Ik ga binnenkort eens proberen een pushbar aan te passen en deze op m'n bus proberen zetten (wijsneus). Nu vroeg me af of er achter de grill nog een stevig punt zit (of te maken valt). Zou beetje jammer zijn als hij bij het eerste beste duwtje in de grill duikt en tegen eventueel trillen zat het vast ook helpen.
Mijn eerste gedachte was om een tweetal RVS strips vanaf de bullbar door de grill te steken, alleen waar zet ik die dan het beste op vast? Ik kan wel een profiel achter de grill maken natuurlijk alleen die moet ook weer ergens eindigen. Het liefste boor ik geen gaten erbij, dus als er al ergens mooie punten aanwezig zijn hoor ik het graag.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Hoe kantelen pushbar / bullbar beste voorkomen?
Hoe kantelen pushbar / bullbar beste voorkomen?
VW Transporter Syncro 2.5TDI 2000 (ACV)
Re: Hoe kantelen pushbar / bullbar beste voorkomen?
ik zou zeggen van je voorkant er eens af te halen en dan te zien waar je hem best kan bevestigen
grtz Lemmy

grtz Lemmy
Ik ben niet oud.....ik ben een KLASSIEKER !!
Hehe ja lekker makkelijk antwoord :P. Ik ga wel even in de ETKA zoeken dan...
wat dacht je van de draagbalken
viewtopic.php?t=23051

Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Die zitten toch onder aan de bus? Bevestiging die ik voor ogen heb is door middel van 2 L-profielen onder de bus op de originele gaten in de (wat ik noem) draagbalken. Stripje naar beneden/voren en daar de onderkant van de pushbar mee vast zetten. Echter aan de bovenkant zou ik hem graag ook vast zetten.
Of bedoel je hierop bevestigen?
Ik snap dat als ik het ding uit elkaar haal dat ik vast wel het 1 en ander zie hoe het zou kunnen hoor, maar tips of ervaring ermee is altijd goed
.
Of bedoel je hierop bevestigen?

Ik snap dat als ik het ding uit elkaar haal dat ik vast wel het 1 en ander zie hoe het zou kunnen hoor, maar tips of ervaring ermee is altijd goed

viewtopic.php?t=838 draagbalken zitten onder de bus , niet vOOr de motor
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Daar komen de buizen aan de onderkant van de pushbar ook op, maar ik wil juist graag ook er voor zorgen dat de bovenkant van de pushbar vast zit.
Dus twee strippen erop lassen of bouten en deze ergens op het front vastzetten.
Dus twee strippen erop lassen of bouten en deze ergens op het front vastzetten.
Van de week wat zitten passen/meten en stripjes gebogen om de onderkant van de pushbar op een fatsoenlijke manier vast te zetten, foto's en uitleg volgen. Kan in principe zonder in de chassisbalken te boren, maar ga er toch een paar blindklinkmoeren bij zetten.
Bovenkant trillingsarm en steviger krijgen wordt nog even over gedacht, front toch maar uit elkaar halen (niet ideaal bij deze temperaturen maargoed). To be continued.
Bovenkant trillingsarm en steviger krijgen wordt nog even over gedacht, front toch maar uit elkaar halen (niet ideaal bij deze temperaturen maargoed). To be continued.