Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

RADELOOS door Inhouden t5 2.0tdi common rail

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: RADELOOS door Inhouden t5 2.0tdi common rail

Bericht door Multivan Generation »

Is nu al de kabelboom van de verstuivers al vervangen?
BBkinkie
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 jun 2016, 23:00

Re: RADELOOS door Inhouden t5 2.0tdi common rail

Bericht door BBkinkie »

Nee kabelboom is niet vervangen, dit schijnt ook meer een dingetje van de pompverstuivers te zijn dan van de CR blokken. Is bij een CR nogal een ingreep schijnt!
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2727
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: RADELOOS door Inhouden t5 2.0tdi common rail

Bericht door Erdem50 »

Multivan Generation schreef:Is nu al de kabelboom van de verstuivers al vervangen?
Inderdaad niet heel voor de hand liggend bij een CR wel vaak bij PD
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
t4hoffie
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 mei 2016, 21:33

Re: RADELOOS door Inhouden t5 2.0tdi common rail

Bericht door t4hoffie »

is het probleem al verholpen??
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: RADELOOS door Inhouden t5 2.0tdi common rail

Bericht door heemskerk »

Huh? Er was toch al een oplossing voor dit probleem? Zou zweren dat het hier vermeld stond!

Of... Het is de arbitrale bezem van Henk-1 weer geweest :politie
BBkinkie
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 jun 2016, 23:00

Re: RADELOOS door Inhouden t5 2.0tdi common rail

Bericht door BBkinkie »

Inmiddels zijn de nieuwe verstuivers wederom getrokken en opgestuurd. Er bleken twee van de nieuwe verstuivers niet goed te functioneren. Dit kan door vuil bij montage of vuil in het brandstofsysteem zijn gekomen. Hierna is er wederom een nieuw brandstoffilter geplaats en de brandstofpomp bekeken op slijtage.

De motor liep gelijk veel beter waarna ik besloten heb hem bij JD terug te brengen om de chiptune terug te plaatsen. Op de testbank kwam de auto op 147pk origineel en na de tune weet ik even niet meer maar genoeg.

Opvallend is wel dat in de grafieken van VW de bussen al bij 1700 toeren op max koppel zitten en bij JD op de testbank pas bij 2200 toeren. Volgens JD brengt VW de motoren eerst op toeren zodat de turbo al opgespoeld is en laat hem dan terug lopen in plaats van andersom. Ik heb hierna aan JD gevraagd om een grafiek van een 5 cilinder er bij te pakken en dan zie je duidelijk dat een 5 cilinder eigenlijk gewoon een veel betere trek auto is.

De vijf cilinder komt veel eerder op max. koppel en heeft een vlakkere curve. Ik rijd met een zeer zware caravan en het 4motion systeem slokt ook nog een 10-15% van het vermogen op waardoor ik de bus echt tot 3000 toeren moet doortrekken voor ik doorschakel naar de 4. De versnellingen hebben ze ivm het nieuwe rijden ook veel te lang gemaakt waardoor er om zwaar te trekken eigenlijk geen goede overlap meer in zit en je dus best hoog in de toeren moet doortrekken om hem in de volgende versnelling weer in het max koppel gebied op te pakken. Want onder de 1900 toeren valt het koppel als een baksteen naar beneden. Nu met +/-180pk en 450 NM bij 2300 toeren is er goed mee te rijden.

Maar eigenlijk vind ik wat motorkarakter een 2.0tdi 140pk zwaar onder bemeten voor een werkbus die altijd met zware lasten zou moeten kunnen rijden.

Enige vervelende is dat ik nog steeds een trilling in de motor en de carrosserie heb als ik onder de 2000 toeren rijd in zijn 5 en zes. Ik denk zelf dat dit in het DMF zit of in een motorsteun of aandrijfas. Echter ben ik een beetje klaar met geld uit geven en proefondervindelijk dingen te vervangen waardoor ik besloten heb door te rijden tot er iets klap zegt.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: RADELOOS door Inhouden t5 2.0tdi common rail

Bericht door Multivan Generation »

Voor dat laatste is er zelfs een weetjeweller die er zijn bus voor heeft weggedaan.

Mooi dat het lek boven gekomen lijkt te zijn.
Plaats reactie