Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Télépéage in Frankrijk
Télépéage in Frankrijk
Beste forummers
Heeft er iemand ervaring met telepeage in Frankrijk?
Zoals ik het lees op de site is het enkel voor voertuigen lager dan 2 meter, daar past mijn bus onder,dus dat zou geen probleem ogen zijn.
De vraag is eigenlijk of een normale t4 ( laag dak, korte versie) ook onder voertuigen categorie 1 valt?
Nog een bijkomende vraag. Ik kan een bakje om aan de ruit te bevestigen gebruiken van een kennis, kan dat of is dit ook nog gekoppeld aan de nummerplaat?
Ik heb echt wel geen zin om een boete te krijgen of van fraude te worden beschuldigd.
Waarschijnlijk zit er hier wel iemand op het forum die hier meer over weet.
Alvast bedankt voor de reacties.
Mvg.
Heeft er iemand ervaring met telepeage in Frankrijk?
Zoals ik het lees op de site is het enkel voor voertuigen lager dan 2 meter, daar past mijn bus onder,dus dat zou geen probleem ogen zijn.
De vraag is eigenlijk of een normale t4 ( laag dak, korte versie) ook onder voertuigen categorie 1 valt?
Nog een bijkomende vraag. Ik kan een bakje om aan de ruit te bevestigen gebruiken van een kennis, kan dat of is dit ook nog gekoppeld aan de nummerplaat?
Ik heb echt wel geen zin om een boete te krijgen of van fraude te worden beschuldigd.
Waarschijnlijk zit er hier wel iemand op het forum die hier meer over weet.
Alvast bedankt voor de reacties.
Mvg.
-
- Berichten: 2147
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: Télépéage in Frankrijk
heb je hier iets aan:
http://www.anwb.nl/vakantie/reisvoorber ... -werkt-het
en voor je hoogte/afmetingen:
http://www.autoroutes.fr/en/vehicle-classification.htm
Suc6
JB
http://www.anwb.nl/vakantie/reisvoorber ... -werkt-het
en voor je hoogte/afmetingen:
http://www.autoroutes.fr/en/vehicle-classification.htm
Suc6
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Re: Télépéage in Frankrijk
Of een T3 onder cat 1 valt merk je vanzelf. Als je kettingen over het dak hoort schrapen is het geen cat 1.
Mijn Marco Polo met 2.02 meter is een cat 1 auto.
Mijn Marco Polo met 2.02 meter is een cat 1 auto.
Re: Télépéage in Frankrijk
T4 is cat1
Heb met mijn California hier nooit problemen mee gehad.
Heb met mijn California hier nooit problemen mee gehad.
VW T4 Westfalia Biker 1996 2.4D (oud)
VW T4 1998 2.5 TDI(oud)
VW T4 2000 2.5 TDI
VW T3 1985 (te koop)
VW T5 2011 2.0 TDI
VW T4 1998 2.5 TDI(oud)
VW T4 2000 2.5 TDI
VW T3 1985 (te koop)
VW T5 2011 2.0 TDI
Re: Télépéage in Frankrijk
Dat sowieso, maar cat 1 hebben vaak aparte en de meeste poorten. Dus de kortste wachttijden.
Re: Télépéage in Frankrijk
Omdat ik een vakantiewoning in Frankrijk bezit heb ik al jaaaren een badge voor Telepeage.
Voordeel daarvan is dat je gebruik maakt van de meest linkse poortjes bij het tolstation (die zijn altijd vrij) en er gewoon stapvoets kunt doorrijden.
De kosten van badge (heden ten dage ook te bestellen via de ANWB) zijn 2,50 voor elke maand dat je er van gebruik hebt gemaakt. Die worden dan tezamen met de kosten van het autoroutegebruik maandelijks van je rekening afgeschreven.
Mij T4 California hefdak past gewoon onder het poortje door met de kettingen (max 2 meter hoogte) zonder dat ik kettingen hoor schrapen op het dak (en dan zitten er ook nog de steunen op voor het monteren van de Sherpa dakdragers!). Ben nog nooit aangesproken dat ik daar geen gebruik van zou mogen maken.
