Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Brandrup Toprail en welke dagdragers?
-
- Berichten: 930
- Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
- Locatie: Maasbracht
Brandrup Toprail en welke dagdragers?
Wij hebben aan beide kanten sinds gisteren de Brandrup Toprail en willen daar nu dakdragers op. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Wie heeft info welke erop kunnen of kan me op weg helpen?
Ook zou ik willen weten of de dakdragers niet in de weg zitten als ik mijn luifel met pees door de rail wil halen om te gebruiken?
Groetjes, Hans
Ook zou ik willen weten of de dakdragers niet in de weg zitten als ik mijn luifel met pees door de rail wil halen om te gebruiken?
Groetjes, Hans
Groetjes, Petra
Re: Brandrup Toprail en welke dagdragers?
Deze:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-divers ... ousPage=lr
of
http://www.thule.com/nl-nl/nl/products/ ... 2-_-951200
afhankelijk van de lengte van de drager natuurlijk. Anders alleen de steunen gebruiken.
Zo heb ik het gedaan op mijn brandrup rails
https://flic.kr/s/aHskwdgqx2
http://www.marktplaats.nl/a/auto-divers ... ousPage=lr
of
http://www.thule.com/nl-nl/nl/products/ ... 2-_-951200
afhankelijk van de lengte van de drager natuurlijk. Anders alleen de steunen gebruiken.
Zo heb ik het gedaan op mijn brandrup rails
https://flic.kr/s/aHskwdgqx2
-
- Berichten: 930
- Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
- Locatie: Maasbracht
Re: Brandrup Toprail en welke dagdragers?
Limitizm schreef:Deze:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-divers ... ousPage=lr
of
http://www.thule.com/nl-nl/nl/products/ ... 2-_-951200
afhankelijk van de lengte van de drager natuurlijk. Anders alleen de steunen gebruiken.
Zo heb ik het gedaan op mijn brandrup rails
https://flic.kr/s/aHskwdgqx2
Dank je voor je reactie. Ik vraag me alleen af of ik dan de Toprail nog kan gebruiken voor een luifel met pees. Bij jou zie ik de hele dragers met het dak omhoog mee gaan en dat is bij ons niet mogelijk omdat de dakdragers op het vaste lage dakdeel zou komen. (het achterste deel waar op de foto nog het zonnepaneel ligt)
Groetjes, Petra
Re: Brandrup Toprail en welke dagdragers?
Ik verwacht niet dat de pees er nog door kan idd. En denk ook niet dat er dakdragers op de markt zijn voor Brandrup rail die kunnen blijven zitten en dan toch de pees voor luifel te kunnen gebruiken. Maar ik zal het van de week eens proberen. Je zou voorgestelde dragers misschien kunnen modificeren? Zodat ze niet in de pees sleuf klemmen, maar er boven? Maar dan moet je in je rails boven de pees-sleuf gaten gaan boren en tappen denk ik. Ik weet niet of dat de stevigheid ten goede komt??
Ik gebruik zelf een voortent waarbij er een buis door het doek gestoken zit, die weer boven op de toprail ligt en met klemmen vast gemaakt wordt.
Losse dragers zijn er wel snel weer af te halen. Maar heel het roofrack zoals bij jou op de foto is weer een ander verhaal... Je zou misschien ook kunnen kijken naar een oplossing waarbij je de luifel bevestigd aan je roofrack?
Ik gebruik zelf een voortent waarbij er een buis door het doek gestoken zit, die weer boven op de toprail ligt en met klemmen vast gemaakt wordt.
Losse dragers zijn er wel snel weer af te halen. Maar heel het roofrack zoals bij jou op de foto is weer een ander verhaal... Je zou misschien ook kunnen kijken naar een oplossing waarbij je de luifel bevestigd aan je roofrack?
-
- Berichten: 930
- Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
- Locatie: Maasbracht
Re: Brandrup Toprail en welke dagdragers?
We gaan de luifel gewoon in de Toprail(s) gebruiken.
Als dakdrager voor deze oplossing ga: http://freizeitmobile-profi.de/shop/sho ... cts_id=325 .
Deze zijn mooi laag en een compacte manier voor een dakdrager gebruiken.
Kunnen de ultra platte rails (grundschienen zoals zij die noemen) ook in de dakgoot waar de geschroefde imperals in vast gezet worden?
En bestaan deze rails ook voor een T4 zijn? We willen ze echt alleen in de dakgoot zodat deze ook onder ons hefdakje door kan lopen naar voor. Mochten ze bestaan, weet iemand welk nummer of fabrikant ze heeft?
