Sinds een maand of drie in het bezit van een 2.5TDI uit 2003. Na een tijdje begon deze steeds slechter te starten dus mee naar de garage geweest en deze zegt nieuwe accu dus zo gezegd zo gedaan. Probleem is daarna een week of wat weg geweest maar toen kwam het heel langzaam weer terug. Weer terug naar de garage en na mijn gloeibougies en het terug lopen van diesel nagekeken te hebben kwam deze met de conclusie verstuivers zijn kapot. Omdat de garage wel erg veel rekende voor nieuwe verstuivers bij ter louw dieselcenter terecht gekomen voor nieuwe/gereviseerde verstuivers. Deze hadden ze op voorraad alleen dacht hij dat het hier niet aan zou liggen en adviseerde die me om hem eerst eens op compressie te laten nakijken. Conclusie van ter louw: meerdere cilinders onder de 25 bar dus motor versleten ook staat de brandstofpomp er 5 graden naast ( verstuivers waren gebruikt maar niet slecht)
Vreemd genoeg start de bus na bezoek aan ter louw weer als een zonnetje en lijkt mijn probleem even weg. Helaas na een rit van een 200km waarbij niks aan de hand was toch de volgende ochtend weer problemen met starten en smiddags bij stationair draaien zelfs uitvallen.
Kan zelf wel wat maar weet helaas te weinig om dit zelf te verhelpen, had iemand gevonden maar die laat het nu helaas afweten.(en die garage vertrouw ik dus ook niet echt meer)
Mijn vraag nu is dus: kan/wil/durft iemand het aan mij met dit probleem te helpen met dit probleem? Woon zelf regio Rotterdam kan hem evt nog een keer aan slingeren en wat verder rijden.
Bij voorbaat dank groetjes Brian.