Zoals wellicht velen al weten zijn wij op t moment actief op zoek naar n mooie t4 camper
Wij overwegen om de camper ook dagelijks te gaan gebruiken als ' gewone auto' en onze Ford c-max te verkopen.
Ik heb alleen iets gelezen ergens dat t verzekeren van de camper dan moeilijker is, maar ik kon hier niet echt wijs uit. Weten jullie dit?
Zijn er trouwens meerderen die de camper voor dagelijks vervoer gebruiken of hebben jullie er een personenauto naast?
Ik heb vrijdag een nieuwe verzekering afgesloten. Voel mij op dat sommigen wel vroegen of je er dagelijks mee gaat rijden, en/of je er een andere auto naast had.
Ik vermoed dat de premie voor dagelijks gebruik hoger ligt? Vraag is registreert men dit?
Ik gebruik al 15 jaar een California als dagelijks vervoer. Geen noemenswaardige problemen en ik denk dat je qua jaarlijkse afschrijving bijna geen goedkopere/betere auto kunt vinden gezien de ruimte en gebruiksgemak.
Alleen als je hem binnen zet en je rijdt weleens korte afstanden moet je opletten dat de bijverwarmer van de motor uit is voor je in je garage rijdt.
gezien de zeer aantrekkelijke verzekerings-premies, (camper-verzekering)
vragen de verzekerings instanties specifiek hoe je het voertuig gaat gebruiken:
recreatief, prive, woon-werk verkeer, vaak eisen ze daarbij dat je nog een 2e auto hebt.
in ons geval hebben we de camper all-risc verzekerd bij camperverzekerd,
ook hebben wij daarnaast nog andere auto's we rijden prive en recreatief met onze camper, maar geen woon-werk verkeer
verzekeren kan altijd, maar misschien niet tegen de super-scherpe camperverzekering tarieven
otzie
all rights reserved all wrongs reversed T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
vermoed dat dit in Belgie misschien anders ligt; zelf heb ik bedrijfswagen maar onze Cali wordt als 2de wagen gebruikt door de vrouw, denk dus boodschappen, kindjes voeren, woon-werkverkeer bij slechter weer, ... Werkt prima, parkeren op gewone plaatsen geen probleem, alleen kl##te dat veel openbare parkings tegenwoordig zijn beperkt tot 2m, de cali is enkele cm hoger, dus ffe opletten!
Volgens het 'boekje' is een VW T4 California 199 cm....
Tot nu toe heb ik alle parkings nog kunnen binnenkomen. Ook handig bij diverse tolpoorten waar je minder betaalt als je lager bent dan 2 m.
Ongeladen en op standaard vering durft een California achteraan net iets boven de 2 meter uit te komen en sommige parkeergarages zijn bij de rampen dan wel 2meter maar als je dan omlaag durft te rijden komt het dak dan weer iets omhoog. Ik heb al leuke ervaringen gehad met camperplaatsen die er geen zijn met afsluitingen van 2m en minder leuke met parkeergarages die toch 2m aangaven.
Gewoon 5cm verlagen met een eibach pro-kit!
Mijn beste ervaring was de ondergrondse parking aan de Wilhelminakade in Maastricht. Daar heb ik 5euro betaald gekregen om heel de dag te parkeren
De inrit was wel spooky.
Wij gebruiken onze Cali ook dagelijks. Heerlijk vooral met een kind in een kinderwagen. Parkeren in parkeerkelders kan spannend zijn. ;)
NKC verzekerd hem niet meer als je hem dagelijks gebruikt. Wij hebben hem verzekerd via Aveco. Kleine betrouwbare verzekeraar uit Hardenberg, met een fatsoenlijke premie en voorwaarden.
@Kingscrown, waar staat dat het nkc niet meer dagelijks gebruik verzekerd? Ik heb de cali daar ook verzekerd maar dat is mij niet verteld en ik lees het ook niet in de voorwaarden.
brugseb schreef:vparkeren op gewone plaatsen geen probleem, alleen kl##te dat veel openbare parkings tegenwoordig zijn beperkt tot 2m, de cali is enkele cm hoger, dus ffe opletten!
Daar heb ik met mijn California geen last van , die is maar 1,9m hoog
Een California is met originele veren 1,99m .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
J vd Pal schreef:@Kingscrown, waar staat dat het nkc niet meer dagelijks gebruik verzekerd? Ik heb de cali daar ook verzekerd maar dat is mij niet verteld en ik lees het ook niet in de voorwaarden.
Mijn ervaring was van januari 2014. Misschiend at ze naderhand de voorwaarden hebben aangepast.
Mijn vorige T4 california gebruikte ik enkel voor vakantie/recreatief. Toen ik 2014 mijn (nieuwere) T4 wilde verzekeren (die ik ook voor woon-werk wilde gebruiken) heb ik telefonisch contact gehad met NKC. Hier kreeg ik de reactie dat ze hem niet verzekeren bij gebruik woon-werk... vervolgens gaan kijken bij Aveco, daar was ik beter uit. Overigens kwam ik bij Aveco na een tip van het VW campercentrum in AMF.
woaw ik leer wat bij ! Om de camper in België op de weg te krijgen moest ik een homologatiekeuring laten doen. Op mijn boorddocument staat dus dat onze bus 2m04 hoog is; ze zullen een oude meetlat hebben gebruikt zeker ?
Zal met die 1m99 info aan de slag gaan - ffe nameten en misschien toch even zo'n donker parkinggat uitproberen?