Als ik het juist lees zijn deze op de foto van een T5 en praten hun over de daken die omhoog kunnen....maar is die vorm van de goot niet hetzelfde als die van het gewone vaste dak? (erg duidelijk is het niet)
De imperiaal op de foto van onze bus is er niet meer op en ik plaatste de foto ook alleen maar om het zonnepaneel wat op het laatste dakdeel zat te laten zien.
Groeten, Hans
Als dakdrager voor deze oplossing ga: http://freizeitmobile-profi.de/shop/sho ... cts_id=325 .
Deze zijn mooi laag en een compacte manier voor een dakdrager gebruiken.
Kunnen de ultra platte rails (grundschienen zoals zij die noemen) ook in de dakgoot waar de geschroefde imperals in vast gezet worden?
En bestaan deze rails ook voor een T4 zijn? We willen ze echt alleen in de dakgoot zodat deze ook onder ons hefdakje door kan lopen naar voor. Mochten ze bestaan, weet iemand welk nummer of fabrikant ze heeft?
Als ik het juist lees zijn deze op de foto van een T5 en praten hun over de daken die omhoog kunnen....maar is die vorm van de goot niet hetzelfde als die van het gewone vaste dak? (erg duidelijk is het niet)
De imperiaal op de foto van onze bus is er niet meer op en ik plaatste de foto ook alleen maar om het zonnepaneel wat op het laatste dakdeel zat te laten zien.
Groeten, Hans
Groetjes, Petra
-
- Berichten: 930
- Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
- Locatie: Maasbracht
Re: Brandrup Toprail en welke dagdragers?
Dat is inderdaad mogelijk Bob maar hebben het een en ander afgewogen en willen de Toprails nu toch alleen voor de luifel (met pees) gebruiken.bobv schreef:243.jpg
Als je zulke dakdragers gebruikt kun je toch even het buitenste beugeltje verwijderen als je de luifel wilt gebruiken?
Blijft de vraag of die dunne rails om in de dakgoot te maken, bestaan voor een T4 en wie ze heeft? Heeft VW die zelf of Fiama ofzo?
Groetjes, Petra
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
rails op het dak
http://www.ladungssicherung.eu/zurrsyst ... light.html
En kijk ook eens op deze website:
http://www.kuriershop.de/de/Airlineschienensystem
Groeten Peter
En kijk ook eens op deze website:
http://www.kuriershop.de/de/Airlineschienensystem
Groeten Peter
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 09 mei 2016, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Brandrup Toprail en welke dagdragers?
hallo
als je een peesadapterset zou nemen deze iets aanpassen
zodat deze kort tegen de brandruprail komt dan zou je de daksteunen in de pees kunnen draaien
en toch de luifel normaal in de andere goot schuiven
https://www.obelink.nl/peesadapterset.h ... Gwodw0EPsA
dan hoef je niet iedere keer je dakdragers los te halen
het is maar een idee hoor
als je een peesadapterset zou nemen deze iets aanpassen
zodat deze kort tegen de brandruprail komt dan zou je de daksteunen in de pees kunnen draaien
en toch de luifel normaal in de andere goot schuiven
https://www.obelink.nl/peesadapterset.h ... Gwodw0EPsA
dan hoef je niet iedere keer je dakdragers los te halen
het is maar een idee hoor
a silence so loud
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Brandrup Toprail en welke dagdragers?
Heel goed idee 

-
- Berichten: 930
- Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
- Locatie: Maasbracht
Re: rails op het dak
Ik ga voor jou idee Peter, mits deze natuurlijk in het dakgootje passen. Weet jij dat toevallig en kunnen hier ook dakdragers op gemonteerd worden?Multivan Generation schreef:http://www.ladungssicherung.eu/zurrsyst ... light.html
En kijk ook eens op deze website:
http://www.kuriershop.de/de/Airlineschienensystem
Groeten Peter
Groeten, Hans
en natuurlijk bedankt aan de mensen die met ons meedenken.
Groetjes, Petra
-
- Berichten: 930
- Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
- Locatie: Maasbracht
Re: Brandrup Toprail en welke dagdragers?
bobv schreef:243.jpg
Als je zulke dakdragers gebruikt kun je toch even het buitenste beugeltje verwijderen als je de luifel wilt gebruiken?
