Ik ben sinds een week trotse eigenaar van mijn vw T4.

Nou is mijn technische kennis van de auto niet zo denderend, maar de motor maakt een tikkend geluid wat ik niet helemaal vertrouw.
Dit geluid is bij een koude motor meer aanwezig dan met een warme motor, maar ook warm hoor je het nog wel.
Het lijkt aan de rechter onderzijde van de motor te zitten (vanaf bestuurdersstoel gezien), met open raam langs een muurtje rijdend is dit heel duidelijk.
Nou heb ik meerdere mensen en garages ernaar laten kijken, en niemand kon mij echt vertellen wat het probleem is.
De een komt op een potentiele krukaslager of drijfstanglager, de ander heeft het over een scheefstaande zuiger, en weer anderen willen €250 onderzoekskosten in rekening brengen alvorens ze uberhaupt gaan kijken.
Is er iemand die dit bekend klinkt en mij zou kunnen vertellen wat dit is en of dit ernstig is of niet?
Vacuumpomp is door een garage uitgesloten. En waar de een zegt dat het heel slecht klinkt, geeft de ander aan dat het geluid niet gevaarlijk is en er gewoon mee gereden kan worden. Ik ben ten einde raad en hoop op een goed advies
Wellicht iemand waar ik met de bus langs zou kunnen rijden om te luisteren zodat ik een goede diagnose kan krijgen? Of een bedrijf dat jullie aanbevelen om dit te laten checken/repareren?