Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Stuurbekrachtiging.
Stuurbekrachtiging.
Ik heb al een paar keer s'morgens gehad dat ik ff een paar seconden geen stuurbekrachtiging heb.
Voor de rest gaat het dan verder goed.
Wat is hier aan de hand.
Voor de rest gaat het dan verder goed.
Wat is hier aan de hand.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
- Roger B. (11)61
Heb ik ook een aantal maal gehad, maar na net vervangen van de multiriem
(niet de distributie) was het over. Deze slipte, hoorde hem ook piepen, waardoor hij waarschijnlijk de stuurpomp niet meenam.
Dit kwam voor als het wat vochtiger weer was, en ook als je door een wat diepere plas reed.
Zou daar ook ff naar kijken, alvoor een nieuwe pomp aan te schaffen.
(T4-2001-ACV)
Groet, Led
(niet de distributie) was het over. Deze slipte, hoorde hem ook piepen, waardoor hij waarschijnlijk de stuurpomp niet meenam.
Dit kwam voor als het wat vochtiger weer was, en ook als je door een wat diepere plas reed.
Zou daar ook ff naar kijken, alvoor een nieuwe pomp aan te schaffen.
(T4-2001-ACV)
Groet, Led
- Multivan Generation
- Contacteer:
@ Henkru
Als je hier kijkt:
dan zie je de stuurbekrachtigingspomp goed zitten.
De foto komt van de multivan weblog
http://multivan.web-log.nl/multivan/van ... index.html
misschien kun je je voordeel er mee doen?
Als je hier kijkt:
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Roger B. (11)61
ja, peter DAT soort foto's geeft vertrouwen
de pomp zit vooraan onderaan en is relatief eenvoudig zelf te vervangen.
Ik zou wel even kijken of je niet toch een riemslipprobleem hebt, dat is waarschijnlijk stukken goedkoper.
Zie ander topic: riemspanner kan versleten zijn waardoor ook een nieuwe riem kan slippen
Op de sloop een pomp halen kan wel maar let goed op met vervuiling in het systeem.
ALS je zlef vervangt, moet je eigenlijk ook proberen eventueel slijpsel uit de oude pomp uit het systeem te verwijderen.
als de delaer inderdaad goed spoelt bij vervangen van de pomp is 430 euro geen gek bedrag denk ik (gok een nieuwe pomp zo rond de 300 euri)

de pomp zit vooraan onderaan en is relatief eenvoudig zelf te vervangen.
Ik zou wel even kijken of je niet toch een riemslipprobleem hebt, dat is waarschijnlijk stukken goedkoper.
Zie ander topic: riemspanner kan versleten zijn waardoor ook een nieuwe riem kan slippen
Op de sloop een pomp halen kan wel maar let goed op met vervuiling in het systeem.
ALS je zlef vervangt, moet je eigenlijk ook proberen eventueel slijpsel uit de oude pomp uit het systeem te verwijderen.
als de delaer inderdaad goed spoelt bij vervangen van de pomp is 430 euro geen gek bedrag denk ik (gok een nieuwe pomp zo rond de 300 euri)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- René
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Hoi,

De rode cirkel geeft de pomp weer, de gele lijn geeft de slang weer van de stuurbekrachtigings pomp. (klik ff op de foto, dan wordt ie wat groter en duidelijker)
Wanneer je de motorkap opendoet dan zie je aan de linkerkant (als je dus voor de auto staat naar de motor te kijken) dan zie je een potje met een zwart/groen dekseltje erop. Hierin zit de stuurbekrachtigingsolie. Wanneer je deze leidingen volgt kom je ook bij de pomp. De-monteren is zo gedaan, vraag me af hoe ze het spoelen doen, want das wel intressant om te weten.
René

De rode cirkel geeft de pomp weer, de gele lijn geeft de slang weer van de stuurbekrachtigings pomp. (klik ff op de foto, dan wordt ie wat groter en duidelijker)
Wanneer je de motorkap opendoet dan zie je aan de linkerkant (als je dus voor de auto staat naar de motor te kijken) dan zie je een potje met een zwart/groen dekseltje erop. Hierin zit de stuurbekrachtigingsolie. Wanneer je deze leidingen volgt kom je ook bij de pomp. De-monteren is zo gedaan, vraag me af hoe ze het spoelen doen, want das wel intressant om te weten.
René
- Pascal-141
Euh , Peter : t'is misschien muggeziften maar op die foto is de stuurbekrachtigingspomp NIET te zien hoor , die zit namelijk op de motor en die is hier niet aanwezig . Je ziet er wel het stuurhuis en de rembekrachtiger opzitten.Multivan Generation schreef:@ Henkru
Als je hier kijkt:
Misschien had je je vergist van geplaatste foto ?

My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper