Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Trillen en stampen 2200 rpm na vervangen koppeling
Re: Trillen en stampen 2200 rpm na vervangen koppeling
thanks
Gister nog gereden en begint in 5 bij 1900-2000rpm
En in in 4 circa 200rpm later, maar minder heftig.
Maar trillen gebeurt ook maar alleen als laatste kwart van gas gebruikt word. Gas iets lichten is het weg.
Gister nog gereden en begint in 5 bij 1900-2000rpm
En in in 4 circa 200rpm later, maar minder heftig.
Maar trillen gebeurt ook maar alleen als laatste kwart van gas gebruikt word. Gas iets lichten is het weg.
T4 2.5 TDI AJT zelfbouw camper -> verkocht
T5 GP 140pk
T5 GP 140pk
Re: Trillen en stampen 2200 rpm na vervangen koppeling
Ongeveer exact hetzelfde gehad bij een Nissan micra ( automaat )S E B A S schreef:thanks
Gister nog gereden en begint in 5 bij 1900-2000rpm
En in in 4 circa 200rpm later, maar minder heftig.
Maar trillen gebeurt ook maar alleen als laatste kwart van gas gebruikt word. Gas iets lichten is het weg.
Als er lasten werden getrokken ( aanhangwagen ) was het ook erger
was toen ook de homokineet
- m.c van den berg
- Berichten: 1457
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
- Locatie: Beesd
Re: Trillen en stampen 2200 rpm na vervangen koppeling
Hebben ze de verbinding(stuk)aan de rechterkant wel goed vast gemaakt.
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
foto nr 602
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Trillen en stampen 2200 rpm na vervangen koppeling
Tussenas bedoel je?m.c van den berg schreef:Hebben ze de verbinding(stuk)aan de rechterkant wel goed vast gemaakt.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
- m.c van den berg
- Berichten: 1457
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
- Locatie: Beesd
Re: Trillen en stampen 2200 rpm na vervangen koppeling
Sorry , dat bedoel ik waar die op het chassis vast zitsgsdebruijn schreef:Tussenas bedoel je?m.c van den berg schreef:Hebben ze de verbinding(stuk)aan de rechterkant wel goed vast gemaakt.
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
foto nr 602
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Trillen en stampen 2200 rpm na vervangen koppeling
Zou natuurlijk ook je 2mv kunnen zijn.
Re: Trillen en stampen 2200 rpm na vervangen koppeling
Hoi Peter,
ja daar ben ik bang voor, ondanks dat deze nieuw is....
Verder zijn gisteren de aandrijfassen gecontroleerd. Links is met rechts gewisseld en geen verschil. zelfde trilling blijft.
Vandaag wordt oude linker motorsteun nog terug gemonteerd om ook deze uit te sluiten.
Al met al ontzettend balen
ja daar ben ik bang voor, ondanks dat deze nieuw is....
Verder zijn gisteren de aandrijfassen gecontroleerd. Links is met rechts gewisseld en geen verschil. zelfde trilling blijft.
Vandaag wordt oude linker motorsteun nog terug gemonteerd om ook deze uit te sluiten.
Al met al ontzettend balen

Laatst gewijzigd door S E B A S op 26 apr 2016, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
T4 2.5 TDI AJT zelfbouw camper -> verkocht
T5 GP 140pk
T5 GP 140pk
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Trillen en stampen 2200 rpm na vervangen koppeling
Heb je een voorgemonteerde set laten plaatsen?
Ik zou, mocht het dat zijn, kiezen voor losse componenten van sachs.
Ik zou, mocht het dat zijn, kiezen voor losse componenten van sachs.
Re: Trillen en stampen 2200 rpm na vervangen koppeling
Ja vlgs mij voorgemonteerde set van luk voor acv
T4 2.5 TDI AJT zelfbouw camper -> verkocht
T5 GP 140pk
T5 GP 140pk
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Trillen en stampen 2200 rpm na vervangen koppeling
ls ik dan dit lees:
Enig idee hoeveel koppel je nu hebt?
Een standaard LUK kan tot wel 10 a 15% meer koppel aan. Mits netjes en smooth software geprogrammeerd.
Heb je meer dan zou ik toch echt Sachs adviseren,
of eventueel een setje laten samenstellen.
AXG verstuivers met standaard 88/102 pk turbo is een lastige combinatie voor wat betreft de turbodruk die je zou moeten halen,
en om het betrouwbaar te houden. Zie ook andere topic hierover PP0.5 verstuivers.
Dan zou ik niet met een standaard 102 pk set gaan rijden van LUK, die heeft niet veel reserve.axg verstuivers, T5 GP intercooler, chip JD- engineering, RVS 63,5mm uitlaat
Enig idee hoeveel koppel je nu hebt?
Een standaard LUK kan tot wel 10 a 15% meer koppel aan. Mits netjes en smooth software geprogrammeerd.
Heb je meer dan zou ik toch echt Sachs adviseren,
of eventueel een setje laten samenstellen.
AXG verstuivers met standaard 88/102 pk turbo is een lastige combinatie voor wat betreft de turbodruk die je zou moeten halen,
en om het betrouwbaar te houden. Zie ook andere topic hierover PP0.5 verstuivers.
Re: Trillen en stampen 2200 rpm na vervangen koppeling
Werkelijk huidig koppel niet bekend maar zal rond 300 -320nm zijn verwacht ik
bij tuning is specifiek gevraagd om vliegwiel te ontzien. En dat merk je; onder 1800rpm gebeurt niet veel dan komt ie geleidelijk in. Heb geen uitdraai helaas.
De oude koppeling was ook een luk zei de garage en deze deed het nog goed, geen slip en nooit last van gehad. niet met aanhanger of caravan oid.
Reden voor vervangen van het spul was het hakkelende optrekken. Dat is wel opgelost.
Helaas de trilling alsof je over korte onderbroken witte strepen rijdt (voel je door hele auto heen) bij volgas voor in de plaats gekregen.
bij tuning is specifiek gevraagd om vliegwiel te ontzien. En dat merk je; onder 1800rpm gebeurt niet veel dan komt ie geleidelijk in. Heb geen uitdraai helaas.
De oude koppeling was ook een luk zei de garage en deze deed het nog goed, geen slip en nooit last van gehad. niet met aanhanger of caravan oid.
Reden voor vervangen van het spul was het hakkelende optrekken. Dat is wel opgelost.
Helaas de trilling alsof je over korte onderbroken witte strepen rijdt (voel je door hele auto heen) bij volgas voor in de plaats gekregen.
T4 2.5 TDI AJT zelfbouw camper -> verkocht
T5 GP 140pk
T5 GP 140pk