EEN HALF JAAR GELEDEN BEGON HET,
We hebben al twee keer gehad met achter over hellen parkeren, dat zowat alle dashboard lampjes knipperend branden, toen heeft een T3 Tt5 bezitter de eerste keer de accu ontkoppeld en de accu kabels verschillende keren kort tegen elkaar aan gehouden voor een harde reset van de motorcomputer.
Daar na is het maanden lang goed gegaan.
Nu al een paar maanden brand af en toe knipperend op het dashboard:
(1)remlicht met geluid
(3)veiligheidsgordels
(17)ESP ASP ASR
en dan weer een week niets aan de hand.
Bediening Transporter, Caravelle Bestuurdersruimte,
Bl. 15 Overzicht van waarschuwings- en controlelampjes
-----------------------------------------------------------
Nu ziens de af gelopen twee dagen branden alle lichtjes een heel klein beetje en start de motor niet direct de starmotor doet het goed, even krachtig als altijd. ((met een nieuw reserve accu het zelfde)).
Gister thuis komend op het parkeerplaats sloeg hij bij lage toeren plots af,,, en weer: branden alle lichtjes een heel klein beetje, en start de motor niet direct.
We durven er niet mee te rijden, we kunnen zo misschien op de onderweg stil komen te staan.
----------------------------------------------------------------------------------
Eerst dacht ik de eerste paar maanden het kan een stekker zijn met slechte contacten, deze opzoeken en de contacten reinigen met contactspray even een paarkeren de stekker uit en er weer insteken, om dan weer weer ontvetten zodat er geen stof aan gaat kleven.
Maar dat de motor afslaat geeft me wel te denken, zou er misschien een knabbelende steenmarter zich te goed heeft gedaan aan de kabels???
Het is een vervelend fenomeen.
We hebben ook nog een vraagbaken boekje van de T4 is er overeenkomst met de T5 kan ik dat gebruiken om de storing op te sporen???
De T3 die we hadden had ik zelf geheel in onderhoud en de reparaties deed ik ook zelf.
We zien uit naar jullie tips.

Misschien hebben andere T5ers ook wat aan jullie tips, we zien er naar uit.
Als ik de reparatie zelf kan doen zal ik alles beschrijven met foto's er bij.
Mhg,
Jelle.
Ps, we waren ons aan het voorbereiden op onze eerste vakantie met ons T5-campertje gelukkig dat we nog thuis zijn en niet onderweg met dit probleem.