Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

carkit verwijderen?

vragen over de T5
Plaats reactie
dip
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 sep 2015, 21:43

carkit verwijderen?

Bericht door dip »

Iemand een idee hoe ik deze houder verwijder? Ik kom er niet uit.
Bijlagen
houder(1).jpg
Gebruikersavatar
t-vierder
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jan 2013, 18:51

Re: carkit verwijderen?

Bericht door t-vierder »

Ik ken dit ding niet, maar het lijkt er op dat de voet uit twee delen bestaat. Waarschijnlijk kun je de achterste kap verwijderen. Misschien voorzichtig loswurmen met een schroevendraaiertje. Tenzij er kleine ronde afdekdopjes in zitten. Dan moet je die er uit wippen om bij de schroefjes te komen.
:driveT5 2.5 TDI 4Motion 173 PK 380 Nm
Gebruikersavatar
t-vierder
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jan 2013, 18:51

Re: carkit verwijderen?

Bericht door t-vierder »

Ik bedenk me net dat er nog een andere mogelijkheid is. Misschien moet je de klokken (display of hoe het ook heet) er uit halen. Misschien vind je dan een bout of moer aan de binnenkant van het dashboard.
:driveT5 2.5 TDI 4Motion 173 PK 380 Nm
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: carkit verwijderen?

Bericht door ktmkrik »

Denk dat die geschroefd of geplakt is op het dashboard, van binnenuit niet snel aangezien dat veel te veel werk is voor een inbouwer om de klokken te verwijderen om een telefoonhouder te plaatsen..tijd is nog altijd geld en doorgaans word dan voor de gemakkelijke weg gekozen.
dip
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 sep 2015, 21:43

Re: carkit verwijderen?

Bericht door dip »

Het dashboard eruit halen was niet echt de bedoeling, zo erg zit hij ook weer niet in de weg. En de kapjes zitten allemaal goed vast, om zomaar te gaan breken is ook weer overdreven. Als er een lelijk gat onder vandaan komt laat ik het liever in deze staan.
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: carkit verwijderen?

Bericht door ktmkrik »

Zie je ook geen dubbelzijdig tape zitten aan de rand?
Je kan proberen eens voorzichtig iets te draaien aan de weerstand kun je dan haast wel voelen hoe die gemonteerd zit.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: carkit verwijderen?

Bericht door heemskerk »

Wanneer ik zo naar de foto kijk lijkt het er op dat aan de achterkant (raamzijde) een naadje loopt. Vermoedelijk kan dat dekseltje er af geklikt worden waar een of twee schroeven onder zitten..
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 311
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: carkit verwijderen?

Bericht door Deskman »

Ik heb de boel net open liggen op zoek naar de oorzaak waarom mijn radio het niet meer doet dus ik kan je misschien blij maken met het volgende:

Het is een pookje dat er standaard vanuit VW geleverd wordt. Er wordt dus niet een bescheiden gaatje gemaakt en dan dit er op geplakt. Het heeft een flinke kunststof bodem met een behoorlijk riant gat er in. Dus als je hem weghaalt wordt het er niet direct mooier op - of je moet er een pot geraniums in willen zetten.

Bij mij zit er een Parrot op geplakt
Afbeelding

Maar het kokertje is verder hol met aan de achterzijde een schroefverbinding.
Niet aan trekken dus maar schroeven. Als je de radio en ventilatierooster er uit haalt kun je er wel bij met een beetje kleine / lenige handjes. En anders toch de tellerunit er uit

Afbeelding

Overigens ligt de rest van de carkit onder het handschoenenkastje op de Airbag in een stevige metalen beugel. Ik heb 'm er hier uit, het blauwe doosje is van de Parrot:

Afbeelding
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: carkit verwijderen?

Bericht door Oviivo »

Als je nog een originele VW radio hebt, is er volgens mij geen reden om de houder weg te halen. Voor bijna elke telefoon is er een adapter en ook bluetooth varianten.

Ik neem aan dat je een andere radio hebt?
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
dip
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 sep 2015, 21:43

Re: carkit verwijderen?

Bericht door dip »

@oviivo: Euhm, de originele radio zit er nog in. Maar het stuk op mijn foto dat is toch de adapter voor een oude nokia (oid)? Dat krijg ik met geen mogelijkheid van de voet af. Als ik op de fotos van Deskcamp kijk zit de adapter op de voet gelijmd. Ik heb, dacht ik,gezien dat de carkit van bury (oid) zou zijn en dat die niet uitwisselbaar zijn.

@ Deskcamp: klopt mijn aanname dat de telefoonhouder aan de voet is vast gelijmd? Zo ziet het er in ieder geval op jouw foto uit, of is dat lijm om de parot te monteren?
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 311
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: carkit verwijderen?

Bericht door Deskman »

@ Deskcamp: klopt mijn aanname dat de telefoonhouder aan de voet is vast gelijmd? Zo ziet het er in ieder geval op jouw foto uit, of is dat lijm om de parot te monteren?
De vorige bewoner heeft die Parrot er in laten zetten. Keurig gemonteerd allemaal maar de unit zit er met ik denk slecht gemixte 2-componentenlijm opgeplakt. Ik denk dat de originele telefoonhouder er op geschroefd zit/zat.
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: carkit verwijderen?

Bericht door Oviivo »

dip schreef:@oviivo: Euhm, de originele radio zit er nog in. Maar het stuk op mijn foto dat is toch de adapter voor een oude nokia (oid)? Dat krijg ik met geen mogelijkheid van de voet af. Als ik op de fotos van Deskcamp kijk zit de adapter op de voet gelijmd. Ik heb, dacht ik,gezien dat de carkit van bury (oid) zou zijn en dat die niet uitwisselbaar zijn.
Nee hoor, in die adapter kun je een andere adapter klikken.
of Bluetooth eenvoudig (kun je zo'n beetje elke telefoon aankoppelen);

of een touchscreen bluetooth module;
Afbeelding

Die dingen klik je dus in de houder die jij hebt (1e foto).
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
dip
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 sep 2015, 21:43

Re: carkit verwijderen?

Bericht door dip »

ah, kijk dat maakt het anders. Niet dat ik veel nut zie in de bluetoothhouders, ik gebruik hem in de california die we haast alleen voor vakantie gebruiken. Handsfree is dan niet noodzakelijk, maar een houder met oplader (voor de navigatie op de telefoon) daar zie ik wel wat in.
DoekoG
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 apr 2016, 13:19

Re: carkit verwijderen?

Bericht door DoekoG »

Als je de achterkant van de staander er af haalt zit er een bout, die je los kunt draaien.
Er blijft wel een gat over in je dashboard.
Plaats reactie