Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Remmen blijven hangen t4 2,5 tdi
Remmen blijven hangen t4 2,5 tdi
Beste mensen. Mijn t4 uit 1998 heeft nadat door de garage de voorremschijven en blokken zijn vervangen het volgende:
De rem voelde hard aan en het rempedaal hoefde ik maar een cm in te trappen en dat was veel dieper.
Na een paar dage korte ritjes merkte ik dat de remmen aanliepen. Alle vier de wielen heet, en amper nog in zijn 5 kunnen komen. De garage heeft toen de hoofdremcilinder vernieuwd, waarbij het rempedaal weer normaal aanvoelt.
Echter na een paar dagen lopen weer alle remmen vast, wat na het stoppen en uitzetten van de motor weer hersteld is.
Verder valt me op dat bij stilstaan met motor stationair, bij het indrukken van de rem het wat schokkerig naar beneden gaat.
De garage zit even met de handen in het haar, ik niet, want ik heb jullie ( en ben kaal)
De rem voelde hard aan en het rempedaal hoefde ik maar een cm in te trappen en dat was veel dieper.
Na een paar dage korte ritjes merkte ik dat de remmen aanliepen. Alle vier de wielen heet, en amper nog in zijn 5 kunnen komen. De garage heeft toen de hoofdremcilinder vernieuwd, waarbij het rempedaal weer normaal aanvoelt.
Echter na een paar dagen lopen weer alle remmen vast, wat na het stoppen en uitzetten van de motor weer hersteld is.
Verder valt me op dat bij stilstaan met motor stationair, bij het indrukken van de rem het wat schokkerig naar beneden gaat.
De garage zit even met de handen in het haar, ik niet, want ik heb jullie ( en ben kaal)
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Remmen blijven hangen t4 2,5 tdi
De remklauwen kunnen vastzitten , daar zijn revisiesetjes voor verkrijgbaar (kosten amper 25eur)
De geleidepennen kunnen vastzitten , deze kunnen opgekuisd worden en voorzien worden van nieuw vet (je garage had dit zowieso moeten doen tijdens het vervangen can de remblokken )
Maar ook de rembekrachtiger kan kapot zijn , daarvan kunnen je remmen ook aanlopen .
De geleidepennen kunnen vastzitten , deze kunnen opgekuisd worden en voorzien worden van nieuw vet (je garage had dit zowieso moeten doen tijdens het vervangen can de remblokken )
Maar ook de rembekrachtiger kan kapot zijn , daarvan kunnen je remmen ook aanlopen .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Remmen blijven hangen t4 2,5 tdi
** VERKOCHT T4 2.4D 1998 123000km, Hoogdak, 15inch VW LMV, Smokey lampunits, Vast toiletruimte Porta Potti , 3 pits, 2pers bed, Victron Phoenix 1600VA , Eberspacher D2 , AGM 135ah, > NU EEN BOXER 2013 29DKM TE VEEL OPTIES OM OP TE NOEMEN
Re: Remmen blijven hangen t4 2,5 tdi
Kan het een gevolg zijn van het vervangen van de voorremschijven blokken en schijven? En het bij alle vier de wielen optreed ?
Re: Remmen blijven hangen t4 2,5 tdi
Ga het dan maar eens zoeken in je hoofdremcilinder.BoukeBteB schreef:Kan het een gevolg zijn van het vervangen van de voorremschijven blokken en schijven? En het bij alle vier de wielen optreed ?
Is waarschijnlijk een aluminium uitvoering van ATE.
Deze kun je niet reviseren en dient in zijn geheel vervangen te worden.
Ik heb een oude opengemaakt.
Kwam een aantal kleine afsluit kogeltjes tegen.
Daarom zijn ze niet te reviseren en zijn er ook geen losse reparatie kits hiervoor leverbaar.
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Re: Remmen blijven hangen t4 2,5 tdi
Beste Geert, deze is, zoals ik ook schreef al vervangen door de garage, toen voelde de rem weer normaal aan ( sponsachtig en niet meer hard). maar nog steeds treed af en toe het vastopen (voelt als rijden met handrem er licht op) op. meestal pas na ongeveer 20 km rijden. korte ritjes merk ik niets. kan het aan de vacuumpomp liggen???
Re: Remmen blijven hangen t4 2,5 tdi
Mijn bus had exact alle verschijnselen die je hebt beschreven.
Bleek er toch een remcylinder (rechtsvoor) af en toe te blijven hangen.
Cylinder is vervangen en nooit meer last gehad.
Bleek er toch een remcylinder (rechtsvoor) af en toe te blijven hangen.
Cylinder is vervangen en nooit meer last gehad.
1995 VW T4 Multivan 1.9TD
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Remmen blijven hangen t4 2,5 tdi
Nee.BoukeBteB schreef: kan het aan de vacuumpomp liggen???
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Remmen blijven hangen t4 2,5 tdi
Het hele remleidingsysteem is doorgespoten en de cilinders schoongemaakt, maar nog steeds pas na 20 km reiden gaan ze aanlopen... De 4 wielen worden behoorlijk heet en rijden in zijn 5 gaat dan al bijna niet... Ik ben redelijk ten einde raad :(
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Remmen blijven hangen t4 2,5 tdi
Pascal-141 schreef:De remklauwen kunnen vastzitten , daar zijn revisiesetjes voor verkrijgbaar (kosten amper 25eur)
De geleidepennen kunnen vastzitten , deze kunnen opgekuisd worden en voorzien worden van nieuw vet (je garage had dit zowieso moeten doen tijdens het vervangen can de remblokken )
Maar ook de rembekrachtiger kan kapot zijn , daarvan kunnen je remmen ook aanlopen .
Ik had al 3 mogelijke oorzaken opgegeven , blijkbaar is nog geen enkele van deze 3 mogelijke oorzaken aangepakt ? Tja ...Het hele remleidingsysteem is doorgespoten en de cilinders schoongemaakt, maar nog steeds pas na 20 km reiden gaan ze aanlopen... De 4 wielen worden behoorlijk heet en rijden in zijn 5 gaat dan al bijna niet... Ik ben redelijk ten einde raad :(