Voordeel daarvan is dat je gebruik maakt van de meest linkse poortjes bij het tolstation (die zijn altijd vrij) en er gewoon stapvoets kunt doorrijden.
De kosten van badge (heden ten dage ook te bestellen via de ANWB) zijn 2,50 voor elke maand dat je er van gebruik hebt gemaakt. Die worden dan tezamen met de kosten van het autoroutegebruik maandelijks van je rekening afgeschreven.
Mij T4 California hefdak past gewoon onder het poortje door met de kettingen (max 2 meter hoogte) zonder dat ik kettingen hoor schrapen op het dak (en dan zitten er ook nog de steunen op voor het monteren van de Sherpa dakdragers!). Ben nog nooit aangesproken dat ik daar geen gebruik van zou mogen maken.
Re: Télépéage in Frankrijk
Wij hebben ook zo'n badge en een California.
Gaat prima. Wereld uitvinding. De enig stoorzender is mijn warmtewerende voorruit. Die zorgt ervoor dat de badge niet wordt gedetecteerd.
Dus nu wapper ik met de badge in hand in de richting van de sensor en hup dan gaat de slagboom open.
Meestal stapvoets rijdend inderdaad
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Gaat prima. Wereld uitvinding. De enig stoorzender is mijn warmtewerende voorruit. Die zorgt ervoor dat de badge niet wordt gedetecteerd.
Dus nu wapper ik met de badge in hand in de richting van de sensor en hup dan gaat de slagboom open.
Meestal stapvoets rijdend inderdaad

Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
Re: Télépéage in Frankrijk
Nog een tip: een dakkoffer telt niet mee bij het bepalen vd hoogte. Blijkbaar kunnen de electronische ogen dit onderscheid maken.
Onze T5 met hefdak (precies 2 m) en dakkoffer was bij 9 vd 10 poortjes gewoon cat 1.
Onze T5 met hefdak (precies 2 m) en dakkoffer was bij 9 vd 10 poortjes gewoon cat 1.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Re: Télépéage in Frankrijk
Dat klopt, maar dan zou ik geen poortjes met kettingen erboven gebruiken. Vindt die koffer minder leuk...
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Télépéage in Frankrijk
En de schoonmoeder in de koffer ook..Gobert schreef:Dat klopt, maar dan zou ik geen poortjes met kettingen erboven gebruiken. Vindt die koffer minder leuk...
- autocaravana
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 27 jun 2011, 18:21
Re: Télépéage in Frankrijk
Zelf gebruik ik geen telepeage, maar de T4 California met hefdak valt in elk geval in categorie 1. Het gaat meestal goed, maar ik heb toch een keer betaald voor een hogere categorie. Bonnetje opgestuurd per e-mail en geld teruggekregen.
https://bicitours.blogspot.com
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
Re: Télépéage in Frankrijk
ha ha... Gewoon telepeage, laat die anderen maar in de rij aansluitenGobert schreef:Dat klopt, maar dan zou ik geen poortjes met kettingen erboven gebruiken. Vindt die koffer minder leuk...
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Re: Télépéage in Frankrijk
Het is duidelijk dat een normale bus in cat. 1 valt.
De enige vraag die nog open staat is of zo'n toestel mag doorgeven worden. Ik kan dat ook nergens terugvinden in de algemene voorwaarden.
De enige vraag die nog open staat is of zo'n toestel mag doorgeven worden. Ik kan dat ook nergens terugvinden in de algemene voorwaarden.
Re: Télépéage in Frankrijk
Dat ding is gekoppeld aan jouw bankrekening. Het maakt de tolboeren niet uit wie er met de badge rijdt, als zij hun tolgeld maar kunnen innen. Dus als jij degene vertrouwt aan wie je je jouw badge uitleent, is er niets aan de hand, lijkt me.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak