorten DC
Profiglass Ijlst had mooie
Akkermans uit Oudenbosch had ook nette.
Snoecks had oude versies zonder poten, dus bank zwevend.
Akkermans uit Oudenbosch had ook nette.
Snoecks had oude versies zonder poten, dus bank zwevend.
Re: soorten DC
Bij jouw zit ook zo'n net paneel aan de zijkant. Toen ik zocht naar een t4 heb ik heel wat bussen gezien, maar bijna overal zit hier staal met gewoon een houten plaat gepopnageld. Bij de mijne zit er hetzelfde paneel in. Veel netter afgewerkt vind ik dat.Harry 341 schreef:In mijn bus zit ook een Omos...mét gordels..in de laadruimte zitten bovenaan de verstevigingen...
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
Re: soorten DC
het fijnste is die waarbij de rugleuning al deels in de wand is verwerkt
zeker bij een bus met korte wielbasis dan wil je zo veel mogelijk beenruimte ergens vandaan halen voor de achterbank
zeker bij een bus met korte wielbasis dan wil je zo veel mogelijk beenruimte ergens vandaan halen voor de achterbank
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: soorten DC
Bestaat er dan onderling nog verschil binnen die verschillende merken?
bv verschillende soorten OMOS ofzo?
Ik zoek eentje waarmee ik zo weinig mogelijk kofferruimte verlies en gordels mee heb, zodat ik een kinderstoel kan vastzetten.
bv verschillende soorten OMOS ofzo?
Ik zoek eentje waarmee ik zo weinig mogelijk kofferruimte verlies en gordels mee heb, zodat ik een kinderstoel kan vastzetten.
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: soorten DC

Dit was mijn vroegere dubbel cabine van ACT. Geen bank , maar 3 aparte stoelen met armsteunen. Maar dit een heel zeldzame uitvoering hoor , de meeste hadden een gewone bank.
En ja , uiteraard met gordels . Ik snap eigenlijk niet dat jij door de keuring geraakt met een achterbank zonder gordels.
Stintjen schreef:Iemand een voorbeeld van zo'n ACT DC?
Aangezien ik een Belg ben :)
En zijn deze met gordels?
De mijne lijkt sterk op die van profiglass
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: soorten DC
ik heb ook een profiglass DC zonder gordels. Heb begrepen dat dit niet verplicht is omdat het een bedrijfswagen is. Een strijkplankje tussen de voorstoelen is daarbij wel een APK eis.Pascal-141 schreef: ..............
En ja , uiteraard met gordels . Ik snap eigenlijk niet dat jij door de keuring geraakt met een achterbank zonder gordels.
..............
kennelijk mag je werknemers gewoon los vervoeren, zolang ze maar achter de voorstoelen blijven........
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Re: soorten DC
Ik heb ook zo'n tweedelige merkloze.
Bij mij zat er een verstevigingsframe bij welke met 4 bouten door de vloer vastgezet kon worden.
Hier konden tweepits gordels op gemonteerd worden.
Ik heb dat frame niet gebruikt, dus als je belangstelling hebt?
Bij mij zat er een verstevigingsframe bij welke met 4 bouten door de vloer vastgezet kon worden.
Hier konden tweepits gordels op gemonteerd worden.
Ik heb dat frame niet gebruikt, dus als je belangstelling hebt?
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: soorten DC
De regels in Nederland zijn wel iets anders dan in Belgiekoensch schreef:ik heb ook een profiglass DC zonder gordels. Heb begrepen dat dit niet verplicht is omdat het een bedrijfswagen is. Een strijkplankje tussen de voorstoelen is daarbij wel een APK eis.Pascal-141 schreef: ..............
En ja , uiteraard met gordels . Ik snap eigenlijk niet dat jij door de keuring geraakt met een achterbank zonder gordels.
..............
kennelijk mag je werknemers gewoon los vervoeren, zolang ze maar achter de voorstoelen blijven........

het "plankje" tussen de stoelen kennen wij in Belgie ook niet .
Gordels worden in Belgie trouwens ook iedere keer getest op werking ( vastklikken en oprollen )
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: soorten DC
Ik ben telkens gekeurd geweest met de DC zonder gordels, nooit een opmerking op gehad, was ook standaard in de auto zo.
Tot over 2 jaar heb ik mijn DC eruitgehaald, zonder door te geven op de keuring.
Nog nooit iemand over gevallen dat ik met een auto rijd van 5+1 en ik maar 3 zitplaatsen vooraan heb.
Heb mij laten vertellen dat een t4 met of zonder DC hetzelfde pvg-nummer hebben en dus niemand dit merkt.
Nu wil ik mijn DC terug inbouwen maar wil nu wel gordels. Ik vrees dus dat ik mijn originele DC niet kan gebruiken.
Tot over 2 jaar heb ik mijn DC eruitgehaald, zonder door te geven op de keuring.
Nog nooit iemand over gevallen dat ik met een auto rijd van 5+1 en ik maar 3 zitplaatsen vooraan heb.
Heb mij laten vertellen dat een t4 met of zonder DC hetzelfde pvg-nummer hebben en dus niemand dit merkt.
Nu wil ik mijn DC terug inbouwen maar wil nu wel gordels. Ik vrees dus dat ik mijn originele DC niet kan gebruiken.