Ondertussen toch wel het eea veranderd maat weinig ge-update hier.
Met Milas gaat het goed. Is ondertussen 3 weken op deze mooie aardbol. Slapen doen we een stukje minder maar je krijgt er veel moois voor terug :)
De Porsche remmen bevallen erg goed, ben wel na 1500km van de Bosch remblokken overgestapt naar Brembo. Bosch piepte af en toe, hardere remblokken vandaar. De Brembos zijn een stuk zachter en zullen sneller slijten maar remmen net even iets lekkerder.
Verschil met de 313mm originele remmen is met rustig remmen niet echt voelbaar. Als je doortrapt bijten de remmen goed wat de originele niet deden. We komen regelmatig in Duitsland en lange stukken 140-160km/u is geen uitzondering. Als er dan iemand tussen duikt heb je genoeg remkracht nu.
Na een aantal weken met een vers gespoten bus te zitten viel mij kleurverschil op, lang verhaal kort, de portieren neus en klep zijn opnieuw gespoten en nog een paar plekjes die mij niet bevielen.
Na de eerste wasbeurt kwam ik plekken tegen welke te grof met een tol waren bewerkt/gepolijst. Uiteraard was ik hier minder blij mee en heb afgesproken de lak compleet te laten aanpakken door een Detailer, niet te verwarren met de 'poetser' om de hoek die voor 100,- je auto poetst.
Nadat de lak 5 weken heeft uitgehard ben ik met de bus naar Chris gereden van Dutch Car Detailing. Hij heeft de complete bus gepolijst zodat ik nu een compleet krasvrije bus heb, ook in de volle zon. Rekening aan de spuiter cadeau gedaan welke heb heeft vergoed.
Tevens de motorsteun vervangen, was de originele nog. Onderste baksteun en bovenste baksteun had ik reeds vervangen dus nu zijn alle steunen nieuw. Geen vibraties meer in de bus en een rustigere loop.
Dinsdag wordt de rechter achterruit nog donker getint, rest is reeds gedaan.
Nu nog tijd vinden om de luchtstandkachel in te bouwen en ben ik voorlopig eventjes klaar met dit feest.
Wel nog een AXG inlaat gescoord. Wil die tzt verlassen zodat de bocht zo uitkomt als die van een AHY. Dan komt er geen EGR vervanger tussen maar lassen we de bocht direct op de ALU inlaat.