Goedendag,
Wie heeft tips om mijn koude start problemen te verhelpen?
Mijn T4 van 1996,440.000 km, 2.4 D vertoond wat koude start problemen sinds een maand of 2, eenmaal gestart loopt ie perfect.
Korte historie:
Start problemen begonnen na een keer tank per ongeluk volledig leeg te hebben gereden.
Verse brandstof getankt, nieuw brandstof filter gemonteerd en netjes ontlucht. Diesel motor cleaner toegevoegd om verstuivers ook te cleanen. Overloop slangetjes op verstuivers vervangen, bleken wat poreus.
Bij koude start slaat de motor doorgaans pas bij 3e of 4e doorstart aan. Wit/grijze rook komt overmatig uit de uitlaat. Loopt daarna prima, en start vlot de rest van de dag.
Ten overvloede: Ik verlies ondanks een droog koelsysteem per 1000 km ongeveer een liter koelvloeistof.
Heeft dit er mee te maken?
Wie weet wellicht een richting waarin we moeten zoeken, zo net voor de winter is een soepele koude start wel een must.
Dank u, en met vriendelijke groeten,
Harald
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Koude start problemen T4
Koude start problemen T4
It's not what you think, It's a DooDad!
Re: Koude start problemen T4
Hoofdverdachte: doorgeslagen / lekke koppakking.
Erger: gescheurde cilinderkop.
Erger: gescheurde cilinderkop.
- Multivan Generation
- Contacteer:
Re: Koude start problemen T4
Gebruik je de koude start vervroeger links naast het stuur, die uittrekbare hendel?
Heb je al eens gemeten of er spanning bij de gloeibougies aan komt? zo ja, gloeibougies, zo nee, gloeirelais eens checken.
Doen alle gloeibougies het nog?
Heb je al eens gemeten of er spanning bij de gloeibougies aan komt? zo ja, gloeibougies, zo nee, gloeirelais eens checken.
Doen alle gloeibougies het nog?