Sinds zomer 2014 ben ik, samen met mijn vriendin en onze 2 kinderen van 3 en 5 jaar, in het bezit van een T5 California uit 2008, kleur off-road grey met 60K Km op de teller. Deze is in een erg goede staat. Uit zuid Duitsland geïmporteerd door een handelaar.
Wij zijn er al een paar keer mee weggeweest dit jaar. De langste trip was naar de Franse en Zwitserse alpen. En we zijn nog een paar weekenden weg in NL.
Op de eerste camping in Frankrijk kwamen we erachter dat we de kraan van de vies water tank open hadden laten staan. Dat merkten we pas toen het een beetje opklaarde. Het had de hele dag en nacht geregend en hadden wij dus niets gemerkt

De kinderen vinden het soms leuk om boven te slapen maar soms ook niet. Dus af en toe wat stress 's avonds om ze in bed te krijgen. Vooral na een lange rit. Dus proberen we nu niet te laat op de volgende camping aan te komen
Een paar weken geleden startte de bus niet meer. Met mijn personen auto geprobeerd de accu te helpen maar dat hielp niet. De start kabels werden wel erg warm. Maar de kleine accu was gewoon te klein. De ANWB kreeg hem met moeite wel weer aan de praat. En dus maar een nieuwe startaccu bestelt en er zelf ingezet. Start nu weer prima.
Ik heb een paar halogeen lampjes in het woongedeelte vervangen door LED lampjes (HABA, warm white, 3000K, 105 lumen) Komt meer licht uit dan de oude 5W halogeen die er in zaten en gebruiken veel minder vermogen.
Volgende stap is de spaarlamp boven de keuken vervangen door een LED lamp. Maar ik krijg deze lamp er niet eens uit... Heeft iemand hier trouwens al een LED vervanger voor gevonden? Of gewoon LED strips in stoppen?
Daarna een zonnepaneel op het dak, 100 a 150Wpk of zo. En in de toekomst, als de accu techniek veel verder is, over 5 of 10 jaar of zo, de bus ombouwen tot elektrisch.
groet
Paul