Burp schreef:Mooi gemaakt hoor. Lijkt me ook wel wat voor mijn T5 2.5 BPC motor
Kan geregeld worden heer Burpmans :-).
Alleen moet je dan wel wat geduld hebben. Door omstandigheden zal het me voorlopig niet lukken om een hele uitlaat te bouwen. Ik kan alleen wat kleine, lichte klusjes doen. Waarschijnlijk kan ik pas halverwege oktober weer wat zwaarder werk verrichten.
Als je zolang kunt wachten dan kan ik wat voor je betekenen.
runnerted schreef:Voor een eindpijp links en rechts, wat moet ik ongeveer bedenken qua kosten?
liefst 2 ronde stukken onder de bumper vandaan...
Grt Ted
Ik weet even niet precies hoe je dat voor je ziet. De einddemper zit vlak voor de achterbumper aan de rechterkant. Moet die weggehaald of verplaatst worden? En dan een stuk pijp met een T-stuk en dan naar links en rechts een pijp? Zolang daar ruimte voor is kan ik alles maken, maar een prijsindicatie valt niet eerder te geven dan wanneer ik ongeveer weet hoe het er moet uitzien.
Heb je nu totaal dus 1 demper zonder kat?
En hoe is het geluid?
grt, Peter
Kijk nog even goed naar de foto's. Ik heb een grote demper midscheeps en een kleinere achter.
Een katalysator heb ik aan deze auto nooit gezien. Een roetfilter had ie wel, maar de RDW heeft op mijn kenteken aangegeven dat er geen roetfilter aanwezig was. Dus dat roetfilter, dat al de nodige problemen had veroorzaakt, is verwijderd, samen met de EGR. De software is hier op aangepast.
Met deze nieuwe uitlaat hoor ik de turbo meer blazen bij stationair toerental, maar alleen als ik achter de auto sta. In de auto hoor ik dan niks anders dan anders. Zodra ik ga rijden hoor ik bij hard optrekken een iets harder gegrom. Niet spectaculair. Nu de turbo wat vrijer kan ademen zal ik waarschijnlijk een paar PK's gewonnen hebben, maar niet zoveel dat ik daar echt iets van merk.
Even terugkomend op het geluid; ik had het eerst niet door (in de cabine met de ruiten dicht merk je het niet zo), maar het geluid is toch echt wel heel anders dan eerst. Gelukkig had ik ooit eens wat video's gemaakt onder de auto om de vering en dergelijke te kunnen bestuderen. Daar zat een opname bij van dicht bij de oude uitlaat. Later heb ik nog wat opnames gemaakt gericht op de nieuwe uitlaat. Heb vanavond met windows moviemaker drie van die opnames aan elkaar geplakt (eerste keer in mijn leven dat ik zoiets heb gedaan ). Deze video van nog geen 2 minuten heb ik net geüpload naar youtube. Zo kun je mooi het verschil zien en horen tussen de oude en de nieuwe uitlaat. https://www.youtube.com/watch?v=eN43Bob ... e=youtu.be