Ik loop al langere tijd met het idee om op vakantie te gaan met mijn bus.
Ik rijd mijn T4 alleen via mijn bedrijf, dus is het ombouwen naar camper absoluut niet de bedoeling, en is ook niet wat ik wil.
Ik betaal bijtelling over mijn bus, dus op vakantie gaan met de bus is het probleem niet.
Ik ben van plan om de betimmering eruit te halen en stalen platen in de bus te lassen, dit is voor het vastzetten van mijn lading (dit is ook zonder de camper-inlay de bedoeling), maar tevens ook ideaal om een dubbele bodem aan te bevestigen.
Het is wel de bedoeling dat ik die dubbele bodem er weer uit te halen, deze moet tevens plat op te slaan zijn zodat het weinig plek inneemt.
Het is dus de bedoeling dat ik er comfortabel in kan slapen en mijn spullen makkelijk (eronder) op kan bergen, en bij thuiskomst alles er weer uit kan halen en dat dan niet meer te merken is dat het een camper-achtig voertuig was.
Ik wil me dan ook niet houden aan de inrichtingseisen van een camper, en wil hem al helemaal niet als camper laten keuren! dat is namelijk €5,- goedkoper per maand, en ik kan nooit meer iets vervoeren, dat is het gewoon niet waard.
Helaas heb ik ramen achterin zitten, deze ga ik denk ik blinderen of eruit halen.
Wel heb ik zowel in de cabine als in de laadruimte een zonnedak zitten, dus heb ik daarvandaan mijn ventilatie (deze lekken nu, maar dat kan ik in de zomer pas verhelpen).
Ik heb in de zomer pas tijd hiervoor, maar ik roep dit topic alvast leven in zodat er alvast over gespeculeerd kan worden, waardoor ik beter voorbereid kan beginnen.