Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

GEEN LAST MEER VAN DIEVEN

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marcel van Es
Berichten: 143
Lid geworden op: 06 mei 2012, 10:02
Locatie: Den Haag

GEEN LAST MEER VAN DIEVEN

Bericht door Marcel van Es »

Heb net hier op het forum een stukje gelezen over het verkomen van auto diefstal.
Wel nu. heb zeker hier geen aandelen in maar denk dat dit zeker de oplossing is dat dieven hier geen baat meer bij hebben
om je auto te stelen..
Je hebt van die dieven die op een nette manier je van je auto ontdoen.
Als je je auto op slot zet met de afstand bediening en zij vangen het signaal op, dan kunnen zij zonder al te veel moeite je auto openen zonder je het in de gaten hebt.
Het kost wel wat, maar stukken minder dan een nieuwe auto.

Als je hier even naar wilt kijken.
dan ben ik benieuwd naar jullie commentaar.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-divers ... =mympBuyer
Gr. Marcel
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Transporter T5 GP 2.0 Bluemotion
Versterkte veren Bilstein 1250 kg
frankv6
Berichten: 216
Lid geworden op: 19 feb 2013, 08:08

Re: GEEN LAST MEER VAN DIEVEN

Bericht door frankv6 »

ik zou lekker voor een defa gaan dvs90 en vrij uit te breiden
t5 1,9 tdi 290,000km and counting
http://www.deurslotreparatie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
leverancier van defa alarm systemen en dometic luifels voor vragen even pbtje
Gebruikersavatar
t-vierder
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jan 2013, 18:51

Re: GEEN LAST MEER VAN DIEVEN

Bericht door t-vierder »

Lijkt heel wat, dit apparaat. Geen idee of 't echt gaat werken. Maar ook al is het op dit moment afdoende, de vraag is altijd hoe lang het duurt voor het dievengilde hier weer een antwoord op heeft. De vraag is dus niet OF, maar de vraag is WANNEER.

Ik heb mijn auto zelf een beetje beveiligd. Met een verborgen schakelaar zet ik de boordcomputer uit. Dan kan ie in ieder geval niet gestart worden. Verder een trackingsysteem in de auto verborgen. Mocht de auto weggesleept of op een vrachtwagen vervoerd worden, dan kan ik nog zien waar ie is. Tenzij het een geavanceerde dief is die een 'jammer' gebruikt. Maar ik denk dat geavanceerde dieven niet zo geïnteresseerd zullen zijn in een auto van acht jaar oud. Mocht dat wel zo zijn dan heb ik pech gehad. Ik ga geen hele dure apparaten aanschaffen voor een oude auto. En het is altijd maar afwachten of zo'n apparaat afdoende is. Wie gaat er tegenwoordig nog kijken als er een alarm afgaat?
:driveT5 2.5 TDI 4Motion 173 PK 380 Nm
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 661
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: GEEN LAST MEER VAN DIEVEN

Bericht door jos_br »

Ik heb het idee dat alleen mechanische beveiligingen enigszins helpen zoals BearLock. Heb dit ook van een technisch expert van een verzekeringsmaatschappij te horen gekregen, beste man heeft me zoveel uitgelegd waartoe dieven in staat zijn dat mijn oren er nog van klapperen.....

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Gebruikersavatar
t-vierder
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jan 2013, 18:51

Re: GEEN LAST MEER VAN DIEVEN

Bericht door t-vierder »

jos_br schreef:Ik heb het idee dat alleen mechanische beveiligingen enigszins helpen zoals BearLock. Heb dit ook van een technisch expert van een verzekeringsmaatschappij te horen gekregen, beste man heeft me zoveel uitgelegd waartoe dieven in staat zijn dat mijn oren er nog van klapperen.....

Jos.
Precies daarom heb ik ervoor gekozen om zelf iets uit te vinden. Voor zover ik weet schakelt niemand de computer uit, behalve ik. Iedereen schakelt de brandstoftoevoer uit of de startmotor. Allemaal bekende systemen waar het dievengilde na verloop van tijd een antwoord op heeft. Mijn zelfbedachte systeem is totaal onbekend. Daarom zal het veel te lang duren om de mijne aan de praat te krijgen en geeft men het hopelijk op. Hopelijk dus, want je weet het nooit......
:driveT5 2.5 TDI 4Motion 173 PK 380 Nm
fiddler
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 feb 2014, 20:11

Re: GEEN LAST MEER VAN DIEVEN

Bericht door fiddler »

Je hebt jezelf wel hier verraden ...... maar om zeker te zijn haal ik voortaan gewoon de wielen van m'n bussie en leg ze onder het bed als ik thuis kom. - F
Gebruikersavatar
t-vierder
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jan 2013, 18:51

Re: GEEN LAST MEER VAN DIEVEN

Bericht door t-vierder »

Mezelf verraden valt wel mee denk ik. Niemand weet waar die schakelaar zit en heus, die vind je niet zomaar. :gekte
:driveT5 2.5 TDI 4Motion 173 PK 380 Nm
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: GEEN LAST MEER VAN DIEVEN

Bericht door heemskerk »

t-vierder schreef:Mezelf verraden valt wel mee denk ik. Niemand weet waar die schakelaar zit en heus, die vind je niet zomaar. :gekte

Zal niet voor het eerst zijn dat men uit frustratie na een mislukte diefstalpoging de boel in brand steekt.. Weet niet wat beroerder is..
Gebruikersavatar
t-vierder
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jan 2013, 18:51

Re: GEEN LAST MEER VAN DIEVEN

Bericht door t-vierder »

Het zal denk ik een schrale troost zijn te weten dat de dieven niet gekregen hebben wat ze probeerden te jatten. Een uiterst schrale troost, want jij bent je bezit evengoed kwijt.
:driveT5 2.5 TDI 4Motion 173 PK 380 Nm
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: GEEN LAST MEER VAN DIEVEN

Bericht door heemskerk »

t-vierder schreef:Het zal denk ik een schrale troost zijn te weten dat de dieven niet gekregen hebben wat ze probeerden te jatten. Een uiterst schrale troost, want jij bent je bezit evengoed kwijt.

Glas halfvol of half leeg: Vaak is brandschade bij beperkt All-risk wel gedekt en diefstal weer niet..
Plaats reactie