We hebben uiteindelijk de Thule Dakdragers geplaatst, de voetjes aan de luifelkant zijn vervangen door eigen gemaakte voetjes omdat het anders niet paste en we hebben een vaste cassette luifel gekocht. Toch allemaal weer anders dan gepland maar we zijn tevreden en daar gaat het om


Groetjes, Petra
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 01 feb 2020, 00:26
- Locatie: Alkmaar
Re: Brandrup Toprail en welke dagdragers?
Hoi Limitizm,
Zou je het dakdragersysteem dat jij voorstelt en op je t4 hebt zitten kunnen gebruiken voor een daktent?
Zou de branduprail dit houden als er mensen slapen in de daktent?
Wij willen namelijk een daktent plaatsen op onze t4 :)
Alvast bedankt voor het antwoord.
Groeten Gerard
Zou je het dakdragersysteem dat jij voorstelt en op je t4 hebt zitten kunnen gebruiken voor een daktent?
Zou de branduprail dit houden als er mensen slapen in de daktent?
Wij willen namelijk een daktent plaatsen op onze t4 :)
Alvast bedankt voor het antwoord.
Groeten Gerard
Limitizm schreef: 08 mei 2016, 21:19 Deze:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-divers ... ousPage=lr
of
http://www.thule.com/nl-nl/nl/products/ ... 2-_-951200
afhankelijk van de lengte van de drager natuurlijk. Anders alleen de steunen gebruiken.
Zo heb ik het gedaan op mijn brandrup rails
https://flic.kr/s/aHskwdgqx2
Gerard
, Alkmaar
VW T4 Multivan 2001


Re: Brandrup Toprail en welke dagdragers?
Hoi Gerard, het zal afhangen van het totaal gewicht en ook of je het dak ook mee kan laten dragen?
De Brandrup rails rating is 100kg. Maar die kan echt wel wat meer hebben wanneer deugdelijk gemonteerd. En zeker statisch (niet rijdend). Ik schat factor 2 statisch niet eens een probleem zal zijn.
Bij mijn gebruik laat ik het dak (die officieel 50kg mag hebben) in zijn geheel meedragen door dat het gewicht rust op schuimplaten. Maar dat is dus een polyester California dak. Daar licht nu ook wel eens een zeilKayak uitrusting op. Al rijdend met stormachtige omstandigheden gaat het nog steeds goed, al maak ik me dan soms een klein beetje zorgen....
De Brandrup rails rating is 100kg. Maar die kan echt wel wat meer hebben wanneer deugdelijk gemonteerd. En zeker statisch (niet rijdend). Ik schat factor 2 statisch niet eens een probleem zal zijn.
Bij mijn gebruik laat ik het dak (die officieel 50kg mag hebben) in zijn geheel meedragen door dat het gewicht rust op schuimplaten. Maar dat is dus een polyester California dak. Daar licht nu ook wel eens een zeilKayak uitrusting op. Al rijdend met stormachtige omstandigheden gaat het nog steeds goed, al maak ik me dan soms een klein beetje zorgen....
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 01 feb 2020, 00:26
- Locatie: Alkmaar
Re: Brandrup Toprail en welke dagdragers?
Bedankt voor de snelle reactie!
Jij geeft aan dat de branduprail 100kg zou kunnen dragen. Als je er aan beide zeide 1 rail heb, kan je dan concluderen dat het draagvermogen 200kg zou zijn?
Onze daktent is 60kg en geschikt voor 3 personen.
Zou een optie van 1 kant de dragers op de branduprail en de ander kant origineel op het dak ook een optie zijn? Of vermoed je dat dit niet zou kunnen lukken?
Of dat ik twee delen uit de branduprail laat zagen om daar de dakdrager te plaatsen?
Alvast bedankt voor het meedenken :)
Groeten,
Gerard
Jij geeft aan dat de branduprail 100kg zou kunnen dragen. Als je er aan beide zeide 1 rail heb, kan je dan concluderen dat het draagvermogen 200kg zou zijn?
Onze daktent is 60kg en geschikt voor 3 personen.
Zou een optie van 1 kant de dragers op de branduprail en de ander kant origineel op het dak ook een optie zijn? Of vermoed je dat dit niet zou kunnen lukken?
Of dat ik twee delen uit de branduprail laat zagen om daar de dakdrager te plaatsen?
Alvast bedankt voor het meedenken :)
Groeten,
Gerard
Gerard
, Alkmaar
VW T4 Multivan 2001


- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Brandrup Toprail en welke dagdragers?
Maximale daklast is 100 kg
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...