Mijn naam is Dennis 33jaar woonachtig in friesland en ben sinds januari trotse eigenaar van een t4 uit 1997.
De t4 is een 2.5tdi lwb met 102pk en inmiddels bijna 352dkm ervaring (327dkm toen ik hem kocht) met behalve airco en schuifraampjes aan beide zijden geen opties.
Zo zag hij eruit op het moment van bezichtiging:

Wat ik gedaan heb sinds de aanschaf:
Als eerst de olie en filters vernieuwd omdat ik niet wist wanneer dit gebeurd was.
Daarna een dubbele cabine (van een kwb vanwege iets meer laadruimte) geplaatst omdat het gecombineerd prive/zakelijk gebruikte bus is.
Vervolgens begaf de dynamo het, daar maar een nieuwe inclusief multi riem voor in plaats gemonteerd.
Zijwindschermen op de voordeuren geplaatst.
Daarna heb ik de ruiten laten tinten, aangezien ik er voor zakelijk gebruik het nodige gereedschap achterin heb liggen.
Na de nodige km''s te hebben gereden zonder cruise control ben ik op zoek gegaan naar een originele bedienings hendel, en met succes.
Hendel gemonteerd en laten inlezen, wat een genot!
Heb er stoelen met dubbele armleuning uit een 2014 multivan in gezet, helaas zijn het de achterste stoelen uit de multivan, dus heb ze vast voorin staan. Gelukkig rijdt er bijna nooit een ander in de bus, vind het daarom niet zo'n probleem dat de stoelen niet voor- of achteruit te verstellen zijn.
Heb er weer originele achterveren onder gezet omdat hij met het gereedschap erin toch wel erg laag stond op verlagingsveren.
De standaard geluidskwaliteit van de speakers laat nogal te wensen over, dus daarom maar een setje jbl speakers in het dashboard gemonteerd, en gelijk ook maar even een setje jbl in het tussenschot geplaatst.
de velgen die er onder zitten vindt ik hem, ondanks dat het Mercedes velgen zijn, wel mooi staan. Alleen die sterren in het midden maar wel even vervangen door vw stickers.
Ook heb ik de deurpanelen, a-stijl kappen, zonnekleppen en het hemeltje voorin zwart gespoten.
En afgelopen weekend een aantal uurtjes aan het stoeien geweest om er centrale deurvergrendeling in te maken.
Hieronder een aantal foto's hoe de bus er nu bij staat.

En voor de toekomst zijn er ook nog genoeg plannen, onder andere:
-Roest verwijderen en spuiten
-Nieuwer type stuur met airbag
-Ombouwen van handmatige spiegels en ruiten naar elektrisch bedienbare
-Startmotor vervangen, aangezien deze af en toe blijft hangen.
-Interieurdelen verder verfraaien
En bedenk gaandeweg ongetwijfeld meer "things to do"