Of schakelmechanisme kapot.Multivan Generation schreef:Aandrijfas afgesleten.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T5 kapot in Frankrijk
Re: T5 kapot in Frankrijk

Aandrijfas is een bekende. Wat je ook vaak ziet is dat de schakelgaffel losloopt, maar dat merk je goed in je pook.
Mocht het de as zijn dan is dat erg lullig en had voorkomen kunnen worden met het juiste onderhoud. Ik ben benieuwd
Mocht het de as zijn dan is dat erg lullig en had voorkomen kunnen worden met het juiste onderhoud. Ik ben benieuwd
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
-
Is de bus al op zijn bestemming?
Ben nu wel nieuwsgierig van wat het is.
Ben nu wel nieuwsgierig van wat het is.
Geometrie van de turbo is stukBeckontheroad schreef:JistkeS, nog enige update...?
Wel benieuwd nu..
JB
Als de turbo niet of niet goed werkt, dan kun je nog steeds rijden volgens mij. Trekt niet zo hard meer op (lastig heuvelop), maar de eerdere klacht dat ie helemaal niet meer vooruit wou lijkt mij wat overdreven.

Volgens de garage is dat het enigste wat er aan de hand is.t-vierder schreef:Als de turbo niet of niet goed werkt, dan kun je nog steeds rijden volgens mij. Trekt niet zo hard meer op (lastig heuvelop), maar de eerdere klacht dat ie helemaal niet meer vooruit wou lijkt mij wat overdreven.
Ze wou echt niet meer vooruit, bij de garage ook nog eens geprobeerd om er mee te rijden samen met de garagist en ging voor heel eventjes heel traag vooruit en daarna wou ze weer niet. Dus niet echt overdreven..
Eerlijk gezegd geloof ik er geen reet van. Zonder turbo rijdt dat ding ook gewoon. Er moet meer aan de hand zijn. Wellicht niet eens de turbo maar de aandrijfas ofzo.
2,5 liter TDI BPC 208pk 2009. Groeten, Martin