My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Remmen blijven hangen t4 2,5 tdi
Rembekrachtiger vervangen.
Revisiesetjes voor achterzijde zijn bijvoorbeeld deze:

Lastafhankelijke remkrachtverdeler op achteras, kan ook vast gaan zitten
Revisiesetjes voor achterzijde zijn bijvoorbeeld deze:

Lastafhankelijke remkrachtverdeler op achteras, kan ook vast gaan zitten

Re: Remmen blijven hangen t4 2,5 tdi
Beste Pascal
Ze hebben als laatste de remklauwen en cilinders schoongemaakt en soepel laten lopen.
Het plan is nu de rembekrachtiger te vervangen hoor ik.
Dankje voor het advies en meedenken.
Ze hebben als laatste de remklauwen en cilinders schoongemaakt en soepel laten lopen.
Het plan is nu de rembekrachtiger te vervangen hoor ik.
Dankje voor het advies en meedenken.
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Remmen blijven hangen t4 2,5 tdi
Remklauwen soepel laten lopen en schoonmaken , is nog niet hetzelfde als er ook een revisiekit in monteren . Soms hebben de glijpennen zodanig veel slijtage dat de klauwen zich schuin gaan zetten bij het remmen ...BoukeBteB schreef:Beste Pascal
Ze hebben als laatste de remklauwen en cilinders schoongemaakt en soepel laten lopen.
Het plan is nu de rembekrachtiger te vervangen hoor ik.
Dankje voor het advies en meedenken.

Als de remklauwen open gedaan worden , meteen ook een revisie kit erin (dus NIEUWE rubbers en dichtingen) , anders blijft het maar aanmodderen . Op die 20eur komt het dan ook niet denk ik zo ...
Rembekrachtiger is een van de veel voorkomende oorzaken , deze gaan vaak kapot . Rembekrachtiger vervangen is minder dan een uurtje werk .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Remmen blijven hangen t4 2,5 tdi
De garage heeft een nieuwe rembekrachtiger geplaatst... 520 euro ...en nu maar afwachten..het moet nu goed zijn volgens hen!
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Remmen blijven hangen t4 2,5 tdi
520eur ?BoukeBteB schreef:De garage heeft een nieuwe rembekrachtiger geplaatst... 520 euro ...en nu maar afwachten..het moet nu goed zijn volgens hen!


My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper