In mijn zoektocht heb ik nu een mooi exemplaar gevonden, denk ik.
Heb de garage gebeld, en deze vertelde dat er wel een beetje roest was...
Namelijk rond de dorpels, raamstijl, r. spatbord en hier en daar een 'drup' waar de lak nog wel op zat.
De prijs is er ook wat naar: €3500 ex. (heb bedrijf, dus dat scheelt). Heb wel wat meer budget, maar deze voldoet aan alle eisen én !!! komt uit begin 2001, dus fiscaal voordelig.
Ik krijg nog betere foto's, maar hier even een aangezicht.
Wat vinden jullie?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
heb een voordelige T4 DC 102Pk gevonden, maar met een beetje roest?!?
heb een voordelige T4 DC 102Pk gevonden, maar met een beetje roest?!?
Blije eigenaar van een voor mijn gevoel belachelijk luxe en spiksplinternieuwe verlengde DC T4 (2002) met 75kW 2.5TDI motor.
Re: heb een voordelige T4 DC 102Pk gevonden, maar met een beetje roest?!?
Ik zou hem lekker laten staan, maargoed... Als hij eenmaal zo ver is gaat het erg hard is mijn ervaring.
Als je van klussen houdt dan prima, maar ik zou mezelf serieus afvragen of je een auto voor je werk in de toekomst bij plaatwerker/spuiter wilt zetten of dat je liever zelf beginnende roest in de kiem wilt smeren (lees: koop er 1 zonder roest, of hoogstens een heeeeeel klein beetje bij de wielkasten). Ze roesten uiteindelijk allemaal, kleine dingetjes opknappen moet je doen, verzaak je dat krijg je zo'n kroepoekje als deze en mogelijk hoop gedoe (alles is te fixen hoor)...
Als je van klussen houdt dan prima, maar ik zou mezelf serieus afvragen of je een auto voor je werk in de toekomst bij plaatwerker/spuiter wilt zetten of dat je liever zelf beginnende roest in de kiem wilt smeren (lees: koop er 1 zonder roest, of hoogstens een heeeeeel klein beetje bij de wielkasten). Ze roesten uiteindelijk allemaal, kleine dingetjes opknappen moet je doen, verzaak je dat krijg je zo'n kroepoekje als deze en mogelijk hoop gedoe (alles is te fixen hoor)...
VW Transporter Syncro 2.5TDI 2000 (ACV)
- Multivan Generation
- Contacteer:
Typische T4 plaatsen.
Kost aardig wat extra om dat netjes en professioneel op te laten lossen.
Ik schat dat er dan bijna 1500 euro bij komt.
Ik zou hem ook laten staan..
Kost aardig wat extra om dat netjes en professioneel op te laten lossen.
Ik schat dat er dan bijna 1500 euro bij komt.
Ik zou hem ook laten staan..
Mijn vorige T4 had bij aanschaf iets minder roest (wel een 96'er). Ook plekjes bij de dorpel en de wielkasten. Binnen 2 jaar kon ik de binnenspatborden achter, de beide dorpels en de bumpersteunen voor gaan lassen...
Weer niet of je zelf kan/wil lassen maar zou je het allemaal moeten uitbesteden word het een duur geintje. Denk dat de reparatie net zoveel kost al dan niet minder dan de meerprijs van een roestvrije
Weer niet of je zelf kan/wil lassen maar zou je het allemaal moeten uitbesteden word het een duur geintje. Denk dat de reparatie net zoveel kost al dan niet minder dan de meerprijs van een roestvrije
- Pascal-141
3500eur ex BTW voor een T4 met zoveel roest vind ik serieus duur .
Als ik de foto's zo bekijk , dan is het niet een kwestie van een plekje roest wegschuren en bijlakken , maar het is al zo ver gevorderd dat je er meteen nieuwe deurdrempels en wielranden kan (laten) inlassen , dat kost nogal wat geld als je het moet laten doen .
Roest rond het raam , wil zeggen dat het raam eruit moet , roest behandelen (draaid ook vaak uit op plaatwerk inlassen) , en dan raam er terug in , kost ook geld ...
Als ik de foto's zo bekijk , dan is het niet een kwestie van een plekje roest wegschuren en bijlakken , maar het is al zo ver gevorderd dat je er meteen nieuwe deurdrempels en wielranden kan (laten) inlassen , dat kost nogal wat geld als je het moet laten doen .
Roest rond het raam , wil zeggen dat het raam eruit moet , roest behandelen (draaid ook vaak uit op plaatwerk inlassen) , en dan raam er terug in , kost ook geld ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
hmmm... ik ben bang dat jullie gelijk hebben. zie ook de verstrekte detailfoto's. Bovendien lijkt het er op dat de distributieriem 133 duizend kilometer geleden is vervangen!!! Balen, want de verkoper klinkt goed, en alles klopte verder...
Maar weer verder zoeken :)
Maar weer verder zoeken :)
Blije eigenaar van een voor mijn gevoel belachelijk luxe en spiksplinternieuwe verlengde DC T4 (2002) met 75kW 2.5TDI motor.
Lijkt me heel verstandig....er zijn heus nog wel mooie te vinden...
grt.Harry
grt.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.