Dag WJW-ers,
Is het nodig om centreerringen te gebruiken bij stalen velgen?
Bij alu- velgen is dit nodig om trillingen te voorkomen.
Ik wil namelijk mercedes velgen steken (66.6) op mijn t4 (57.1)
Bij de velgenshop zeiden ze mij dat dit niet gedaan werd bij stalen velgen?
mvg
Stijn
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
centreerringen bij stalen velgen?
Re: centreerringen bij stalen velgen?
Ik heb er ook verbrede stalen Mercedes velgen onder met centreer ringen,
Groetjes
Groetjes
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: centreerringen bij stalen velgen?
Ja , centreerringen zijn altijd nodig als het centreergat van de velg te groot is over de naaf.Stintjen schreef:Dag WJW-ers,
Is het nodig om centreerringen te gebruiken bij stalen velgen?
Bij alu- velgen is dit nodig om trillingen te voorkomen.
Ik wil namelijk mercedes velgen steken (66.6) op mijn t4 (57.1)
Bij de velgenshop zeiden ze mij dat dit niet gedaan werd bij stalen velgen?
mvg
Stijn
Zonder centreerringen komen alle krachten op de wielbouten , kans op loskomen is dan groter. En kans op trillingen zonder centreerring is ook groter.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: centreerringen bij stalen velgen?
Ook dat bloemvormige gat centreert de velg over de T3 naven.bobv schreef:Bij een T3 heb je bloemvormige gaten in de velgen dus centreer je ze met de bouten, dus lijkt me niet nodig.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: centreerringen bij stalen velgen?
Dat centreerringen zorgen dat de krachten niet volledig op de wielbouten komen is nieuw voor mij.Pascal-141 schreef:Ja , centreerringen zijn altijd nodig als het centreergat van de velg te groot is over de naaf.Stintjen schreef:Dag WJW-ers,
Is het nodig om centreerringen te gebruiken bij stalen velgen?
Bij alu- velgen is dit nodig om trillingen te voorkomen.
Ik wil namelijk mercedes velgen steken (66.6) op mijn t4 (57.1)
Bij de velgenshop zeiden ze mij dat dit niet gedaan werd bij stalen velgen?
mvg
Stijn
Zonder centreerringen komen alle krachten op de wielbouten , kans op loskomen is dan groter. En kans op trillingen zonder centreerring is ook groter.
Veel centreerringen zijn van kunststof die niet veel krachten op vangen.
De ringen zijn puur bedoeld zoals de naam zegt. Centreren van de velgen zodat ze perfect in het midden zitten om trillingen te voorkomen.
Hoe gevoeliger de wielophanging hoe belangrijker dit is..........
Maakt volgens mij ook niet uit van welk materiaal de velg is gemaakt.
Bart
Re: centreerringen bij stalen velgen?
Gebruik ik dan de gekende plastic centreerringen of bestaan er nog andere?