Ik wil een T4 benzine dubbele cabine aanschaffen (belasting nog te doen).
Bouwjaar +/- 2000
Waar moet ik op letten bij aanschaf:
-Zwakke punten
-Hoge km stand een probleem?????
-De bekende roest problemen.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Aanschaf T4 Benzine
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Aanschaf T4 Benzine
De aanrader is de 2.5i , de 2.0 is eigenlijk wat te licht voor de T4 .4 Tech schreef:Ik wil een T4 benzine dubbele cabine aanschaffen (belasting nog te doen).
Bouwjaar +/- 2000
Waar moet ik op letten bij aanschaf:
-Zwakke punten
-Hoge km stand een probleem?????
-De bekende roest problemen.
De 2.5i is een "traagloper" , geen hoogtoerige motor , maar een motor die eerder van lage toeren houd . Deze motoren staan ook bekend om hun lange levensduur . 300-400.000km is geen uitzondering , zelfs meer .
Zuinig zijn ze niet , maar wel goed.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Aanschaf T4 Benzine
Oke, dat klinkt goed.
Inmiddels de zoekfunctie gebruikt, daar heb ik al het nodige kunnen vinden.
Uiteraard is alle info welkom.
Inmiddels de zoekfunctie gebruikt, daar heb ik al het nodige kunnen vinden.
Uiteraard is alle info welkom.
- patrick 468
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 18 jun 2007, 13:53
- Locatie: Breda
Re: Aanschaf T4 Benzine
Ik heb zelf een 2.0, is geen vlotte bak inderdaad, maar haalt uiteindelijk de 140 ook wel (dan lust ie 'm wel overigens).
bus doet wattie moet doen, mensen en goedren vervoeren van A naar B en 3x per jaar op vakantie met alles erin.
verbruiken kan die ook, maar bij 90-100 km/h wil de bus wel 1 op 12 halen, ga je harder rijden dan gaat dat verbruik naar de 1 op 8, maar ik denk dat de 2.5 nog wel wat meer lust.
Is een Combi met 9 zitplaatsen uit '96 zonder enige poespas, geen electronica, geen airco, geen van binnenuit verstelbare spiegels enzo (kan dat in ieder geval ook niet kapot gaan).
let inderdaad op de gebruikelijke roest plekken (dorpels onder de deur en de wielkassen).
bus doet wattie moet doen, mensen en goedren vervoeren van A naar B en 3x per jaar op vakantie met alles erin.
verbruiken kan die ook, maar bij 90-100 km/h wil de bus wel 1 op 12 halen, ga je harder rijden dan gaat dat verbruik naar de 1 op 8, maar ik denk dat de 2.5 nog wel wat meer lust.
Is een Combi met 9 zitplaatsen uit '96 zonder enige poespas, geen electronica, geen airco, geen van binnenuit verstelbare spiegels enzo (kan dat in ieder geval ook niet kapot gaan).
let inderdaad op de gebruikelijke roest plekken (dorpels onder de deur en de wielkassen).