Met alle hedendaagse vakantiemogelijkheden gebruik je de T4 (bj 1991 AAB motor) toch meer dan gedacht.
Op het eind van de Kroatië vakantie schakelde ik plotseling wat vaker mis; van de 1 zo naar de 3.
Toch bij de volgende beurt (juni 2016 :( ) maar eens naar laten kijken.
Afgelopen zaterdag weer en route naar mijn boerderij in midden Frankrijk. Bij het optrekken voor een stoplicht in Heerlen ineens alleen nog maar de 3 en 4 en een roerende versnellingspook.
Gelukkig wist ik waar de VW dealer zit (heb jarenlang in Heerlen gewoond) die mij ondanks dat het een drukke zaterdagochtend was (winterbandenwisseldag ) mij gelijk kon helpen.
En het vermoeden werd bewaarheid, na 322.000 km een afgescheurd schakelbusje (zie foto). Tja en dan helpt de WW of een andere garagist je waarschijnlijk niet gelijk weer op weg omdat ze gewoon het onderdeel niet op voorraad hebben.
Zoals bekend is de montage lastig; besloten werd om de gaffel waar het busje in zit uit te bouwen, kunststof busje te verwarmen en met beleid (bankschroef ) het busje op zijn plaats te drukken.
Al met al toch ruim 1 uur werk, terwijl het busje zelf maar € 1,70 excl BTW kost .
Maar goed de pook schakelt weer als vanouds en zeer trefzeker
Ik geloof dat er ook nog een andere bus zit, maar die is nog goed. Bij de e.v. beurt maar laten controleren.
Overigens de schakelbol zelf daar mankeerde helemaal niets aan; liep nog voldoende in het af-fabriek vet.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld